AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Hei! I går begynte jeg å få gul flekkete hud fra pekefingeren og nedover mot tommelen. Jeg tenkte først at jeg må ha tatt på noe, for eksempel olje eller noe. Men jeg har vasket hendene flere ganger, og det er ingen antydning på at det vil forsvinne med det første. Jeg kuttet fingeren min i går når jeg gjorde klar litt paprika, men er svært usikker på det har noe sammenheng med dette. Er det noen som har noen mistanker om hva dette kan være? Anonymkode: d75da...09b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Min første tanke er også at du har vert bort i noe som har farget av. Men vanskelig å si uten å se bilde. Har du andre symptomer? Kan du se noe endringer i øynene, har de og blitt gulfarget? Det kan være gulsott som et tegn på alvorlig sykdom, så du er klar over det. Men har du ingen symptomer så er det trolig ikke det, vet ikke om gulsott kan ses som prikker heller. Anonymkode: 09373...3aa
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Her kan du lese om gulsott og symptomer: https://nhi.no/symptomer/kirurgi/gulsott-veiviser/?page=all Anonymkode: 09373...3aa
Jerry Lee Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 Nå må du snart søke hjelp for hypokondrien din. Du poster flere tråder i uka om innbilte plager. Og, jo...skrivemåten er den samme. Så vi ser det. Mener ikke å være ufin, men du behøver annen hjelp enn hva du kan få fra KG. Vær så snill...søk hjelp for det du lider av. 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 Sikkert bare avfarging pga betakaroten. Paprika = betakaroten Anonymkode: ca77c...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 17 minutter siden, Jerry Lee skrev: Nå må du snart søke hjelp for hypokondrien din. Du poster flere tråder i uka om innbilte plager. Og, jo...skrivemåten er den samme. Så vi ser det. Mener ikke å være ufin, men du behøver annen hjelp enn hva du kan få fra KG. Vær så snill...søk hjelp for det du lider av. Hvordan kan du være så fullstendig sikker på dette? Tenker man burde være forsiktig med å anta, selv om "skrivemåten er den samme og handler om innbilte plager". Hva er så farlig med å se på hver tråd individuelt? Ja, selvfølgelig, om personen faktisk sliter med hypokonodri så burde jo h*n få hjelp for det, men om du antar feil er det ganske kipt å bli beskyldt for å være en annen og kanskje bare få fult av svar om at man er hypokonder og ikke noe som faktisk svarer på spørsmålet. Anonymkode: 09373...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 33 minutter siden, Jerry Lee skrev: Nå må du snart søke hjelp for hypokondrien din. Du poster flere tråder i uka om innbilte plager. Og, jo...skrivemåten er den samme. Så vi ser det. Mener ikke å være ufin, men du behøver annen hjelp enn hva du kan få fra KG. Vær så snill...søk hjelp for det du lider av. Nei, vet hva! Jeg er ikke denne personen du snakker om! Har faktisk aldri skrevet om helseplager på nettet før denne tråden her. Så synes du er ganske ufin ved å påstå dette når så mange skriver anonymt her inne. Greit nok at jeg bør få snakket med en lege, men var bare nysgjerrig på om noen hadde opplevd det samme. -TS Anonymkode: d75da...09b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du være så fullstendig sikker på dette? Tenker man burde være forsiktig med å anta, selv om "skrivemåten er den samme og handler om innbilte plager". Hva er så farlig med å se på hver tråd individuelt? Ja, selvfølgelig, om personen faktisk sliter med hypokonodri så burde jo h*n få hjelp for det, men om du antar feil er det ganske kipt å bli beskyldt for å være en annen og kanskje bare få fult av svar om at man er hypokonder og ikke noe som faktisk svarer på spørsmålet. Anonymkode: 09373...3aa Er helt enig med deg! I dette tilfellet er jeg ikke denne personen "Jerry Lee" snakker om. Er faktisk min første tråd i innenfor "Kropp og helse" kategorien! Så synes rett og slett det er frekt å bli beskyldt for å være noen andre og være en hypokonder!!!! -TS Anonymkode: d75da...09b
Jerry Lee Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 Ja, vel. Om jeg tok feil beklager jeg det dypt. Men...skrivestilen her er nøyaktig lik flere tråder hver eneste uke. Og alt jeg ville var å foreslå en adekvat hjelp til en med helseangst. Men igjen...beklager om jeg tok feil....... 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 30 minutter siden, Jerry Lee skrev: Ja, vel. Om jeg tok feil beklager jeg det dypt. Men...skrivestilen her er nøyaktig lik flere tråder hver eneste uke. Og alt jeg ville var å foreslå en adekvat hjelp til en med helseangst. Men igjen...beklager om jeg tok feil....... Skrivestil? Innlegget er skrevet på vanlig godt norsk. Hvis du mener at dette er samme person som du har lest innlegg fra her tidligere, så tror jeg du snakker om nesten samtlige innlegg på KG. Anonymkode: a2895...025
Jerry Lee Skrevet 16. november 2019 #11 Skrevet 16. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skrivestil? Innlegget er skrevet på vanlig godt norsk. Hvis du mener at dette er samme person som du har lest innlegg fra her tidligere, så tror jeg du snakker om nesten samtlige innlegg på KG. Anonymkode: a2895...025 Enten forstår du ikke, eller du VIL ikke forstå. Jeg har beklaget OM (?) jeg tok feil. Og gir meg her. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Min første tanke er også at du har vert bort i noe som har farget av. Men vanskelig å si uten å se bilde. Har du andre symptomer? Kan du se noe endringer i øynene, har de og blitt gulfarget? Det kan være gulsott som et tegn på alvorlig sykdom, så du er klar over det. Men har du ingen symptomer så er det trolig ikke det, vet ikke om gulsott kan ses som prikker heller. Anonymkode: 09373...3aa Nei, det kan det ikke. Gulsott (icterus) er en generalisert misfarging av hud, og inkluderer også sclera (det hvite i øyet). Det begynner ikke med flekkvise fargeforandringer på fingrene. Ikke skrem folk med ting du ikke kan. Ut over det vil jeg ikke mene noe om noe jeg ikke har sett hos en pasient jeg ikke har møtt. Anonymkode: 3708f...a26 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #13 Skrevet 16. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kan det ikke. Gulsott (icterus) er en generalisert misfarging av hud, og inkluderer også sclera (det hvite i øyet). Det begynner ikke med flekkvise fargeforandringer på fingrene. Ikke skrem folk med ting du ikke kan. Ut over det vil jeg ikke mene noe om noe jeg ikke har sett hos en pasient jeg ikke har møtt. Anonymkode: 3708f...a26 Beklager. Jeg skriver jo at det kan være og at jeg ikke vet om det kan sees som prikker. Bare tenkte det var greit å ta med i tilfelle det kunne være så en vet det kan være en mulighet. Er jo vanskelig å vite når det verken finnes så mange grundige beskrivelser eller forskjellige bilder på nett. Og selv om du fremstår som du kan dette og jobber som lege kan man jo aldri vite sikkert over internett uansett, så om TS virkelig er bekymret for sykdom og ikke bare lurer på hva det kan være bør h*n jo ta kontakt med sin fastlege. Anonymkode: 09373...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #14 Skrevet 16. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! I går begynte jeg å få gul flekkete hud fra pekefingeren og nedover mot tommelen. Jeg tenkte først at jeg må ha tatt på noe, for eksempel olje eller noe. Men jeg har vasket hendene flere ganger, og det er ingen antydning på at det vil forsvinne med det første. Jeg kuttet fingeren min i går når jeg gjorde klar litt paprika, men er svært usikker på det har noe sammenheng med dette. Er det noen som har noen mistanker om hva dette kan være? Anonymkode: d75da...09b Misfarging fra matvarer eller litt blod under huden som brytes ned, eller noe annet helt tilfeldig og uskyldig Anonymkode: edf5d...cf4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #15 Skrevet 16. november 2019 Herregud, nå må folk gi seg. Gulsott er ikke gullfarget hud på fingeren altså. Slutt å spekulere i medisinske alvorlige diagnoser når dere ikke har peil. Anonymkode: e5a53...225 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #16 Skrevet 16. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, nå må folk gi seg. Gulsott er ikke gullfarget hud på fingeren altså. Slutt å spekulere i medisinske alvorlige diagnoser når dere ikke har peil. Anonymkode: e5a53...225 Er ingen som har sagt det ER det, men at det kan være det men trolig IKKE er det. Er det ikke bedre at man tar det med som et alternativ enn at man ikke gjør det og så skulle det vise seg å være det? Man skal uansett ikke baserer seg 100% på svar man får her inne, uavhenging av hvilket svar man får tenker jeg. Er man bekymret tar man kontakt med lege. Anonymkode: 09373...3aa
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #17 Skrevet 16. november 2019 42 minutter siden, AnonymBruker said: Er ingen som har sagt det ER det, men at det kan være det men trolig IKKE er det. Er det ikke bedre at man tar det med som et alternativ enn at man ikke gjør det og så skulle det vise seg å være det? Man skal uansett ikke baserer seg 100% på svar man får her inne, uavhenging av hvilket svar man får tenker jeg. Er man bekymret tar man kontakt med lege. Anonymkode: 09373...3aa Men det er tydelig at det ikke er, og ikke kan være gulsott - med mindre ts holder tilbake informasjon om helsetilstand som det ikke ville være rimelig å tro at man ville holde tilbake om man var oppriktig bekymret for helsen sin, og oppriktig søkte svar og hjelp. Anonymkode: 3708f...a26 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå