AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Blir født i januar. Har allerede en 80x100 dyne fra storebror, og ser ikke vits i å kjøpe helt ny dersom man likesågodt kan bruke den som er en størrelse større Anonymkode: ffd98...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Det kommer vel litt an på hvor babyen skal bruke dynen. I en liten krybbe vil den bli for stor men hvis babyen skal samsove med deg/dere så går det helt fint😊 Anonymkode: 4d47c...a78
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel litt an på hvor babyen skal bruke dynen. I en liten krybbe vil den bli for stor men hvis babyen skal samsove med deg/dere så går det helt fint😊 Anonymkode: 4d47c...a78 I babynest i vår seng/sprinkelseng Anonymkode: ffd98...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Jenta vår er ett år og fortsatt for liten for å bruke dyne. Handlet inn en kvalitets dundyne før hun ble født, men fortsatt lite brukt. Som spedbarn sparket hun den av seg, eller også over seg. Noe jeg synes var litt skummelt med tanke på å dekke til ansiktet og luftveier. Et strikka ullteppe funket derfor mye bedre. Nå kravler og turner hun rundt i sprinkelseng og en dyne ville aldri blitt ligget over henne. Sverger derfor til babysovepose med armer. Funker genialt. Så mitt tips er å se ann behovet Anonymkode: 8cfa8...44b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jenta vår er ett år og fortsatt for liten for å bruke dyne. Handlet inn en kvalitets dundyne før hun ble født, men fortsatt lite brukt. Som spedbarn sparket hun den av seg, eller også over seg. Noe jeg synes var litt skummelt med tanke på å dekke til ansiktet og luftveier. Et strikka ullteppe funket derfor mye bedre. Nå kravler og turner hun rundt i sprinkelseng og en dyne ville aldri blitt ligget over henne. Sverger derfor til babysovepose med armer. Funker genialt. Så mitt tips er å se ann behovet Anonymkode: 8cfa8...44b Tror dessverre et strikket teppe blir for kaldt, da det gjerne blir -15 ute her på vinteren. Anonymkode: ffd98...0a8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 Selvfølgelig kan du bruke 80x100 dyne til nyfødt. Anonymkode: d9986...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Vi kjøpte inn 60 x 85-dyne eller hva den minste størrelsen er. Den brukte vi mye på dagtid, men på natta måtte han ha sovepose, for da sparket han konsekvent av seg dyna. Så mitt tips er å se an, og heller kjøpe inn noe ved behov. Men soveposer uten armer er et veldig godt tips! Hvis han er varm av seg, kan han ligge i bare bleia under, eller dere kan ha pysj under. Selv om det er minus 15 ute, holder jo temperaturen på soverommet seg stabil? Anonymkode: a47d2...010
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 Ja, om barnet skal ligge i sprinkelseng kan du det. Vi har aldri hatt mindre dyne. Har sovet i babynest med ullteppe om dagen. Anonymkode: 7adf0...bfa
AnonymBruker Skrevet 18. november 2019 #9 Skrevet 18. november 2019 Den størrelsen passer godt i sprinkelseng eller voksenseng. I krybbe og vogn blir den for stor. Anonymkode: ce429...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå