AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Sliter med å få solgt boligen vår. Går derfor mot at vi må leie ut boligen. Jeg lurer imidlertid på hvordan det er hvis jeg oppretter et foretak og selger bolig min til dette, for å så leie ut boligen gjennom firmaet? Da vil boligen stå registrert på firmaet i stedet for meg personlig og det blir kanskje mindre økonomisk risiko for meg? Noen Pro, Con? Anonymkode: 738c9...b4a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Lurer på det samme.. Anonymkode: dec34...374
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Hvor skal foretaket få penger til boligkjøpet fra? Anonymkode: 710cb...d2b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal foretaket få penger til boligkjøpet fra? Anonymkode: 710cb...d2b Det kan jo virke som at TS har råd til å sitte med huset, men ikke ønsker å eie huset på papiret. At hun har råd til det, men ikke vil ha det. Da kan jo TS bare spytte penger inn i firmaet og kjøpe huset gjennom det. Anonymkode: a97c2...16e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 Privat egenkapital. Eventuelt/og at jeg selger bolig billigere til foretaket mitt. Anonymkode: 738c9...b4a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det kan jo virke som at TS har råd til å sitte med huset, men ikke ønsker å eie huset på papiret. At hun har råd til det, men ikke vil ha det. Da kan jo TS bare spytte penger inn i firmaet og kjøpe huset gjennom det. Anonymkode: a97c2...16e Hva skulle hensikten med det være? Anonymkode: 710cb...d2b
FrodeF Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Privat egenkapital. Eventuelt/og at jeg selger bolig billigere til foretaket mitt. Anonymkode: 738c9...b4a Salg fra deg privat til eget AS skal skje til markedspris. 3-8 transaksjon som må bekreftes av revisor og meldes inn. 4
Mannisinbestealder Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 Hva forventer du at banken vil kreve av egenkapital i foretaket for å finansiere dette da? Tipper minst 30% og lånerenten blir også høyere til et foretak. Forventede leieinntekter må også være egnet til å skape overskudd. En av de store ulempene med en slik struktur er at de fleste da vil ha begrenset med egenkapital til neste boligkjøp.
Traktor Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 Du må også betale dokumentavgift. Jeg lurer veldig på hvordan du tenker at dette skal bli lønnsomt. 2
BergenAnonym Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 42 minutter siden, FrodeF skrev: Salg fra deg privat til eget AS skal skje til markedspris. 3-8 transaksjon som må bekreftes av revisor og meldes inn. Yes.
Samsung Skrevet 16. november 2019 #11 Skrevet 16. november 2019 (endret) Tjene penger på å selge? Endret 16. november 2019 av Samsung
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 Hensikten er mer økonomisk frihet. På papiret har jeg mer lån enn jeg vil ha. Det begrenser den økonomiske friheten. Hvis boligmarkedet skulle kollapse helt er det firmaet og ikke jeg som er økonomisk ansvarlig. Hvis jeg på papiret bare har en bolig vil jeg nesten ikke ha noe lån. Jeg kan da sitte med huset i lengre tid til boligmarkedet har endret seg og kanskje selge huset med litt fortjeneste. Dvs, det er firmaet som får fortjenesten - ikke jeg, men jeg eier firmaet og kan ta ut utbytte osv hvis jeg vil. Hensikten er ikke å ta ut utbytte eller lønn, men å la huset betale seg selg også kan jeg eventuelt bruke overskuddet på oppgradering og oppussing dersom behov. Anonymkode: 738c9...b4a
Gjest Halloiuken Skrevet 16. november 2019 #13 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, Samsung skrev: Hensikten er mer økonomisk frihet. På papiret har jeg mer lån enn jeg vil ha. Det begrenser den økonomiske friheten. Hvis boligmarkedet skulle kollapse helt er det firmaet og ikke jeg som er økonomisk ansvarlig. Hvis jeg på papiret bare har en bolig vil jeg nesten ikke ha noe lån. Jeg kan da sitte med huset i lengre tid til boligmarkedet har endret seg og kanskje selge huset med litt fortjeneste. Dvs, det er firmaet som får fortjenesten - ikke jeg, men jeg eier firmaet og kan ta ut utbytte osv hvis jeg vil. Hensikten er ikke å ta ut utbytte eller lønn, men å la huset betale seg selg også kan jeg eventuelt bruke overskuddet på oppgradering og oppussing dersom behov. Men tenker du da som et AS eller enkeltmannsforetak ?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #14 Skrevet 16. november 2019 Må vel bli AS? Anonymkode: 738c9...b4a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #15 Skrevet 16. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hensikten er mer økonomisk frihet. På papiret har jeg mer lån enn jeg vil ha. Det begrenser den økonomiske friheten. Hvis boligmarkedet skulle kollapse helt er det firmaet og ikke jeg som er økonomisk ansvarlig. Hvis jeg på papiret bare har en bolig vil jeg nesten ikke ha noe lån. Jeg kan da sitte med huset i lengre tid til boligmarkedet har endret seg og kanskje selge huset med litt fortjeneste. Dvs, det er firmaet som får fortjenesten - ikke jeg, men jeg eier firmaet og kan ta ut utbytte osv hvis jeg vil. Hensikten er ikke å ta ut utbytte eller lønn, men å la huset betale seg selg også kan jeg eventuelt bruke overskuddet på oppgradering og oppussing dersom behov. Anonymkode: 738c9...b4a De som jobber i bank er helt sikkert ikke klar over dette, og de kommer til å gi firmaet ditt et kjempelån til lav rente! Kjør på! Anonymkode: 710cb...d2b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå