AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Siden ungen har blitt ett år, har det vært et stort problem på morgenen. Jeg bruker kanskje en halv time hver dag vekkke pappa. Da åler han seg opp og legger seg med pute og teppe på sofaen mens 1 åringen tuller rundt. Han sover, mens hun leker. Hun har begynt klatre opp på spisebord, rote i søppel, prøver åpne utgangsdøra, mens han ligger der halvsover Anonymkode: ec176...915
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Absolutt ikke normalt. Barnet er hans ansvar også. Anonymkode: 34f68...aeb 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 Han må jo være våken når barnet er våkent... Hva sier han om det selv da? Og bytter dere på? Anonymkode: f5213...fc2 1
Miklo Velka Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Hva sier han når du forteller han hva du forventer fra han?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Men har han ansvaret alene da? Eller er dere der sammen? Hvorfor ikke ha ansvar annenhver dag (i helg feks), så bytter man på å sove en time eller tre ekstra? Det gjorde vi da ungene var små. Anonymkode: 26ba2...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 44 minutter siden, Miklo Velka skrev: Hva sier han når du forteller han hva du forventer fra han? Hva hun forventer av han? Altså han er en voksen mann som har et barn, han må jo skjønne selv hva so forventes. Anonymkode: 6086f...0f8 3
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden ungen har blitt ett år, har det vært et stort problem på morgenen. Jeg bruker kanskje en halv time hver dag vekkke pappa. Da åler han seg opp og legger seg med pute og teppe på sofaen mens 1 åringen tuller rundt. Han sover, mens hun leker. Hun har begynt klatre opp på spisebord, rote i søppel, prøver åpne utgangsdøra, mens han ligger der halvsover Anonymkode: ec176...915 Å duppe ja, men ikke å sove imenst barnet gjør ting som potensielt kan være farlig
Miklo Velka Skrevet 15. november 2019 #8 Skrevet 15. november 2019 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hun forventer av han? Altså han er en voksen mann som har et barn, han må jo skjønne selv hva so forventes. Anonymkode: 6086f...0f8 Burde hun bare anta at han forstår hva hun ønsker, og la det gå som det går? Eller kan det være en fordel å snakke, kommunisere, og forklare sine ønsker og forventninger til sin partner, for å unngå krangling, misforståelser, uoverenstemmelser og lignende? Når han åpenbart ikke forstår, så må de da snakke om det, eller skal hun bare la irritasjonen vokse? Endret 15. november 2019 av Miklo Velka 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #9 Skrevet 15. november 2019 Når våkner barnet og når må dere på jobb? ...er jo ganske sentrale spørsmål her. Hvis ungen våkner halv fire må dere nesten ta annenhver dag, eller fordele på annen måte. Hvis hun sover til seks og en av dere begynner åtte på jobb, gir fordelingen seg også selv, og da må den som slipper morgenen ta mer på kvelden. Å sove selv om barnet tuller og tøyser, er noe vi alle kan gjøre hvis vi har mulighet til det. For min mann vil det si å sove mens jeg står opp med barnet (men så tar han mer på kveldstid). For meg vil det si når jeg er hjemme hos mine foreldre. Jeg våkner av det minste knirk til vanlig, men når jeg er på besøk hos mor og far hører jeg ikke om alle tre ungene står og hyler samtidig. Selektiv hørsel hos alle sammen, mao! Anonymkode: da2ff...70c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når våkner barnet og når må dere på jobb? ...er jo ganske sentrale spørsmål her. Hvis ungen våkner halv fire må dere nesten ta annenhver dag, eller fordele på annen måte. Hvis hun sover til seks og en av dere begynner åtte på jobb, gir fordelingen seg også selv, og da må den som slipper morgenen ta mer på kvelden. Å sove selv om barnet tuller og tøyser, er noe vi alle kan gjøre hvis vi har mulighet til det. For min mann vil det si å sove mens jeg står opp med barnet (men så tar han mer på kveldstid). For meg vil det si når jeg er hjemme hos mine foreldre. Jeg våkner av det minste knirk til vanlig, men når jeg er på besøk hos mor og far hører jeg ikke om alle tre ungene står og hyler samtidig. Selektiv hørsel hos alle sammen, mao! Anonymkode: da2ff...70c Selektiv hørsel er virkelig en greie ja.. Jeg kan fint duppe litt om barnet på to sitter og ser på tv. Men da fortsatt at vi sitter ved siden av hverandre. Om natten hører jeg hver minste bevegelse eller ord fra henne. Mannen har kommet inn, hatt samtale med meg og holdt rundt meg uten at jeg har våknet eller husker noenting (mannen min fortalte meg) .. Men dattera våknet og sa hun ville skifte bleie, lavt én gang.. Da våkna jeg og spratt opp😂 Vi gjør det slik at jeg står opp om morgenen, og det er kanskje et par ganger i mnd jeg trenger en ekstra dupp. Han sover i helgene fordi han jobber og må tidlig på jobb. Men til gjengjeld er han 100 % til stede for barnet når han kommer hjem fra jobb og bidrar hele kvelden. Anonymkode: 84c87...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå