Gå til innhold

Noen som har tatt laseroperasjon på øyne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Isåfall;

Hvor gjorde du det og hvor mye kostet det?

Anbefaler du at man bør gjøre det?

Var operasjonen vond og åssen var tiden etterpå?

Vurderer sterkt å ta laseroperasjon da jeg er møkklei av å bruke briller/linser... 

Anonymkode: 2c33f...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall;

Hvor gjorde du det og hvor mye kostet det? Argus øyne, kostet bortimot 50 000,- 

Anbefaler du at man bør gjøre det? Ja det gjør jeg.

Var operasjonen vond og åssen var tiden etterpå? Det var kombinert operasjon og laserbehandling. Var ekkelt da han skjærte i øyet, men man føler ingenting. Fikk dog litt panikk da synet forsvant et lite øyeblikk mitt i operasjonen - noe som er normalt.

Vurderer sterkt å ta laseroperasjon da jeg er møkklei av å bruke briller/linser... 

Anonymkode: 2c33f...cf5

Anonymkode: 6eed3...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det i 2009. I Istanbul/Tyrkia.  Betalte ca 15000 nkr.  Ja du burde gjøre det. Hadde veldig lite ubehag etter på

Anonymkode: 18e08...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok Lasik i Istanbul i 2004. Betalte 800€ datidens valuta. Koster sikkert en del nå. Opplevelsen er personlig og bør ikke tas som referanse. Det var først nøye kontroller for å se om operasjon var mulig og hvilken type som passet best. Gjennomgikk to operasjoner, en forberedende og en hoved. Første var ganske ubehagelig, klyper på øynene og strev å holde de åpne lenge nok. Hoved gikk bedre og var over på kort tid. Tok noen dager før synet stabilisere seg, men herlighet for en følelse å bli kvitt briller og linser og se nærmest perfekt igjen.

Anbefales ja, hvis man er lei av briller og linser og vil se veldig bra igjen.

Eneste ulempen at får tilbake par organer man må ta vare på. Nå 15+ år etter og mye skjermbruk, er brillene tilbake igjen. Har synsundersøkelse neste uke for å se hvor verre det har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det i Tyskland, kostet 4000 Euro

Var dritvondt rett etter på, men fikk valium og smertestillende og da jeg våknet noen timer senere var alt bra. Ingen smerter og bra syn. De første månedene er øynene litt tørre og må dryppes, men det går over.

Jeg er kjempefornøyd og det var verdt hver krone. 5 år senere har jeg fortsatt100% syn og deilig å slippe linser.

Anonymkode: 85cb1...059

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Devilheart skrev:

Tok Lasik i Istanbul i 2004. Betalte 800€ datidens valuta. Koster sikkert en del nå. Opplevelsen er personlig og bør ikke tas som referanse. Det var først nøye kontroller for å se om operasjon var mulig og hvilken type som passet best. Gjennomgikk to operasjoner, en forberedende og en hoved. Første var ganske ubehagelig, klyper på øynene og strev å holde de åpne lenge nok. Hoved gikk bedre og var over på kort tid. Tok noen dager før synet stabilisere seg, men herlighet for en følelse å bli kvitt briller og linser og se nærmest perfekt igjen.

Anbefales ja, hvis man er lei av briller og linser og vil se veldig bra igjen.

Eneste ulempen at får tilbake par organer man må ta vare på. Nå 15+ år etter og mye skjermbruk, er brillene tilbake igjen. Har synsundersøkelse neste uke for å se hvor verre det har blitt.

Har du blitt nærsynt igjen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, litt. Burde egentlig bruke dem daglig nå, men stort sett bare på skolen akkurat nå. Får se hva undersøkelsen vil vise.

Nødvendig disclaimer: det har ikke noe med operasjonen å gjøre eller ettertids bivirkninger. Bare min egen feil at begynt å få styrke igjen nå. Gjelder å ta vare på helsa og ikke gjøre samme feiler.

Endret av Devilheart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det hos Memira for snart 10 år siden. Tror jeg da betalte rundt 30.000. Tok Lasik på begge øynene, tror iallefall det kalles Lasik. Man får da skjært av toppen av hornhinna, deretter legges den på plass igjen og gror seg til. Prosedyren gikk veldig kjapt og smertefritt. Hadde endel smerter de første døgnene. Lå rett ut til sengs, brukte smertestillende dråper og masse fuktighetsgivende dråper. Kunne knapt åpne øynene såvidt før det svei som et helvete. Lå i mørket på soverommet, hadde i forkant hengt opp blendingsgardiner for å slippe dagslys. Måtte bruke Hylo-comod øyedråper for å gi mer fuktighet omtrent hele det første året etter operasjonen da øynene var litt tørre. Fantastisk å kunne våkne opp og se godt uten hjelpemidler.

Har ikke hatt noen problemer i etterkant. Synet er nok blitt litt dårligere, men langt ifra sånn at jeg må bruke briller eller linser. Ifølge de på Memira hadde jeg så tykke hornhinner at jeg kunne ta samme operasjon flere ganger, hvis behov.

Det er mulig jeg får prosedyren gjentatt om, tja, kanskje 7-8 år? Da nærmer det seg jo 20 år med godt syn uten behov for linser/briller, og uten plager etter operasjonen. Det er nok verdt pengene i mine øyne ;) 

Anonymkode: 63401...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det for ca 10 år siden, var nærsynt. Tok lasik. Vakuumet falt av da de skulle skjære av hornhinnen så den ble i stedet skadet. Lang historie kort: det ordnet seg til slutt, men hadde skader på øyet i flere måneder. 

Nå har jeg blitt langsynt og bruker briller igjen. 

Anonymkode: 41dd1...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok det hos Memira for snart 10 år siden. Tror jeg da betalte rundt 30.000. Tok Lasik på begge øynene, tror iallefall det kalles Lasik. Man får da skjært av toppen av hornhinna, deretter legges den på plass igjen og gror seg til. Prosedyren gikk veldig kjapt og smertefritt. Hadde endel smerter de første døgnene. Lå rett ut til sengs, brukte smertestillende dråper og masse fuktighetsgivende dråper. Kunne knapt åpne øynene såvidt før det svei som et helvete. Lå i mørket på soverommet, hadde i forkant hengt opp blendingsgardiner for å slippe dagslys. Måtte bruke Hylo-comod øyedråper for å gi mer fuktighet omtrent hele det første året etter operasjonen da øynene var litt tørre. Fantastisk å kunne våkne opp og se godt uten hjelpemidler.

Har ikke hatt noen problemer i etterkant. Synet er nok blitt litt dårligere, men langt ifra sånn at jeg må bruke briller eller linser. Ifølge de på Memira hadde jeg så tykke hornhinner at jeg kunne ta samme operasjon flere ganger, hvis behov.

Det er mulig jeg får prosedyren gjentatt om, tja, kanskje 7-8 år? Da nærmer det seg jo 20 år med godt syn uten behov for linser/briller, og uten plager etter operasjonen. Det er nok verdt pengene i mine øyne ;) 

Anonymkode: 63401...9e7

Nå ble jeg nysjerrig.. Er du sikker på at du får gjentatt prosedyren? Jeg er 46 år og var til optiker der memira kom på gratis konsultasjon i mars 2019. For å sjekke om jeg kan opereres. Jeg såg ikke dårlig nok til å bli operert. Og de såg helst jeg var over 50 år. For den linsen de bytter til har et viss antall "leveår". Så jeg skulle "rekke" å ha de nye linsene ut livet. Å når jeg bytter så går det ikke an å bytte senere i livet. Det var det svaret han fra memira sa til meg. Så avtalen er at optikeren henviser meg til memira den dagen jeg ser null.

Anonymkode: 887f1...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok på memira for 5-6 år siden. Må nok ha briller om ikke alt for lenge, men det er fordi jeg blir gammel og langsynt. Ingen problemer i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lasik på øynene mine i 2002. Var ganske nærsynt. Betalte da 24.000 kr. Hadde ingen smerter etterpå. Var nylig til øyelege på kontroll og synet er fortsatt 100%. Håper på mange år til med bra syn😊

Endret av N-trønderpia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memira for to år siden. 35 000. 

Ser helt perfekt. Jeg har fått noe stjernesyn, men det er helt greit. De første 3-4 timene var helt jævlige, men så var all smerte borte, og jeg kunne kjøre til jobb dagen etter. 

Beste jeg noen gang har brukt pengene på, eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere for jeg nærmer meg 40, så har nok ikke så mange linsefrie år foran meg. 

Anonymkode: cdaad...bd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Devilheart skrev:

Ja, litt. Burde egentlig bruke dem daglig nå, men stort sett bare på skolen akkurat nå. Får se hva undersøkelsen vil vise.

Nødvendig disclaimer: det har ikke noe med operasjonen å gjøre eller ettertids bivirkninger. Bare min egen feil at begynt å få styrke igjen nå. Gjelder å ta vare på helsa og ikke gjøre samme feiler.

Man blir jo eldre, og det har ingenting med at man ikke "har tatt vare på helsa si" å gjøre. Tiden kan ingen stoppe, og alles øyne VIL bli dårligere med tid og ettersom årene går. En operasjon man gjorde for 15 år siden, eller 6, stopper ikke tiden og øynene er ikke perfekte til du dør etter det. Tiden går og problemene vil komme tilbake etterhvert som øynene "blir eldre".

Det spiller ingen rolle om du sitter mye ved skjerm eller ikke. Tid og elde skjer uansett.

Anonymkode: bd7f2...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg selv ønsker å bli kvitt briller, det er tungvint (selv om jeg har brukt det siden jeg gikk på ungdomsskolen). Det som stopper er om det vil gjøre vondt og om det går an for meg da jeg er både lang- og nærsynt, og om hvor mange år man kan regne med å være brillefri... (Sist jeg var hos øyenlege hadde synet blitt noe forbedret :blink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...