AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Jeg er så vant til at folk gir meg beskjed på mobilen om de kommer på besøk. Et par ganger har det ringt på døra etter 20, Og må si at jeg nesten blir litt redd når dette skjer. Har faktisk endt med at jeg ikke tørr å åpne døra. Er dette veldig unormalt. Å føle på en slags frykt om plutselig noen ringer på døra ? eller er jeg litt rar? Anonymkode: 96b9c...346
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Jeg åpner bare om jeg venter noen. Anonymkode: 71dca...57d 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 Jeg åpner alltid. Skjønner ikke hva som skal være så farlig, det kan være en nabo, venn, noen som trenger hjelp etc. Sjansen for at det er noen med skumle hensikter er VELDIG liten, litt høyere om du bor i et belastet område og klokka er 1 på natta kanskje. Anonymkode: fe66b...f03 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg åpner alltid. Skjønner ikke hva som skal være så farlig, det kan være en nabo, venn, noen som trenger hjelp etc. Sjansen for at det er noen med skumle hensikter er VELDIG liten, litt høyere om du bor i et belastet område og klokka er 1 på natta kanskje. Anonymkode: fe66b...f03 Vel når kl er 20 så er det jo mørkt for lenge siden på denne tiden, så forstår at TS kanskje synes det er litt ekkelt å åpne døren. Men hvorfor ikke skaffe deg sånn som gjør at du kan se hvem som banker på? Anonymkode: 5152e...a03 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 Jeg liker ikke uanmeldt besøk på døra. Enten er det ding-dong-stikk, eller så er det selgere, innsamlere eller barn som selger lodd. Uansett får jeg et stikk av angst hver gang dørklokken ringer. Men barna har jo også venner som ringer på, så jeg må likevel åpne når de står på døra. Så jeg skaffet meg ringeklokken fra ring.com, beste investeringen noensinne. Så nå åpner jeg bare når de "rette" menneskene ringer på😂 Anonymkode: 94788...642
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg åpner alltid. Skjønner ikke hva som skal være så farlig, det kan være en nabo, venn, noen som trenger hjelp etc. Sjansen for at det er noen med skumle hensikter er VELDIG liten, litt høyere om du bor i et belastet område og klokka er 1 på natta kanskje. Anonymkode: fe66b...f03 Heldig du. Vi er flere som har ubehagelig hendelser med uanmeldt besøk. En gang ble jeg heldigvis "reddet" av en nabo som fulgte med. Åpner aldri døra uten at jeg har en avtale med noen på forhånd. Anonymkode: 9a043...d63 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heldig du. Vi er flere som har ubehagelig hendelser med uanmeldt besøk. En gang ble jeg heldigvis "reddet" av en nabo som fulgte med. Åpner aldri døra uten at jeg har en avtale med noen på forhånd. Anonymkode: 9a043...d63 Hva skjedde? 😮 Anonymkode: 5152e...a03 1
Tiuren Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 Så mye frykt blant befolkningen, hva har skjedd? 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, Tiuren skrev: Så mye frykt blant befolkningen, hva har skjedd? Folk var bare mer naive før. Anonymkode: 5152e...a03 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjedde? 😮 Anonymkode: 5152e...a03 Det var en selger, han spurte om å få låne toalettet og ville etterpå ikke gå. Han begynte å kysse meg på halsen, og jeg frøs av skrekk. Naboen kom og banket på og så til at han kom seg ut. Anonymkode: 9a043...d63
Tiuren Skrevet 16. november 2019 #11 Skrevet 16. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Folk var bare mer naive før. Anonymkode: 5152e...a03 Jeg tror ikke det, men man forholdt seg til omgivelsene på en annen måte. Jeg har bodd en periode i et land der tabloid pressen over lang tid har vært veldig aggressive og fremstiller omgivelsene som veldig farlige, og der går alle rundt å er redde. Det minner meg litt om min gamle mor som er redd for å kjøre på butikken fordi hun har hørt på nyhetene at det er glatt og mange ulykker, og når jeg spør så husker hun jo at det er på andre siden av landet det var glatt.... Medieskapt angst, og for mye syntetisk liv i form av "sosiale" medier. Man er ikke redd det man kjenner, man er redd det ukjente. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 13 minutter siden, Tiuren skrev: Jeg tror ikke det, men man forholdt seg til omgivelsene på en annen måte. Jeg har bodd en periode i et land der tabloid pressen over lang tid har vært veldig aggressive og fremstiller omgivelsene som veldig farlige, og der går alle rundt å er redde. Det minner meg litt om min gamle mor som er redd for å kjøre på butikken fordi hun har hørt på nyhetene at det er glatt og mange ulykker, og når jeg spør så husker hun jo at det er på andre siden av landet det var glatt.... Medieskapt angst, og for mye syntetisk liv i form av "sosiale" medier. Man er ikke redd det man kjenner, man er redd det ukjente. Kan du skrive hvlket land det er ? USA? Eneste jeg kan tenke som er fremstilt sånn i media... men det er jo også en grunn til at vi har intuisjon. for å berge oss mot potensielle farlige hendelser. Anonymkode: 5152e...a03
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #13 Skrevet 16. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var en selger, han spurte om å få låne toalettet og ville etterpå ikke gå. Han begynte å kysse meg på halsen, og jeg frøs av skrekk. Naboen kom og banket på og så til at han kom seg ut. Anonymkode: 9a043...d63 Huff, det er creepy. Hvordan fremsto denne selgeren? Helt normal? Anonymkode: 5152e...a03
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #14 Skrevet 16. november 2019 24 minutter siden, AnonymBruker said: Folk var bare mer naive før. Anonymkode: 5152e...a03 Nei, det fantes færre ustabile idioter før. Anonymkode: 4a9dd...2cb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #15 Skrevet 16. november 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det var en selger, han spurte om å få låne toalettet og ville etterpå ikke gå. Han begynte å kysse meg på halsen, og jeg frøs av skrekk. Naboen kom og banket på og så til at han kom seg ut. Anonymkode: 9a043...d63 Forstår godt at det var skremmende ja, og heldigvis så var naboen oppmerksom, og kanskje stoppet en enda mere skremmende situasjon. Men det er en forskjell på å åpne døren, og å slippe inn uanmeldte fremmede mennesker. 🙂 Anonymkode: 4a9dd...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #16 Skrevet 16. november 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heldig du. Vi er flere som har ubehagelig hendelser med uanmeldt besøk. En gang ble jeg heldigvis "reddet" av en nabo som fulgte med. Åpner aldri døra uten at jeg har en avtale med noen på forhånd. Anonymkode: 9a043...d63 Ok så er jeg vel heldig da. Men jeg bor på et trygt sted, et lite nabolag. Å jeg nekter å gå å være redd i mitt eget hjem. Mater man frykte blir den værre. Anonymkode: fe66b...f03 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #17 Skrevet 16. november 2019 Jeg åpner ikke, men det er fordi jeg har en psykopatisk eks som har banket meg og brutt seg inn hos meg to ganger. Anonymkode: db944...227
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #18 Skrevet 16. november 2019 Jeg åpner heller ikke. Som personen over meg har jeg en eks som har brutt seg inn flere ganger. De som kjenner meg vet at de ikke skal komme uanmeldt, men ringe eller sende melding først så jeg vet. Anonymkode: 27cfe...126
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #19 Skrevet 16. november 2019 Åpner alltid, her jeg bor der alle vet om alle bruker kjentfolk som kommer uanmeldt eller avtalt inn i gangen og banker på døren mellom stua og gangen, i veggen i stua eller roper hallo. Er det ukjente står de på trappen. Hadde aldri falt meg inn å ikke åpne. Anonymkode: 4623b...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #20 Skrevet 16. november 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var en selger, han spurte om å få låne toalettet og ville etterpå ikke gå. Han begynte å kysse meg på halsen, og jeg frøs av skrekk. Naboen kom og banket på og så til at han kom seg ut. Anonymkode: 9a043...d63 Har det han som spurte om du likte BDSM? Anonymkode: fa6c3...5c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå