Gå til innhold

Noen som har erfaring med å jobbe som «vakt» på barneskole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mitt barns skole er det en knippe voksne som går utendørs med refleksvester på seg. Dem ser ut til å være der for å holde barna under oppsyn, samt gripe inn når noe skjer..

Hva heter en slik jobb, og er det hovedsakelig dette jobben går ut på? 

Hvor mye får man betalt?

Anonymkode: 675f2...c12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i all hovedsak lærere og assistenter/hjelpelærere og til og med rektor av og til. De bytter på å være vakt i friminuttene.

Anonymkode: ce3c5...7bc

• Liker 8
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i all hovedsak lærere og assistenter/hjelpelærere og til og med rektor av og til. De bytter på å være vakt i friminuttene.

Hun ene kjenner jeg, da hun tidligere jobbet som ekstrahjelp i barnehage. Hun har ingen utdannelse :) Så da er det nok håp for oss andre også ;) 

Har jobbet i omsorgsyrket da og på butikk i 9 år. Så har jeg 3 barn. Jeg tenker at jeg med dette har brukbar erfaring til å kunne jobbe med mennesker. Jeg er også sosial og har høy arbeidskapasitet. Får med meg mange ting og er flink til å handle raskt/gripe inn når ting skjer.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ene kjenner jeg, da hun tidligere jobbet som ekstrahjelp i barnehage. Hun har ingen utdannelse :) Så da er det nok håp for oss andre også ;) 

Har jobbet i omsorgsyrket da og på butikk i 9 år. Så har jeg 3 barn. Jeg tenker at jeg med dette har brukbar erfaring til å kunne jobbe med mennesker. Jeg er også sosial og har høy arbeidskapasitet. Får med meg mange ting og er flink til å handle raskt/gripe inn når ting skjer.

Du kan jo forhøre deg, det skader ikke! Men av egen erfaring så var det alltid ansatte på skolen som vi som barn kjente til som var ute med oss i friminuttene.

Hva med eksamensvakt? Vet at det er mange pensjonister som driver med det, tror de får litt betalt for det. Er det noe du kunne tenke deg, så kan du forhøre deg med videregående skoler og/eller universitetet/høgskoler hvis du bor i nærheten👍

Skrevet

Har mine tvil på at du finner en skole som ansetter folk utelukkende til å være vakt i friminuttene.

Men det er som oftest stort behov for tilkallingsvikarer på barneskoler. Det er en grei måte å få en fot innafor på.

• Liker 4
Skrevet

Dette heter inspeksjon. På barneskole er det ofte assistenter som gjør det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...