Gå til innhold

Beholde ok gammelt vindu eller kjøpe nytt?

Ny eller gammel?  

5 stemmer

1. 1. Skifte vindu eller ei?

• Skifte
      2
    • Beholde
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusser opp et rom, eneste med originalt vindu fra 60-tallet. Vinduet er i super stand, om enn noe treg å åpne. Skulle egentlig skifte det ut, men nabo sa at det ville han aldri ha gjort. R-verdi og slikt er irrelevant, da dette rommet uansett forblir uisolert - må rett og slett lufte ut fukt her. Innspill?IMG_20191116_110705.thumb.jpg.594a320980abd42c84bb37130a2148fd.jpg

Anonymkode: f45db...2e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det er uisolert rom, da kan du jo beholde det? 

Anonymkode: a011e...9cc

• Liker 2
Skrevet

Selv om vinduet er nesten 60 år, så er det høy levetid på det vinduet. Det kan muligens holde 10-30 år til. Nesten det samme som et nytt vindu i dag gjør. I utgangspunktet ville jeg skiftet det, men jeg ble mer i tvil etterhvert egentlig. Men å bytte et vindu er i seg selv ikke rådyrt, men litt arbeid visstnok. Kunne vært en fordel med et vindu som hadde en annen åpne og lukkemekanisme, kanskje med ventiler? 

Skrevet
På 16.11.2019 den 18.43, Juks skrev:

Det kan muligens holde 10-30 år til. Nesten det samme som et nytt vindu i dag gjør. 

Vinduer med forventet levealder på 10 år? 😳 Jeg så for meg at nye PVC vinduer skal holde i 50 år.

Skrevet

Nei, hvis den gamle holder opptil 30 år til (ja det er mulig), så ligger forventet alder på nye også rundt 30 år. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vinduer med forventet levealder på 10 år? 😳 Jeg så for meg at nye PVC vinduer skal holde i 50 år.

Tror personen mener at det gamle vinduet holder i hvertfall i 10 til 30 år til, dersom det ikke blir byttet nå. På lik linje som de nye vinduene som er på markedet i dag. Ikke at et vindu bare har et leveår på 10 år. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...