Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Ekspertene er jo veldig delt når det kommer til dette. Noen hevder strålingen er farlig, mens andre igjen sier det ikke er det.

Jeg fikk selv påvist svulst i hodet for en mnd. tid tilbake som sitter på høyre side av hode, og dette var det første jeg tenkte på da jeg fikk beskjeden.

Nå kan det jo ikke bevises at svulsten skyldes bruk av mobiltelefon, men jeg klarer ikke slå fra meg tanken om at den kan være det heller.

Så nå snakker jeg aldri i mobilen uten handsfree lengre.

Det jeg lurer på er om dere er bevisst på dette og spesielt i forhold til å gi barn mobiltelefon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Mener jeg nylig leste at det ikke er så farlig med dagens telefoner jeg?

Skrevet

Nå spørs det hva slags stråling det er. Tviler på at det er Gamma-stråling liksom. Jeg tror mobiler bruker bølgesignaler. Eneste grunnen til at kroppen blir syk av stråling er fordi strålingen er ioniserende og bryter opp atomene i kroppen. Nå tror jeg ikke at mobiler er vandrende radioaktive elementer. Så nei jeg syns ikke mobil er farlig. Jeg snakker gjennomsnittlig 1 time i mobilen hver dag og har gjort det i mange år. Ingen svulst.

Skrevet

Som oftest sies det vel at det ikke er bevist at det kommer skadelig stråling fra mobiltelefonen.

Men langtidseffekter er det antakelig for tidlig å si noe om. Kjenner folk som har brukt mobil omtrent siden den ble oppfunnet og som ikke har noen problemer med det, men på den annen side....? Vel, jeg forsøker å bare benytte mobilen til korte beskjeder og så får fasttelefonen gjøre jobben hvis det er snakk om litt lengre samtaler.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Mener jeg nylig leste at det ikke er så farlig med dagens telefoner jeg?

I morgen leser du noe annet ;).

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er nettopp det, for det finnes undersøkelser som visstnok viser at det er skadelig og undersøkelser som viser det motsatte. Så hva i all verden skal man tro?

Jeg er i et avstandsforhold nå og har vært det i et drøyt år. Har også hatt et tidligere avstandsforhold som varte i 1,5 år så det sier seg selv at det blir noen timer i mobiltelefon ut av det.

Men siden det faktisk er såpass mye usikkerhet rundt det, hvorfor ikke ta de forhåndsreglene man kan??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...