AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Har ett par venninner i vennegjengen som sier de har dårlig råd, de råd til å gå t på byen kjøpe masse øl og shot fredag og lørdag. De drar på fine og dyre turer til syden,storby og shopper endel klær, dyr frisør and so on. Stort sett når vi møtes for middag er det hjemmelaget middag, noe som er okay, men nå er det julebord sesong, og alle i gjengen uten om de to er enig om på en resturant hvor vi betaler 400 kr for 3 retter, og drikke utenom, en brus koster 48 kr, de synes dette er dyrt, og vil heller spise hjemme eller på Lille Saigon ol, skal vi 8 stk ta hensyn til 2 stk som har «dårlig» og ellers i mnd har stort forbruk og tjener en god del mer enn flere av oss? Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Ja, det synes jeg. Anonymkode: 06457...23c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 Hva synes dere? Synes ikke 3 retter julemat for 400 kr er dyrt, og 88 kr for en øl eller 110 kr for vin,jeg skal ha en brus 48 kr..for p spare, vann er gratis... Anonymkode: 65ffd...d41 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Synes ikke dere skal ta hensyn, det er jo trossalt et julebord som er en gang i året - og de bruker jo mye penger ellers i året. Anonymkode: f3fe7...2b3 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Just now, AnonymBruker said: Ja, det synes jeg. Anonymkode: 06457...23c Hvorfor skal vi ta hensyn når vi vet de to ikke har dårlig råd? Som jeg skriver de tjener mye mer en de fleste at oss, selv etter fastereginger sitter de med mye mer enn oss, og lever overdådelig liv i mnd forhold til oss andre. Anonymkode: 65ffd...d41 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Synes ikke dere skal ta hensyn, det er jo trossalt et julebord som er en gang i året - og de bruker jo mye penger ellers i året. Anonymkode: f3fe7...2b3 Takk det er det vi 8; andre jenter mener Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 Det virker ikke som om at de har dårlig råd. På meg virker det som om at de nedprioriterer bevisst restaurant, eventuelt restaurant med dere. For å få råd til andre ting. Noen personer har personlige budsjett og regnskap der de fører opp personlige forbruk fortløpende. Slike personer kan tviholde på å ikke overskride enkelt-poster per måned, men likevel samtidig ha en god pott hver måned til sparing. På den måten (for eksempel) kan de si at de ikke har råd til en tur på byen/restaurant, men dermed ferietur utenlands neste måned, for eksempel. Anonymkode: 0d320...b03 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #8 Skrevet 15. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hva synes dere? Synes ikke 3 retter julemat for 400 kr er dyrt, og 88 kr for en øl eller 110 kr for vin,jeg skal ha en brus 48 kr..for p spare, vann er gratis... Anonymkode: 65ffd...d41 Man har jo også valget selv på hvor mange retter man vil kjøpe til seg selv når man er ute. Jeg antar dere betaler kun for dere selv? Personlig hadde jeg aldri orket tre retter selv, og hadde dermed kun kjøpt en. Det er et frivillig valg, akkurat sånn som at man kan velge om man vil kjøpe en rimelig rett eller en dyrere en. Anonymkode: 0d320...b03
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #9 Skrevet 15. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Synes ikke dere skal ta hensyn, det er jo trossalt et julebord som er en gang i året - og de bruker jo mye penger ellers i året. Anonymkode: f3fe7...2b3 Ja 400 kr er ikke dyrt. Anonymkode: 65ffd...d41 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #10 Skrevet 15. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det virker ikke som om at de har dårlig råd. På meg virker det som om at de nedprioriterer bevisst restaurant, eventuelt restaurant med dere. For å få råd til andre ting. Noen personer har personlige budsjett og regnskap der de fører opp personlige forbruk fortløpende. Slike personer kan tviholde på å ikke overskride enkelt-poster per måned, men likevel samtidig ha en god pott hver måned til sparing. På den måten (for eksempel) kan de si at de ikke har råd til en tur på byen/restaurant, men dermed ferietur utenlands neste måned, for eksempel. Anonymkode: 0d320...b03 Blir litt provosert når jeg vet de kan bruke et par tusen kr på alkohol ute pr uke, altså uteliv 8 tusen, jeg vet også at disse ikke har et budsjett. Slik har de vært Imingen år, bare det å gå til resturant hvor hovedretter koster 30-50 kr (180-200 kr) mer enn de billig spisestedene er dyrt. Vi har lyst å gå kunne gå et sted hvit maten er god men også god stemmining, og man kan sitte der en stund, ikke de billig spisestedene man spiser opp fort og ute av døra på 30-45 min. Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #11 Skrevet 15. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Man har jo også valget selv på hvor mange retter man vil kjøpe til seg selv når man er ute. Jeg antar dere betaler kun for dere selv? Personlig hadde jeg aldri orket tre retter selv, og hadde dermed kun kjøpt en. Det er et frivillig valg, akkurat sånn som at man kan velge om man vil kjøpe en rimelig rett eller en dyrere en. Anonymkode: 0d320...b03 Det er vel ikke helt poenget i denne tråden, vi andre 8 jentene vil på et koselig og stemningsfylt sted for en gangs skyld, ikke lille saigon eller rive bowl, vi har likevel valgt et rimelig sted Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #12 Skrevet 15. november 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er vel ikke helt poenget i denne tråden, vi andre 8 jentene vil på et koselig og stemningsfylt sted for en gangs skyld, ikke lille saigon eller rive bowl, vi har likevel valgt et rimelig sted Anonymkode: 65ffd...d41 Vi er lei av den klagingen og sytingen til disse to jentene VI vet ikke har dårlig råd.. Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #13 Skrevet 15. november 2019 Jeg tror vi bare går på den restauranten,så for de bestemme seg om de vil komme eller ikke, saken hadde selvsagt vært abderledes om de faktisk hadde dårlig råd. Anonymkode: 65ffd...d41 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #14 Skrevet 15. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: Blir litt provosert når jeg vet de kan bruke et par tusen kr på alkohol ute pr uke, altså uteliv 8 tusen, jeg vet også at disse ikke har et budsjett. Slik har de vært Imingen år, bare det å gå til resturant hvor hovedretter koster 30-50 kr (180-200 kr) mer enn de billig spisestedene er dyrt. Vi har lyst å gå kunne gå et sted hvit maten er god men også god stemmining, og man kan sitte der en stund, ikke de billig spisestedene man spiser opp fort og ute av døra på 30-45 min. Anonymkode: 65ffd...d41 I måneden skulle det stå her. Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #15 Skrevet 15. november 2019 43 minutter siden, AnonymBruker said: Stort sett når vi møtes for middag er det hjemmelaget middag, noe som er okay, men nå er det julebord sesong, og alle i gjengen uten om de to er enig om på en resturant hvor vi betaler 400 kr for 3 retter, og drikke utenom, en brus koster 48 kr, Anonymkode: 65ffd...d41 Det koster vel snart 400 kroner for en kebabtallerken i Norge, så jeg synes ikke dette var dyrt nei. Faktisk så billig at jeg hadde blitt skeptisk til kvaliteten. 🤣 Anonymkode: 1f2bc...719 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #16 Skrevet 15. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det koster vel snart 400 kroner for en kebabtallerken i Norge, så jeg synes ikke dette var dyrt nei. Faktisk så billig at jeg hadde blitt skeptisk til kvaliteten. 🤣 Anonymkode: 1f2bc...719 Heldigvis vet vi maten er god der : ) Dette er ekstra billig siden vi kjenner eieren Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #17 Skrevet 15. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Heldigvis vet vi maten er god der : ) Dette er ekstra billig siden vi kjenner eieren Anonymkode: 65ffd...d41 Da høres det ut som en potensielt bra kveld ja. 🙂 Anonymkode: 1f2bc...719
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #18 Skrevet 15. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da høres det ut som en potensielt bra kveld ja. 🙂 Anonymkode: 1f2bc...719 Jeg tror det vanligvis hadde en kveld der kostet ca 40 prosent mer.. Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #19 Skrevet 15. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da høres det ut som en potensielt bra kveld ja. 🙂 Anonymkode: 1f2bc...719 Takk Anonymkode: 65ffd...d41
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #20 Skrevet 15. november 2019 Da går dere ut og spiser der dere vil. Jeg er også lei dem som "liksom" har så dårlig råd men som egentlig er ganske godt stilt. Vil de ikke prioritere et skikkelig måltid ute så drar dere som vil. Anonymkode: 59dda...c60 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå