*Heidi* Skrevet 26. mai 2005 #1 Skrevet 26. mai 2005 Jeg er førstegangsfødende og har selvfølgelig tanker om hvordan fødselen vil bli, og har prøvd å forestille meg det.. Det jeg lurer på, er når veene begynner, og frem til man velger å dra på sykehuset tar det ofte mange timer ikke sant? Hva gjorde dere i mens da? Kanskje litt rart spm, er bare så nyskjerig Klem fra Heidi
Gjest Turi Skrevet 26. mai 2005 #2 Skrevet 26. mai 2005 Mellom ve en og ve to satt jeg på do fordi jeg trodde jeg hadde spist for mye Mellom nummer to og nummer tre var jeg i dusjen for å bli kvitt ryggvondten Så var det bare 2 minutter mellom hver, og jeg fikk den enorme gleden av å bruke halvannen time i bil på vei til sykehuset i rushtrafikk. Fikk se mannen min redd, testet taxifeltet, og snakket gjentatte ganger med folk på sykehuset som mente at siden jeg ringte og ikke mannen min hadde vi gooood tid. Så rakk jeg inn på sykehuset. Ellers har jeg hørt om folk som vasker, strikker, sover, baker, går på shopping og kino og mye mer. Vi fikk beskjed om at hvis vi kom for tidlig til sykehuset, ville vi bli sendt ut igjen, og da var det et fint shoppingsenter i nærheten... Tenker jeg hadde tenkt shopping ja...
Gjest Supermamma Skrevet 26. mai 2005 #3 Skrevet 26. mai 2005 Hos meg gikk vannet før veene kom, men jeg innstilte meg uansett på maaaange timer. Slo derfor til med å ta meg en dusj, shave leggene (!!!!! - kan ikke utstå ekle hårstubber og fant ut at det ville ta knekken på meg under en fødsel; hvor komisk går det an å bli ), lese litt i Gro Nylander-boka mi og ta livet med ro.... Etter to timer slo veene til og var etter en halv time så harde at vi brå-ilte til sykehuset, braste rett inn på føden (ikke tid til noe mottak), presset på og VIPS så var babyen ute :o Eneste lærdom å hente av dette; du kan aldri forutsi hvor lang tid det vil ta... be prepared for everything!
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2005 #4 Skrevet 26. mai 2005 Sydde gardiner innimellom veene, småjogga rundt på stua mens jeg hadde veer, og sånn gikk hele natta Er dessverre ikke blant de som klarte å sove mellom veene, og siden det ikke var noe spennende på TV, ble det nye gardier til kjøkkenet
Gjest Madeline Skrevet 26. mai 2005 #5 Skrevet 26. mai 2005 Med førstemann var jeg hjemme i ca 6 timer før vi reiste på sykehuset. Jeg var vel veldig spent og gikk en del rundt i huset mellom riene. Ellers sprang jeg ofte på do. Fikk vel ikke gjort så mye fornuftig egentlig. Med nr 2 fikk jeg ikke gjort noen ting før vi dro. Jeg hadde nesten sammenhengende rier som var skikkelig vonde. Rakk bare så vidt fram til sykehuset. Med nr 3 gikk det vel bare ca 1 time fra det begynte til vi dro til sykehuset. Brukte tiden til å få noen til å passe de andre barna. Koste litt med ungene og pratet med gubben.
:-) anna Skrevet 26. mai 2005 #6 Skrevet 26. mai 2005 Jeg sov. Tenkte at jeg trengte alle de kreftene jeg kunne få. Hadde jeg ikke fått sove hadde jeg nok lagt meg i badekaret.
marta Skrevet 26. mai 2005 #7 Skrevet 26. mai 2005 Med meg gikk vannet før veene kom, men jeg trodde jeg tissa på meg fordi det kom bare litt nå og da utover hele dagen... så jeg gikk og kjøpte tena lady Så kom veene, men jeg trodde det var kynnere :-? Jeg skulle vertfall ikke føde den natten trodde jeg,men ante vel ugler i mosen da "kynerne" kom med fem min mellomrom hele kvelden og natten. Jeg brukte tiden på å forberede meg til neste ve. Tok et bad for det skulle dempe kynnerne fikk jeg fortalt, men det har ikke samme effekt på veer og anbefales IKKE dersom vannet har gått pga infeksjonsfaren. Lykke til! Tenker du finner noe å bruke ventetiden på.
Gjest LoisLane Skrevet 26. mai 2005 #8 Skrevet 26. mai 2005 Jeg travet rundt, uten å klare å gjøre noe fornuftig. Når jeg kom på sykehuset leste jeg litt i blader, men stort sett har det gått veldig kjapt med meg. Mine veer har nok vært effektive, for når jeg har skjønt at det har vært i gang, har det ikke vært mulighet til å drive med noe mellom veene. Vonde veer ganske raskt, og korte pauser. Likevel minnes jeg det med glede...
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2005 #9 Skrevet 26. mai 2005 Åh, eg gledar meg til det blir min tur eg... Veit det høres rart ut å glede seg til fødsel kanskje, men det er jo heilt fantastisk! *drømme*
Gjest uri Skrevet 26. mai 2005 #10 Skrevet 26. mai 2005 Jeg er førstegangsfødende og har selvfølgelig tanker om hvordan fødselen vil bli, og har prøvd å forestille meg det.. Det jeg lurer på, er når veene begynner, og frem til man velger å dra på sykehuset tar det ofte mange timer ikke sant? Hva gjorde dere i mens da? Kanskje litt rart spm, er bare så nyskjerig Klem fra Heidi Første gang gikk vannet hjemme, så da dro vi rett inn på sykehuset.. Andre gang visste jeg mer hva det gikk i, og orket ikke tanken på å ligge på sykehuset, så derfor var jeg hjemme i 9 timer med rier. Var en stund hos naboen, der koste de + mannen min seg med middag Kjempe kos å sitte der uten matlyst og med harde rier.. Da kvelden kom, gikk mannen min og la seg, sov i en 4-5 timer.. Jeg satt ganske lenge i badekaret.. Litt for lenge. For plutselig ville jenta ut, der var bare 1 min mellom riene, så det ble en ganske travel tur inn til sykehuset da.. Med full stopp på vei inn, pga vegarbeid Kom heldigvis frem i tide :-) Lykke til med kommende fødsel, du har en flott tid i vente :-)
Gjest Xavia Skrevet 27. mai 2005 #11 Skrevet 27. mai 2005 Jeg hørte på musikk. Deretter lå jeg leeenge i badekaret, og det hjalp veldig. Nå må det sies at jeg ble innlagt på sykehus, for å sette igang fødselen. Det trengte jeg ikke, for den startet naturlig av seg selv. (Tror du jeg var letta?) Men disse tingene gjorde jeg altså før jeg ble guida inn på fødestua. Det jeg husker som overraskene var at jordmor tilbø meg smertestillende, og tur inn til fødestua før jeg hadde trodd at det var nødvendig. Det må jeg huske på denne gangen, vi har et lengre stykke vei for å komme til sykehuset. :-?
Gjest Annengangs nå Skrevet 27. mai 2005 #12 Skrevet 27. mai 2005 Her gikk det 3 timer fra jeg våknet med rier til vi dro på sykehuset. Var en tur innom badekaret før vi dro for sjekk. Kom aldri hjem igjen, for der gikk ting unna... Jeg hadde forestilt meg mange timer med kjedelige rier hjemme, men neida! De slo til på 4 minutter mellom stort sett med en gang... Ikke forestill deg fødselen din! Du aner ikke hvordan den blir. Jeg ble kjempeskuffa fordi ting gikk så fort.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2005 #13 Skrevet 27. mai 2005 Første gang hadde jeg vært våken i to døgn når riene satte inn så jeg ringte liksågodt min mor og skjelte henne ut siden jeg ikke fikk sove. Hadde ikke tid til å fø må skjønne, jeg var trøtt. Sånn kan det og gå Og så dusja jeg. Lenge. Andre gang styrte jeg med å få mamma hit, få barnevakten til å komme, masse slike praktiske ting.
Plym Skrevet 27. mai 2005 #14 Skrevet 27. mai 2005 Jeg tok meg en dusj. Så på frokost-TV mens jeg spiste litt. Mannen tok tiden mellom riene, og vi var kjempeutålmodige. Det tok så uendelig lang tid før de begynte å komme tettere.
Tvilling76 Skrevet 27. mai 2005 #15 Skrevet 27. mai 2005 Veene mine begynte 1530 og vi dro ikke på sykehuset før 2310. I mellomtiden spiste vi god mat og så på håndball-VM for menn... ;-)
*Heidi* Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #16 Skrevet 27. mai 2005 Okey, spennende å lese hvordan dere andre har opplevd det Takk for svar!
Hermula Skrevet 27. mai 2005 #17 Skrevet 27. mai 2005 Spilte kort! Neida! Det var en fleip! Kjente etter - telte sekunder mellom veene og hvor lenge de varte. Så på TV. Prøvde å slappe av mest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå