Gå til innhold

Barnefars familie trakasserer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ei venninne som har fått en sønn nå i år. Barnefar ønsker ikke noe kontakt med barnet da mor sa han da ikke fikk lov til å være med vennene sine som driver med narkotiske stoffer da han hadde en sønn og at han også måtte slutte med det selv, dette ville han ikke og slo opp og avsluttet kontakt med mor 2 måneder før fødsel. Dagen etter barnet ble født begynte barnefars mor og mase om møte og bildet siden hun ønsket å legge det ut på sosiale medier, mor sa at hun ikke ønsket å sende bilde, men dem var hjertelig velkommen til å møte han, dette hadde de ikke tid til. Dem begynte videre å mase om bildet, uten å vise noe interesse for et møte. Dette fortsatte i lang tid, etterhvert begynte barnefars mor å sende meldinger som det sto "du lar oss ikke se barnebarnet vårt" "du har tatt fra barnefar sønnen sin" barnefar hadde fortsatt ikke på dette tidspunktet sendt en melding siden 2 måneder før fødsel, mor hadde sendt meldinger om ultralyd timer og andre timer, uten svar, han var heller ikke med på fødsel. Så skjedde det, en bekymringsmelding fra BV hvor det sto hun var manipulerende, trakasserende, var en dårlig mor og drev med harde narkotiske stoffer, etter 3 møter med BV ble da saken henlagt (det er 2 måneder siden meldingen kom inn, saken ble henlagt forrige uke) og i dag opplevde mor da hun var å handlet at barnefars tante gikk forbi og fortalte hun at hun ikke trengte være så bitch. Nå vet hun ikke arme råd lenger når hun ikke engang kan gå ut døren lenger uten å bli sjikanert.

Hva kan vi gjøre videre med saken?

Bekymringsmeldingen var anonym, men vet det var dem grunnet skrivemåte og osv.

Anonymkode: 4dc36...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en ordentlig prat med dem og si til dem st det er ikke en grei oppførsel og st mor hadde prøvd å sendt meldinger men at hun ikke likte at sønnen deres gikk på narkotiske stoffer noe som ikke helt hører hjemme i et familieliv med et så ungt barn. Si til dem at sønnen tar stoff og det er grunnen til at barnefar ikke får møte sønnen. Og sørg for st barnefar får hjelp ut av stoff

• Liker 1
Skrevet

Alt dette vet de, men sier at det ikke skal være noen stopper siden det er tross alt hans barn også. Prøver vi å si at dem må slutte å sende meldinger og spre ting rundt, sier dem bare at det ikke er ment sånn eller at det ikke er dem. 

Skrevet

Det er ikke lett å holde tunga rett i munnen når man skal prøve å omskrive en historie til liksom å handle om noen andre. Du mååå gi deg med å lage alle disse trådene! Det går utover deg selv til slutt. Og utover barnet ditt. 

Anonymkode: fe9fb...e7d

• Liker 8
Skrevet

Du skriver at du blir trakassert av barnefars familie i overskriften, men i innlegget skriver du ikke noe om dette. På hvilken måte blir du trakassert av de, og hvorfor? Hva har du gjort de? Hvordan er du involvert her?

Anonymkode: bc540...f8b

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor trakasserer familien til barnefaren til venninnen din sitt barn deg? 

Anonymkode: 23634...df4

Skrevet

Ser du har gjort om historien nå igjen. Hvor mange tråder skal du lage... 

Anonymkode: 52baf...70a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har ei venninne som har fått en sønn nå i år. Barnefar ønsker ikke noe kontakt med barnet da mor sa han da ikke fikk lov til å være med vennene sine som driver med narkotiske stoffer da han hadde en sønn og at han også måtte slutte med det selv, dette ville han ikke og slo opp og avsluttet kontakt med mor 2 måneder før fødsel. Dagen etter barnet ble født begynte barnefars mor og mase om møte og bildet siden hun ønsket å legge det ut på sosiale medier, mor sa at hun ikke ønsket å sende bilde, men dem var hjertelig velkommen til å møte han, dette hadde de ikke tid til. Dem begynte videre å mase om bildet, uten å vise noe interesse for et møte. Dette fortsatte i lang tid, etterhvert begynte barnefars mor å sende meldinger som det sto "du lar oss ikke se barnebarnet vårt" "du har tatt fra barnefar sønnen sin" barnefar hadde fortsatt ikke på dette tidspunktet sendt en melding siden 2 måneder før fødsel, mor hadde sendt meldinger om ultralyd timer og andre timer, uten svar, han var heller ikke med på fødsel. Så skjedde det, en bekymringsmelding fra BV hvor det sto hun var manipulerende, trakasserende, var en dårlig mor og drev med harde narkotiske stoffer, etter 3 møter med BV ble da saken henlagt (det er 2 måneder siden meldingen kom inn, saken ble henlagt forrige uke) og i dag opplevde mor da hun var å handlet at barnefars tante gikk forbi og fortalte hun at hun ikke trengte være så bitch. Nå vet hun ikke arme råd lenger når hun ikke engang kan gå ut døren lenger uten å bli sjikanert.

Hva kan vi gjøre videre med saken?

Bekymringsmeldingen var anonym, men vet det var dem grunnet skrivemåte og osv.

Ser nå at overksriften ble feil, tenkte først å skrive fra mors perspektiv, men etterhvert i skrivingen fant jeg ut det var lettere å skrive fra min. Glemte da å gjøre om overskriften.

"Hvor mange tråder skal du lage" forstår jeg ikke? Har skrevet her 1 gang tidligere i 2016 som omhandlet noe annet, så da forveksler du meg nok med noen andre.

Skrevet

Jeg syntes vel i utgangspunktet det var litt smålig å ikke sende bilde. Det kunne vært grunnlaget for en fin relasjon til deler av farens familie. Du kunne vist dem at du ønsket dem velkommen inn i barnets liv på tross av vanskelig relasjon til far. Jeg har heller ikke lagt ut bilder at mitt barn i some, men SÅ viktig for meg er det ikke, at jeg hadde ofret forholdet til en av besteforeldre over det. 

Anonymkode: 7f743...d7f

• Liker 1
Skrevet

Her leser jeg litt mellom linjene og jeg tviler sterkt på at dette er hele situasjonen. 

Det virker som du eller venninnen din ikke sier alt hva dere har sagt og gjort mot familien hans. I tillegg er det nok mye følelser inne i bildet for familien hans og det er vondt. 

Min sønns far var narkoman. Jeg passet dog hele tiden på å opprettholde god kontakt mellom familien hans og barnet. Det var ikke alltid så lett og jeg måtte svelge en del kameler, men det var verdt det for sønnen min sin del. Det er hans familie. 

I dag er far rusfri og jeg har et godt forhold til familien hans. Kommer på kaffe, prater med de osv og har en god tone. Å nekte familien til barnet div ting som ikke setter barnet i fare er smålig gjort. 

Anonymkode: 92bdb...c87

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...