AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Trenger litt innspill til hvordan takle venninne som graver og spør om ting hun ikke har noe med. Ikke at jeg har noe å skjule og jeg forteller det jeg vil. Men noen ganger virker det som hun har grublet ut spørsmål hun skal stille og graver og spør, og gir seg ikke. Om hun ikke har fått svaret, fortsetter hun å gnage neste gang. Også med andre til stede. Noen vil sikkert mene at man bør gi opp en slik relasjon, men jeg ønsker ikke det. Vi har et langt vennskap, og hun har mange gode kvaliteter. Kan noen forklare hva som er greia med slike avhør og hvordan takle det uten å bli hurpete? Anonymkode: a0b2e...c37
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #2 Skrevet 17. november 2019 Dette er vanskelig å svare på når man ikke har mer info. Er det spesielle emner hun graver i, eller er det generelt? Uansett går det an å si med et lite smil: «Vet du, jeg orker ikke/har ikke lyst til å gå i dybden på det.» eller «Jeg har ikke så lyst til å snakke mer om det i dag». Sier man det på en vennlig måte, må man være rimelig sær om man tolker det som hurpete, eller fortsetter å gnåle. Anonymkode: 14334...0c3 1
Gjest O.G. Skrevet 17. november 2019 #3 Skrevet 17. november 2019 Spør henne om hvorfor hun maser sånn om ditt privatliv.
Cata Skrevet 17. november 2019 #4 Skrevet 17. november 2019 Er i grunnen enig med O.G. her. Spør henne en gang dere er alene og hun ikke gnåler. Si at du gjerne forteller det du vil hun skal vite, men spørring og graving er slitsomt i lengden.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 Svar, dette har du faktisk ikke noe med.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er vanskelig å svare på når man ikke har mer info. Er det spesielle emner hun graver i, eller er det generelt? Uansett går det an å si med et lite smil: «Vet du, jeg orker ikke/har ikke lyst til å gå i dybden på det.» eller «Jeg har ikke så lyst til å snakke mer om det i dag». Sier man det på en vennlig måte, må man være rimelig sær om man tolker det som hurpete, eller fortsetter å gnåle. Anonymkode: 14334...0c3 Det går mest i graving i mine og min families relasjoner til andre. I en venninnesamtale kan det være naturlig å fortelle om hva man gjør og hvem man omgås med. At man har vært på god middag hos noen og at de har kjøpt et fint hus. Men så begynner det, hvor ofte, hvordan, hvem. Dette gjelder også familiære relasjoner, ofte de samme spørsmålene. Akkurat som hun skal se om du svarer det samme hver gang... Slitsomt. Føler ikke selv for å grave og spørre om slike ting hos andre. Har de noe å fortelle, så gjør de det frivillig. Og slik synes jeg de fleste venner også oppfører seg. Anonymkode: a0b2e...c37 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå