Gå til innhold

Jul på Skaugum - Harselerer med kongefamilien - Ondsinnet mener kongebiograf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens prinsesse Märtha Louise fniser henrykt over å ha fått ridepisk fra kjæresten, den selvutnevnte sjamanen Durek Verrett, står ikke jubelen akkurat i taket hos kronprins Haakon over nok en engel-figur fra søsteren. Kong Harald er på sin side fremstilt mens han blar i en utgave av Playboy, tilsynelatende med bilder av modellkjæresten til Marius Borg Høiby.

I det samme juleheftet stiller kongen som aktmodell for dronning Sonja, og han har fått noen pjoltre for mye.

– Respektløshet overfor monarken var utenkelig for bare en generasjon eller to siden.

https://www.nrk.no/kultur/kritiserer-julehefte-som-harselerer-med-kongefamilien-1.14775787

Her tegnes kongen naken, og lille Marius blir latterliggjort. Ser ganske plumt ut. Jeg skal ikke kjøpe.

Anonymkode: c53e2...a3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er så farlig, men heller ikke morsomt. Ser for meg at de som ler høyest at dette (bak lukkede dører) er de karikerte selv. 

Anonymkode: 7793b...860

• Liker 1
Skrevet

Når vi nå engang har konge kan vi i det minste behandle han med respekt. Vi virker som en gjeng med idioter som tillater at slike ting blir utgitt. Ikke rart ungene gjør narr av hverandre🙄

Anonymkode: fa040...ef4

• Liker 4
Skrevet

Det var jo morsomt da. Må jo le av det. Tror ikke at hoved personene tar det så høytidelig og blir like fort krenkte som oss. De er jo tross alt så priveligerte med status og rikdom langt over oss så litt harselering og spøk overlever de nok. ?

Anonymkode: edfab...815

Skrevet

Takk for en god latter! 🤣 Naturligvis skal kongehuset behandles med respekt, og det blir det, i alle sammenhenger hvor det er påkrevet og naturlig. Å harselere med noen er også en del av det sosiale livet, det har intet med respektløshet å gjøre. Jeg håper surpompene som vil forfalte menneskelivet, ikke vinner ferm noensinne.

• Liker 1
Skrevet

Harselas med kongelige hadde noe for seg den gangen de hadde virkelig makt i samfunnet, og de brede lag av folket var prisgitt denne makten.

Vårt kongehus har minimalt med reell makt, så å harselere med dem blir omtrent like "skarpt" som å fortelle gamle svenskevitser.

Anonymkode: 371e1...cc7

Skrevet

Tenk at vi lever i et såpass fritt land i en tid slikt går an, uten å bli drept/fengslet. Jeg har kjøpt!

Anonymkode: 3385f...11e

Skrevet

Det var faktisk en smule morsomt. Bare de tar hensyn til ungene, så syns jeg dette så helt greit ut. Ville ledd om jeg var dem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...