AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Jeg satt klar på nett (siden det kun var Oslo som fikk varene fysisk i butikk må vite..de er verdens sentrum må vite 🤪) og hadde sett meg ut en vase som var dritkul til 799,- Men neida..utsolgt på noen sekunder?? Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig? Og det verste av alt, nå selger folk vasene på Finn.no til 2000-3000..det er jo direkte kvalmende! De har kjøpt kun for å hanke inn penger, ikke fordi de er interessert i designet. Ja, jeg er såret og vondbråten 😛 Anonymkode: f6f32...5ca 2
miaw Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Problemet er jo at folk faktisk kjøper det for overpris på finn. Enig med deg at det er helt latterlig.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 6 timer siden, miaw skrev: Problemet er jo at folk faktisk kjøper det for overpris på finn. Enig med deg at det er helt latterlig. Ja, det er helt sprøtt! Jeg syns det er skikkelig uetisk av selger..man vet at de selv har bestilt dem fra nettet, og ikke engang mottatt varen selv - altså kun bestilt for å tjene penger på varen, og null interesser av designet. Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert av slik, og hadde skammet meg over å gjøre det samme. Husker det var det samme med jubileumsvasene til kahler, nå blir de nesten gitt bort på Finn.no..håper folk har det i bakhodet når de byr på tingene Anonymkode: f6f32...5ca 1
catman Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 Jeg synes det er lurt av videreselgerne. De tjener en slant på at mennesket i og for seg er en dum, påvirkelig skapning. Som du sier, om noen måneder og år er det ingen som bryr seg. Og all energi du bruker på en vase til prisen av en Berlin-flytur er nå i hvert fall bortkastet. H&M er sikkert fornøyd de også - endelig er de litt relevante igjen. I hvert fall i slike kretser. tl;dr - slapp av 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 26 minutter siden, catman skrev: Jeg synes det er lurt av videreselgerne. De tjener en slant på at mennesket i og for seg er en dum, påvirkelig skapning. Som du sier, om noen måneder og år er det ingen som bryr seg. Og all energi du bruker på en vase til prisen av en Berlin-flytur er nå i hvert fall bortkastet. H&M er sikkert fornøyd de også - endelig er de litt relevante igjen. I hvert fall i slike kretser. tl;dr - slapp av Det er det uetiske jeg vil ha frem. Jeg har solgt og kjøpt brukt via salgskanaler i 10-15 år, og har enda aldri overpriset (jeg har solgt designvarer blant annet) fordi jeg mener det er fullstendig latterlig og uetisk, og bidrar til stive priser. Jeg har interiør som hobby, hvor jeg skaper ting selv, og supplerer med noen få «skikkelige ting». Jeg mener kunst og design bør være for alle, og når «billigkjeder» inngår samarbeid med kjente kunstnere får «alle» sjangs til å bli med. Dette ødelegges av menneskene som kun kjøper for å selge videre, og ikke er opptatt av design og interiør. Vi har alle hver vår ting vi er opptatt av, og for meg er interiør en av dem. Jeg lever sparsommelig, og er opptatt av gjenbruk. Anonymkode: f6f32...5ca 3
FrodeF Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er helt sprøtt! Jeg syns det er skikkelig uetisk av selger..man vet at de selv har bestilt dem fra nettet, og ikke engang mottatt varen selv - altså kun bestilt for å tjene penger på varen, og null interesser av designet. Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert av slik, og hadde skammet meg over å gjøre det samme. Anonymkode: f6f32...5ca For noe rør du kommer med. ALLE BUTIKKER KJØPER BILLIG OG SELGER SÅ DYRT SOM DE TROR ER MULIG. ALLE. ALLE. INGEN VIDERESELGER MED SÅ LAV FORTJENESTE SOM MULIG. HVORFOR SKAL PRIVATPERSONER GJØRE DET ANNERLEDES??? 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Hva i alle dager er spesielt med denne kolleksjonene? Anonymkode: 70d75...5ce 1
catman Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det uetiske jeg vil ha frem. Jeg har solgt og kjøpt brukt via salgskanaler i 10-15 år, og har enda aldri overpriset (jeg har solgt designvarer blant annet) fordi jeg mener det er fullstendig latterlig og uetisk, og bidrar til stive priser. Jeg har interiør som hobby, hvor jeg skaper ting selv, og supplerer med noen få «skikkelige ting». Jeg mener kunst og design bør være for alle, og når «billigkjeder» inngår samarbeid med kjente kunstnere får «alle» sjangs til å bli med. Dette ødelegges av menneskene som kun kjøper for å selge videre, og ikke er opptatt av design og interiør. Vi har alle hver vår ting vi er opptatt av, og for meg er interiør en av dem. Jeg lever sparsommelig, og er opptatt av gjenbruk. Anonymkode: f6f32...5ca Jeg skjønner hva du mener og jeg er helt enig i at kunst og håndverk skal være for alle - selger sjøl oppskrifter og produkter på FINN.NO. Men...jeg tror du legger litt mye i hva "uetisk" betyr i denne konteksten? Det du sier er at kapitalisme per se er "uetisk"? Det fins jo veletablerte rutiner for å unngå videresalg - kun 1 per kunde, oppmøte, spesielle arrangement osv. Ser H&M bort derfra, er videresalg nærmest som tilsiktet konsekvens å regne. Jeg ser at du generelt kanskje er litt glad i å offe deg - jf. kommentar om hovedstaden - og det er helt greit. Men kan hende en realitetsorientering i ny og ne er helt grei den også?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 33 minutter siden, FrodeF skrev: For noe rør du kommer med. ALLE BUTIKKER KJØPER BILLIG OG SELGER SÅ DYRT SOM DE TROR ER MULIG. ALLE. ALLE. INGEN VIDERESELGER MED SÅ LAV FORTJENESTE SOM MULIG. HVORFOR SKAL PRIVATPERSONER GJØRE DET ANNERLEDES??? Er du en av dem som selger videre kanskje Anonymkode: f6f32...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 19 minutter siden, catman skrev: Jeg skjønner hva du mener og jeg er helt enig i at kunst og håndverk skal være for alle - selger sjøl oppskrifter og produkter på FINN.NO. Men...jeg tror du legger litt mye i hva "uetisk" betyr i denne konteksten? Det du sier er at kapitalisme per se er "uetisk"? Det fins jo veletablerte rutiner for å unngå videresalg - kun 1 per kunde, oppmøte, spesielle arrangement osv. Ser H&M bort derfra, er videresalg nærmest som tilsiktet konsekvens å regne. Jeg ser at du generelt kanskje er litt glad i å offe deg - jf. kommentar om hovedstaden - og det er helt greit. Men kan hende en realitetsorientering i ny og ne er helt grei den også? Jeg skjønner alt det du sier..men du misser poenget mitt ☺️ Man har selv ansvar for hva man legger ut en vare for, du kan ikke legge ansvaret for dette over på H&M. Det blir som i resten av samfunnet, alt er alle andres feil, og man tar ikke selv ansvar. Offer meg? Jeg syns det er temmelig rart at H&M valgte å selge varene i butikk, kun i Oslo, attpåtil i 2 butikker..det finnes flere byer i dette landet også. Anonymkode: f6f32...5ca 2
catman Skrevet 16. november 2019 #11 Skrevet 16. november 2019 Jepp, men det ansvaret der sier jo ikke at videresalg er uetisk? Det er slik oridnære kunstgjenstander får sin videre: Hver gang de selges videre.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 2 hours ago, FrodeF said: For noe rør du kommer med. ALLE BUTIKKER KJØPER BILLIG OG SELGER SÅ DYRT SOM DE TROR ER MULIG. ALLE. ALLE. INGEN VIDERESELGER MED SÅ LAV FORTJENESTE SOM MULIG. HVORFOR SKAL PRIVATPERSONER GJØRE DET ANNERLEDES??? JÆVLA BORGERLIGE KAPITALIST! Anonymkode: 8a59b...d23 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #13 Skrevet 16. november 2019 2 timer siden, FrodeF skrev: For noe rør du kommer med. ALLE BUTIKKER KJØPER BILLIG OG SELGER SÅ DYRT SOM DE TROR ER MULIG. ALLE. ALLE. INGEN VIDERESELGER MED SÅ LAV FORTJENESTE SOM MULIG. HVORFOR SKAL PRIVATPERSONER GJØRE DET ANNERLEDES??? Du er en av de mennene som tror at bare dere klarer å snakke høyere enn alle andre så har dere automatisk rett. Dessverre må jeg fortelle deg at det eneste som skjer er at folk ikke orker å høre på det du sier. Anonymkode: d0e63...f2a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå