AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #21 Skrevet 16. november 2019 Jeg har aldri hørt om noen som forventer barnepass fra faddere, så disse foreldrene er helt på viddene. Du må stå opp for deg selv. Ikke vær redd for konflikt, bare si det ærlig og uten å virke sur. Anonymkode: 610f3...fbe 2
Easy5 Skrevet 16. november 2019 Forfatter #22 Skrevet 16. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hørt om noen som forventer barnepass fra faddere, så disse foreldrene er helt på viddene. Du må stå opp for deg selv. Ikke vær redd for konflikt, bare si det ærlig og uten å virke sur. Anonymkode: 610f3...fbe Nei, du kan tro det provoserte meg når hun sa det. Jeg har heller aldri hørt om det, og fikk nesten litt hakeslep når hun sa «du MÅ være barnevakt for henne selv om du ikke vil være det for tantebarna. Gudmorungen er viktigst». Nei vettu hva! 1
ashera Skrevet 16. november 2019 #23 Skrevet 16. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gudmor skal oppdra barnet i den kristne tro og vise at de er en god voksen person i livet. Anonymkode: 57e52...e39 Ikke bare. I fadderoppgavene ligger det også et generelt omsorgsaspekt, jfr. formuleringer i kirkas dåpsliturgi. Men å "kreve" og kvantifisere omsorgsoppgaver sånn som foreldrene til dette fadderbarnet gjør er helt på trynet, enten det gjelder en fadderrelasjon, tanterelasjon eller en besteforeldrerelasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå