AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Jeg har full jobb, og barn deltid. Jeg må omskolere meg, og funnet et bachelorstudie som også tilbys som nettstudier ved privatskole. Ut fra beregninger blir kostnaden totalt sett det samme.. Eller er jeg helt på bærtur? Jobber man 100% samtidig, slipper man å miste pensjonspoeng + man mottar stipend. Studerer man ved offentlig universitet må man redusere stillingen til 50 % (pga obligatoriske seminarer ol);og dermed miste pensjonspoeng + man er avhengig av fullt studielån. .. Hva er lurt å gjøre i en slik situasjon? Hadde jeg ikke hatt barn, hus og lån hadde universitet vert innlysende, men slik det er nå er jeg veldig usikker. Jobber også godt alene; og er strukturert. Anonymkode: de557...70b 1
qmac Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Stipend blir omgjort til lån ved inntekt over en viss grense, så du vil få lån ikke stipend 2
SPOCA Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Vel, nå går det an å ta nettstudier via offentlige universiteteter også, hvilket jeg selv gjør (riktignok årsstudium, men tenker kanskje å fortsette med bachelor). Uansett, bare vær obs på at du mister stipendet over en viss inntektsgrense. Ellers synes jeg forsåvidt det er helt supert å jobbe og studere samtidig.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har full jobb, og barn deltid. Jeg må omskolere meg, og funnet et bachelorstudie som også tilbys som nettstudier ved privatskole. Ut fra beregninger blir kostnaden totalt sett det samme.. Eller er jeg helt på bærtur? Jobber man 100% samtidig, slipper man å miste pensjonspoeng + man mottar stipend. Studerer man ved offentlig universitet må man redusere stillingen til 50 % (pga obligatoriske seminarer ol);og dermed miste pensjonspoeng + man er avhengig av fullt studielån. .. Hva er lurt å gjøre i en slik situasjon? Hadde jeg ikke hatt barn, hus og lån hadde universitet vert innlysende, men slik det er nå er jeg veldig usikker. Jobber også godt alene; og er strukturert. Anonymkode: de557...70b Klarer du å jobbe 100 % ved siden av studiet? Jeg hadde aldri i verden klart det, men det avhenger sikkert av hvilket studie man tar. Ikke undervurd muligheten til å bli kjent med nye, uansett alder, knytte kontakter og skape nettverk. Anonymkode: 896a6...56a 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #5 Skrevet 17. november 2019 Kan ikke svare på det du spør om. Men om du tenker på penger ville jeg i hvert fall passet på at jeg studerte noe hvor jeg var sikret jobb etter studiene. Anonymkode: a9539...569 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #6 Skrevet 17. november 2019 13 timer siden, SPOCA skrev: Vel, nå går det an å ta nettstudier via offentlige universiteteter også, hvilket jeg selv gjør (riktignok årsstudium, men tenker kanskje å fortsette med bachelor). Uansett, bare vær obs på at du mister stipendet over en viss inntektsgrense. Ellers synes jeg forsåvidt det er helt supert å jobbe og studere samtidig. Det har jeg undersøkt; og finner bare barnehagelærer, ulike typer språk og historie og It, som jeg dessverre ikke har forutsetning for å klare. Synes det var veldig lite utvalg i offentlig nettbasert bachelor. 🤔 Jobb etter studiene ville jeg fått, da jeg i verste tilfelle kunne fortsatt i stillingen jeg har i dag- til noe «bedre» dukker opp.. Anonymkode: de557...70b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 hva slags studie er dette? Anonymkode: 3c7f6...cf7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 Pedagogikk Anonymkode: de557...70b
SPOCA Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg undersøkt; og finner bare barnehagelærer, ulike typer språk og historie og It, som jeg dessverre ikke har forutsetning for å klare. Synes det var veldig lite utvalg i offentlig nettbasert bachelor. 🤔 Jobb etter studiene ville jeg fått, da jeg i verste tilfelle kunne fortsatt i stillingen jeg har i dag- til noe «bedre» dukker opp.. Anonymkode: de557...70b Skjønner. Det er også bedriftsøkonomi, som jeg studerer via nett. Man får det både som årsstudium og bachelor. Jeg har prøvd meg på årsstudium i første omgang.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #10 Skrevet 17. november 2019 48 minutter siden, SPOCA skrev: Skjønner. Det er også bedriftsøkonomi, som jeg studerer via nett. Man får det både som årsstudium og bachelor. Jeg har prøvd meg på årsstudium i første omgang. hvor tar du bedøk? jeg vurderer å ta det ved en off.skole, i stedet for dyrt nettstudie ved bi☺️hvordan det? er studiet vanskelig! Anonymkode: 3c7f6...cf7
SPOCA Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvor tar du bedøk? jeg vurderer å ta det ved en off.skole, i stedet for dyrt nettstudie ved bi☺️hvordan det? er studiet vanskelig! Anonymkode: 3c7f6...cf7 UiT, årsstudium, men du kan også ta det som bachelor ved NTNU. Jeg synes det er spennende og utfordrende, og fordi jeg ikke er et mattehode bruker jeg en god del tid på å forstå ett av emnene. Men alt i alt veldig lærerikt! 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 Som nevnt av andre vil du ikke få stipend om du tjener for mye. Ellers er det verdt å tenke over at slett ikke alle studiesteder er så annerkjent at det bidrar til at du får jobb, f.eks stor forskjell på UIT og NKI. Å diskutere med andre studenter og forelesere for å forstå stoffet bør ikk undervurderes, ei heller det å få et nettverk. Anonymkode: 6c7b4...403 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 38 minutter siden, SPOCA skrev: UiT, årsstudium, men du kan også ta det som bachelor ved NTNU. Jeg synes det er spennende og utfordrende, og fordi jeg ikke er et mattehode bruker jeg en god del tid på å forstå ett av emnene. Men alt i alt veldig lærerikt! akkurat der jeg tenker å ta det; men selvtilliten holder meg tilbake. er dårlig i matte, men interessert i økonomi og regnskap😁 Anonymkode: 3c7f6...cf7
SPOCA Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: akkurat der jeg tenker å ta det; men selvtilliten holder meg tilbake. er dårlig i matte, men interessert i økonomi og regnskap😁 Anonymkode: 3c7f6...cf7 Da synes jeg du skal prøve, jeg synes ihvertfall det er veldig lærerikt!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 3 minutter siden, SPOCA skrev: Da synes jeg du skal prøve, jeg synes ihvertfall det er veldig lærerikt! ja det koster jo omtrent ingenting, og jeg kan jobbe i tillegg. trenger ikke en gang si det til noen🤭tror jeg hopper i det ila neste år😌 Anonymkode: 3c7f6...cf7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #16 Skrevet 17. november 2019 55 minutter siden, SPOCA skrev: UiT, årsstudium, men du kan også ta det som bachelor ved NTNU. Jeg synes det er spennende og utfordrende, og fordi jeg ikke er et mattehode bruker jeg en god del tid på å forstå ett av emnene. Men alt i alt veldig lærerikt! Hvor tar du eksamen? Må du til UiT, kan du ta det hos lokal eksamensarrangør eller er det mye hjemmeeksamen? Anonymkode: f2e89...53c
SPOCA Skrevet 17. november 2019 #17 Skrevet 17. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor tar du eksamen? Må du til UiT, kan du ta det hos lokal eksamensarrangør eller er det mye hjemmeeksamen? Anonymkode: f2e89...53c I Oslo. De setter opp eksamen flere steder for oss som er nettstudenter.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #18 Skrevet 17. november 2019 Tror det krever litt mer egenmotivasjon å ta nettstudier. Tror ikke det hadde vert noe for meg rett og slett. Anonymkode: e9128...6c1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #19 Skrevet 17. november 2019 Du må ikke finne på å ta en bachelor i pedagogikk, TS. Da kan du like gjerne bli i den jobben du har nå, og slippe alt det merarbeidet. En bachelor i pedagogikk er det svært vanskelig å få jobb med. Da er bedøk et mye bedre alternativ. Anonymkode: d9bfa...361
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 On 11/17/2019 at 4:03 PM, SPOCA said: Skjønner. Det er også bedriftsøkonomi, som jeg studerer via nett. Man får det både som årsstudium og bachelor. Jeg har prøvd meg på årsstudium i første omgang. Hvordan gikk det med deg? Ble det videre på bachelor? Var det ikke vanskelig å studere 100% ved siden av 100% jobb? og hvordan ble det med studier på deg, TS? Anonymkode: bf23a...212
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå