AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 En på skolen til sønnen min kan ikke spise mat laget i aluminium eller teflonkjeler. Er det en greie? Noen som vet hva årsaken til det kan være? Er det frykten for å få i seg metaller, og tror dere den frykten er rasjonell? Er det samme type folk som er redde for å vaksinere barna sine? Mange spørsmål her nå, men ble veldig nysgjerrig 😅. Anonymkode: aabe6...7f5
solmåneogstjerner Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Det er selvsagt bare tull. Foreldre som det er noe galt med. Ikke noe annet. 12
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Omg er det en greie nå? 🤦🏼♀️ Anonymkode: 5e032...0f1 13
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 Hun ene av Kardashiansøstrene er sånn. De lager bare mat i stål, og serveres kun på stål eller glass. Det menes at disse visstnok ikke tilfører noe inn i maten. Om det stemmer, regner jeg med flere ville fulgt trenden. Dette er mennesker som ikke vil ha mikrobølgeovner, osv. Ikke helt rett i toppen...? Anonymkode: 5e092...6cf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 Det har vært snakk i årevis om at aluminium (som f.eks løsner fra kokekar) kan til slutt være medvirkende årsak til utvikling av Alzheimer. https://www.washingtonpost.com/national/health-science/does-aluminum-in-pans-and-antiperspirants-lead-to-alzheimers-disease/2013/05/03/e2726998-ae75-11e2-98ef-d1072ed3cc27_story.html Anonymkode: a2da4...c61 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 Tror det ble en greie på 90 tallet- usikker på om det stemmer. Men jeg har ihvertfall ikke aluminiumskjeler pga det og kommer aldri til å bruke det igjen. Men vil selvsagt ikke nekte å spise noe lagd i slike kjeler, det er jo litt drøyt da. Anonymkode: 79cb5...392
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #7 Skrevet 17. november 2019 Kan det være pga alvorlig nikkelallergi? Her i huset bruker vi kun emaljerte kjeler og kjeler av glass på grunn av det. Anonymkode: bd066...f3d
Outlander Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hun ene av Kardashiansøstrene er sånn. De lager bare mat i stål, og serveres kun på stål eller glass. Det menes at disse visstnok ikke tilfører noe inn i maten. Om det stemmer, regner jeg med flere ville fulgt trenden. Dette er mennesker som ikke vil ha mikrobølgeovner, osv. Ikke helt rett i toppen...? Anonymkode: 5e092...6cf Mens de sprøyter inn ufatelig mengder av silikon og botox 🤣🤣😂😂😭😭 8
Pillarguri Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 Koblingen mellom Alzheimer og aluminiumskjeler er gammelt nytt. Det var en stor greie den gangen det ble forsket på dette. Tror det er helt slutt på bruk av aluminium i kjeler. Dette ligger ihvertfall 25-30 år tilbake i tid. Når det gjelder teflon så kan den løsne hvis det blir brukt skarpe redskaper f. Eks. ved visping. Hvis teflonen er uskadet skal det være helt trygt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #10 Skrevet 17. november 2019 Jeg spiser av plastskje. Synes eks yoghurt av metallskje smaker høgg. Bruker vanlig bestikk ellers. Er 41 år Anonymkode: ae957...fb5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser av plastskje. Synes eks yoghurt av metallskje smaker høgg. Bruker vanlig bestikk ellers. Er 41 år Anonymkode: ae957...fb5 Tror ikke det er det som er greia her.. Anonymkode: aabe6...7f5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 Sikkert nikkelallergi? En venninne av meg har det og det er ganske alvorlig og hun har mye plager relatert til dette. Hovner opp, får fæle utslett, klør osv. Anonymkode: 332e2...e4e 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 https://www.nrk.no/livsstil/glogg-kan-gjore-deg-syk-1.1315253 Anonymkode: 64d57...dd9 1
Cata Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert nikkelallergi? En venninne av meg har det og det er ganske alvorlig og hun har mye plager relatert til dette. Hovner opp, får fæle utslett, klør osv. Anonymkode: 332e2...e4e Det er da ikke nikkel i aluminium? Dvs. det er det men i svært små mengder. I så måte ville jeg vært mer skeptisk til rustfritt stål siden enkelte stållegeringer inneholder nikkel.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, Cata skrev: Det er da ikke nikkel i aluminium? Dvs. det er det men i svært små mengder. I så måte ville jeg vært mer skeptisk til rustfritt stål siden enkelte stållegeringer inneholder nikkel. Tror min venninne reagerer på veldig små mengder også. Hun på fjerne alle knapper på jeans og bytte ut knappene med plast. Og hun må alltid sjekke at ikke jeans eller andre klær har pynt i slike materialer. Å kjøpe jakke er tilnærmet umulig for henne har hun sagt. Anonymkode: 332e2...e4e
Munchlax Skrevet 17. november 2019 #16 Skrevet 17. november 2019 Om jeg skal ha varm-mat eller mat basert på melk som spises med skje/teskje, kan jeg kun bruke bestikk laget av plast. Type farget barnebestikk fra IKEA. Synes rett og slett stål- og aluminiumsbestikk får mat til å smake vondt. Er 29 år - ikke 5😂
Cata Skrevet 17. november 2019 #17 Skrevet 17. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror min venninne reagerer på veldig små mengder også. Hun på fjerne alle knapper på jeans og bytte ut knappene med plast. Og hun må alltid sjekke at ikke jeans eller andre klær har pynt i slike materialer. Å kjøpe jakke er tilnærmet umulig for henne har hun sagt. Anonymkode: 332e2...e4e Ja, jeg vet man reagerer på selv små mengder. Har selv bekjente med nikkelallergi. Poenget var mer at jeg slett ikke er sikker på at det er mindre nikkel i kokekar av stål. Kromstål skal ikke ha nikkel, mens andre rustfrie stål legeringer kan ha det. Og når det sies at noe ikke skal ha nikkel i seg så lurer jeg fremdeles på hva som menes, dvs. om det absolutt ikke er nikkel i det, eller om det ikke er tilsatt nikkel. Stor forskjell.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #18 Skrevet 17. november 2019 56 minutter siden, Cata skrev: Ja, jeg vet man reagerer på selv små mengder. Har selv bekjente med nikkelallergi. Poenget var mer at jeg slett ikke er sikker på at det er mindre nikkel i kokekar av stål. Kromstål skal ikke ha nikkel, mens andre rustfrie stål legeringer kan ha det. Og når det sies at noe ikke skal ha nikkel i seg så lurer jeg fremdeles på hva som menes, dvs. om det absolutt ikke er nikkel i det, eller om det ikke er tilsatt nikkel. Stor forskjell. Emaljerte gryter av typen le Creuset og kjeler av glass er tingen for nikkelallergikere. Anonymkode: bd066...f3d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #19 Skrevet 17. november 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Tror min venninne reagerer på veldig små mengder også. Hun på fjerne alle knapper på jeans og bytte ut knappene med plast. Og hun må alltid sjekke at ikke jeans eller andre klær har pynt i slike materialer. Å kjøpe jakke er tilnærmet umulig for henne har hun sagt. Anonymkode: Det med knapper og jeans er veldig vanlig med nikkelallergi. Anonymkode: f6740...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå