Gå til innhold

hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan takler dere dominerende besteforeldre?

meg og barnets far har aldri vært sammen.

og hans foreldre vil bestemme over barnets framtid for eksempel at hun skal spille i korps.. Siden de har bestemt mye over sønnen dis osv.. De hadde engang ringt og sagt til presten at moren til barnefaren skulle være fadder uten at jeg fikk vite om det! (hun er ikke det nå da siden jeg tok det vekk)

De vil heller ikke og komme og besøke henne for de vil heller ha henne alene dette har de sagt. Noe jeg egnt ikke bryr meg om siden orker ikke diskusjoner med dem. Har selv aldri hatt/møtt min fars foreldre.. 

Og fikk vite At de allerede hadde opprettet henne en sparekonto uten og si noe til meg sånn høyrente noe sånt, er ikke det greit og si i fra til forelderen om dette? 
og legger ut bilder ut av henne på facebook for og skryte noe jeg engt hater og har spurt om hun kan legge ned bildene.. men har ikke hun på fb lenger så har ikke kontroll over hva hun legger ut lenger...

Anonymkode: e09e2...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokker telefonnumrene deres og forhold deg til faren til barnet - du trenger ikke å ha med de å gjøre i det hele tatt (bortsett fra store begivenheter som dåp og konfirmasjon som dere holder sammen).

Har du noen som kan snike for deg på Facebook slik at du kan få sett hva som ligger offentlig? Da kan du melde de for ulovlig bildedeling når det trengs. Hvis det ligger på lukket profil får du ikke gjort så mye.

Er det bare du som har foreldreansvar, og hvordan er det med samvær? 

Anonymkode: d9cd7...a2f

Skrevet

Jeg ville stått støtt og solid i det når de er urimelige. Men samtidig bidratt til at de kan ha et godt forhold. Besteforeldre kan være en veldig fin ting å ha i livet sitt. 

At de oppretter en sparekonto må jo også bare være positivt, noe som kommer barnet til nytte og glede, forhåpentligvis når h*n skal ut på boligmarkedet. 

Korps eller ikke korps...bare svar "vi får se". Det er noen år frem i tid. Og barnet må ønske det selv. I så tilfelle kan jo de/faren betale, og følge opp. 

Facebook er ikke greit. Det ville jeg gitt en tydelig beskjed om. Men samtidig, om hun har en lukket profil med begrenset omgangskrets ville jeg personlig ikke brydd meg. Men dette er fullt og helt opp til deg. 

Være alene før relasjonen er bedre er heller ikke greit. Det er det jo bare å gi klar beskjed om. Blir de vanskelige og urimelige så er det bare å si "nå går vi". 

Og det med dåpen høres jo fullstendig urimelig ut. Men samtidig, barnet har to foreldre selv om dere aldri har vært sammen, kan jo være de har spurt barnets far om å få lov å være fadder? 

Anonymkode: 2a05f...295

Skrevet

Er du her igjen? Jeg tror du kan trenge hjelp som ingen på dette forumet kan tilby.

Anonymkode: 5c04d...7ec

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo samme mamma som oppretter alle trådene om besteforeldre, barnefar, samvær i høytiden, foreldreansvar etc. 
Du har opprettet uendelig mange tråder her inne nå.. hvorfor ikke bare holde alt i en og samme tråd.

Anonymkode: 17aaf...885

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...