AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Har skikkelig noia! Tror kanskje jeg stryker jeg bare hater hjemmeeksamener og særlig dagseksamen! Skulle redegjøre for noe og deretter drøfte. Ordbegrensingen ødela for drøftingen og jeg leverte redegjørelse + en fraværende drøfting. Jeg drøftet muligens noe i konklusjonen min. Føler meg litt dust som spør her på KG, men kan jeg i det hele tatt håpe på å bestå? Eksamen var 8 timer lang og jeg traff maks grensen for ord. Jeg er svært tilfreds med redegjørelsen som måtte være såpass lang, men har som sagt denne bekymringen jf drøftingen som var så dårlig. Noen tanker? Anyone?! Tror jeg dør av dette! Akk, nå går jeg ut og tar meg en røyk. (Det var forøvrig en 2000 nivå eksamen.) Anonymkode: cf644...5d2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Ganske sikker på at du står. Anonymkode: 3acca...8c4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har skikkelig noia! Tror kanskje jeg stryker jeg bare hater hjemmeeksamener og særlig dagseksamen! Skulle redegjøre for noe og deretter drøfte. Ordbegrensingen ødela for drøftingen og jeg leverte redegjørelse + en fraværende drøfting. Jeg drøftet muligens noe i konklusjonen min. Føler meg litt dust som spør her på KG, men kan jeg i det hele tatt håpe på å bestå? Eksamen var 8 timer lang og jeg traff maks grensen for ord. Jeg er svært tilfreds med redegjørelsen som måtte være såpass lang, men har som sagt denne bekymringen jf drøftingen som var så dårlig. Noen tanker? Anyone?! Tror jeg dør av dette! Akk, nå går jeg ut og tar meg en røyk. (Det var forøvrig en 2000 nivå eksamen.) Anonymkode: cf644...5d2 Fy fan jeg hater hjemmeeksamen. Det føles så mye bedre enn å sitte på skolen i 5 timer men fy fader så tungt det er. Sykt stress. Heier på deg . Det går nok sikkert greit, og går det ikke greit tar du den bare på nytt. Du kommer deg igjennom denna dritten og. Hilsen student som omsider er ferdig med bachelor. Anonymkode: db892...8fd
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Jeg tror jeg må tenke at det går dritt og heller bli positivt overrasket om jeg består Synes kombinasjonen av liten tid, omfattende oppgaver og lav ordgrense er en form for mental tortur! Jeg var godt forberedt også kjenner jeg får lyst til å gråte. Har virkelig ikke lyst til å stryke på denne. Dessuten har jeg 2 til som jeg skal ha før jul så denne spenningen er drepende når jeg skal lese. uff, jeg er så trist Anonymkode: cf644...5d2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Jeg sitter bare her med en tom følelse. Jeg ser alltid for meg at det er Hitler som skal rette faenskapet. Den røde pennen svinger over oppgaven. Jeg vet jo at drøfting er viktig også klarte jeg kunststykke å unnlate å gjøre det på en adekvat måte. Jeg ville om jeg hadde bestått alt fått bachelorgraden min til jul. Anonymkode: cf644...5d2
Wawi Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 Gjør som du selv skriver, forbered deg på det verste og bli positivt overrasket om du står. Du får ikke gjort noe med det nå likevel. Jeg skjønner at det er vanskelig, men du må bare prøve å være så positiv du klarer, det er bare enda mer dumt om dette ødelegger lesingen din til de andre eksamenene... Det verste som kan skje er at du må ta den på nytt (noe jeg tviler på at du må) 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 Får man ha hjelpemidler og pensum tilgjengelig på hjemmeeksamen? Anonymkode: c1224...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #8 Skrevet 15. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Får man ha hjelpemidler og pensum tilgjengelig på hjemmeeksamen? Anonymkode: c1224...f7f Ja, dessverre. - ts Anonymkode: cf644...5d2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #9 Skrevet 15. november 2019 Jeg tenkte alltid at jeg gjorde det dårlig, til og med de gangene jeg fikk A eller B. Jeg har alltid slitt med imposter syndrome. Anonymkode: d15f6...d6e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #10 Skrevet 15. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte alltid at jeg gjorde det dårlig, til og med de gangene jeg fikk A eller B. Jeg har alltid slitt med imposter syndrome. Anonymkode: d15f6...d6e Jeg også, men denne gangen har jeg en helt egen "uggen" følelse i kroppen... 🤢 Anonymkode: cf644...5d2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #11 Skrevet 15. november 2019 Er det din første hjemmeeksamen? Det er nok en treningssak å ikke bruke unødvendig med tid på å skrive unødvendig mye noe du da har gjort i redegjørelsen din, så det er noe du bare må øve deg mer på. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man ha hjelpemidler og pensum tilgjengelig på hjemmeeksamen? Anonymkode: c1224...f7f Naturligvis. Anonymkode: 0d861...d22
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #12 Skrevet 15. november 2019 Det som er gjort er gjort. Du får skjerpe deg til neste eksamen. Men du har jo ikke svart på oppgaven om det er en drøfteoppgave. Du må lære deg å begrense deg og fatte deg i korthet. Håper du står. Nå har du en eksamen mindre før jul. Lykke til med de neste. Anonymkode: 1e8b5...39b 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #13 Skrevet 15. november 2019 Så det gikk kanskje ikke som du hadde sett for deg, men eksamen er nå gjennomført og du kan faktisk ikke gjøre mer. Du kan jo sitte å gruble og tenke så mye du vil over utfallet og hvordan det gikk, men det hjelper deg ingen vei. Vær heller fornøyd med at du fikk levert en eksamen og ta heller stilling til konsekvensene når du får tilbake resultatet. Fokus heller fremover og ikke vær så streng mot deg selv. Selv om skole føles ut som kanskje det viktigste i livet ditt når du står midt i stormen, så er det (ut i fra egne erfaringer) ikke det. Det kommer til å ordne seg til slutt, det gjør som regel det. Anonymkode: 3c7b4...348
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #14 Skrevet 16. november 2019 Hysteriet mitt har lagt seg nå. Jeg får bare ta det som det kommer. Det er jo ikke verdens undergang om jeg sitter 8 timer og skriver en gang i januar heller. Synes bare det et så innmari flaut om jeg stryker. Har faktisk ikke vært i nærheten av der før. Og til den som skrev det så er dette tredje gangen jeg har hatt hjemmeeksamen så burde gjort det bedre. Når det er sagt tror jeg mye avhenger av sensoren hemermeneutiske godvilje, eller fraværet av som sådan. En god lesedag har idag gitt meg en mer faglig rettet blikk på de eksamene jeg har foran meg. Takk for gode ord og konstruktive innspill - ts Anonymkode: cf644...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #15 Skrevet 16. november 2019 Et godt tips er at dersom redegjørelse teller 40 % og drøfting 60 %, bruker du 40 % av tiden og ordene på redegjørelse. Selv om du ikke er i mål med redegjørelsen etter 40 % av tiden, begynner du på redegjørelsen da. Hvis du har brukt mer enn 40 % av ordene på redegjørelsen, klipper du ut noe og legger i et annet dokument så lenge. For drøftingen gir 60 % uttelling, så det er antakeligvis ikke lurt å "bruke opp" verken tiden eller ordene på redegjørelse. Selv om redegjørelsen er perfekt, får du maks 40 % i karakter. Du må lære deg eksamensteknikk, rett og slett. Fokuser på hvor du får uttelling, hvor poengene kommer fra. Og vær beinhard! Ikke lur deg selv med "bare en halvtime til, så bytter jeg". Anonymkode: dd79d...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå