AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Det høres jo ikke spesielt skummelt ut.. ikke at den norske oversettelsen nødvendig er korrekt men det virker jo mer logisk med ‘Hotel Evil’ elns.. noen som vet hvorfor de valgte the shining? Anonymkode: 785d8...5f4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Det er opprinnelig en bok av Stephen King. Anbefales å leses. Der får du forklaringen din. Anonymkode: d95d8...bb3 11
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er opprinnelig en bok av Stephen King. Anbefales å leses. Der får du forklaringen din. Anonymkode: d95d8...bb3 Det er jeg fullstendig klar over, men velger å spørre her. Anonymkode: 785d8...5f4 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 Den heter the shining fordi det var det han gamle mannen kalte den telepatiske forbindelsen både han og Danny hadde. Anonymkode: e1935...090 7
Katten.2.0 Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er jeg fullstendig klar over, men velger å spørre her. Anonymkode: 785d8...5f4 ... 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 4 timer siden, Katten.2.0 skrev: ... Kanskje hun ikke er interessert i å lese den? Anonymkode: cd985...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: noen som vet hvorfor de valgte the shining? Anonymkode: 785d8...5f4 Svaret finner du her. Anonymkode: b7b45...cf8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje hun ikke er interessert i å lese den? Anonymkode: cd985...cf0 Man kan jo prøve å forklare plottet med en enkel setning, men det blir ikke det samme som å få konteksten ved å lese boka. Nå lurte TS på hvorfor "filmen" bare ikke ble Hotel Evil elns., og at the Shining ikke høres så veldig skummelt ut. Har du en bedre forklaring, da? Anonymkode: d95d8...bb3 1
Katten.2.0 Skrevet 17. november 2019 #9 Skrevet 17. november 2019 34 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje hun ikke er interessert i å lese den? Anonymkode: cd985...cf0 Man kan jo lese om plottet på ørten forskjellige nettsider, som fortsatt gir en grei innføring. I tillegg er det litt merkelig å henge seg opp i en tittel når man ikke har sett filmen engang (the shine forklares jo til en viss grad der òg), samt at veldig mange titler ikke nødvendigvis gjenspeiler verken plottet eller sjangeren. 2
Minitroll Skrevet 17. november 2019 #10 Skrevet 17. november 2019 Boken doctor sleep forklarer også dette. Boken er en oppfølger hvor Danny Torrance er voksen og må hjelpe en jente som også har evnen (shining). Det blir vel laget en film om dette nå som snart har premiere om den ikke har kommet allerede. Men originalt i bøkene døde aldri den gamle mannen og the overlock brant ned til grunnen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #11 Skrevet 17. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo ikke spesielt skummelt ut.. ikke at den norske oversettelsen nødvendig er korrekt men det virker jo mer logisk med ‘Hotel Evil’ elns.. noen som vet hvorfor de valgte the shining? Anonymkode: 785d8...5f4 Det finner du ut ca 15-20 minutter ut i filmen. Dersom du ikke har sett filmen anbefaler jeg den på det aller varmeste. Dette har blitt "min film". Jeg elsker The Shining og har sett den et titalls ganger i mitt liv. For meg har den blitt en slags jule- og rødvinsfilm. Bare digger filmen og elsker hovedrolleinnehaverne. Nei, se den og se den om igjen! Anonymkode: 1c773...86d 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #12 Skrevet 17. november 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo prøve å forklare plottet med en enkel setning, men det blir ikke det samme som å få konteksten ved å lese boka. Nå lurte TS på hvorfor "filmen" bare ikke ble Hotel Evil elns., og at the Shining ikke høres så veldig skummelt ut. Har du en bedre forklaring, da? Anonymkode: d95d8...bb3 Har verken lest boka eller sett filmen, så det er nok ikke noe jeg kan svare på. Men det er jo et godt spørsmål hun stiller. Anonymkode: cd985...cf0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #13 Skrevet 17. november 2019 Just now, AnonymBruker said: Har verken lest boka eller sett filmen, så det er nok ikke noe jeg kan svare på. Men det er jo et godt spørsmål hun stiller. Anonymkode: cd985...cf0 Hvordan kan du avgjøre at det er et godt spørsmål?😂 forsåvidt ikke dumt med forslaget om Hotel Evil, elns, som tittel. Den norske oversettelsen er vel nettopp Ondskapens hotell. Anonymkode: d95d8...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #14 Skrevet 17. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har verken lest boka eller sett filmen, så det er nok ikke noe jeg kan svare på. Men det er jo et godt spørsmål hun stiller. Anonymkode: cd985...cf0 Tja, både og, Det er jo et norsk fenomen. Vi gjorde jo det samme med friends, nattsvermern og mange flere. Anonymkode: 1c773...86d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #15 Skrevet 17. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du avgjøre at det er et godt spørsmål?😂 forsåvidt ikke dumt med forslaget om Hotel Evil, elns, som tittel. Den norske oversettelsen er vel nettopp Ondskapens hotell. Anonymkode: d95d8...bb3 Har jo selvsagt hørt om filmen. Anonymkode: cd985...cf0
minister-mio Skrevet 17. november 2019 #16 Skrevet 17. november 2019 Den handler jo like mye om the shining som det handlet om et ondt hotell. Tittelen må jo ikke høres skummel ut
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #17 Skrevet 17. november 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo ikke spesielt skummelt ut.. ikke at den norske oversettelsen nødvendig er korrekt men det virker jo mer logisk med ‘Hotel Evil’ elns.. noen som vet hvorfor de valgte the shining? Anonymkode: 785d8...5f4 Dem du kaller "de" er èn person; forfatteren av boka, Stephen King. Han står fritt til å velge de titlene han synes passer best på sine verk. Det er normalt sånn at filmen som regel heter det samme som boka den er hentet fra. Anonymkode: 0d3a8...fdc 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #18 Skrevet 17. november 2019 Jeg ser denne filmen ligger på hbo, men man må betale ekstra for å kunne se den. Merkelig... Anonymkode: 8de22...159
abc123detvardet Skrevet 17. november 2019 #19 Skrevet 17. november 2019 Dick Hallorann (Scatman Crothers) tells Danny (Danny Lloyd) that “shining” is, at its core, a fusion of telepathy and clairvoyance. Being able to shine means being able to communicate with others using the mind, and gives people the ability to see things that have happened in the past, or will happen in the future. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå