Gå til innhold

Mannen er drittlei av at ungen aldri gir fred

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er en «arbeidskar» som starter på jobb kl.06:00 og har et fysisk tungt yrke. Når han kommer hjem fra jobb i 17-tiden er han sulten og sliten og blir irritabel av vår snart 2-år gamle barn. Jeg henter og leverer barnet i bhg daglig og tar alt av husarbeid i tillegg til min egen jobb.

Når barnet kommer fra bhg er h*n alltid veldig høyt oppe energimessig og raser endel rundt i stua. Dessuten vil barnet være med far og leke med han mens far på sin side vil ligge og slappe av. Nå har han vært sur på meg i nesten en hel uke fordi han mener jeg bør klare å roe ned ungen etter bhg. Jeg synes han er urimelig, er det noen andre som kan relatere til denne situasjonen? Er det ikke normalt at en 2-åring er aktiv? Når går energinivået ned igjen?

Anonymkode: fd619...cfc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hans unge også, selv om man er sliten og lei så må man ta seg sammen å ta ansvar for sitt eget barn. 

Anonymkode: 3b451...fe7

• Liker 42
Skrevet

Han får legge seg på soverommet mens han hviler da. Så får gutten leke i stua. 

• Liker 10
Skrevet

Her er det selvfølgelig mannen som er en idiot som ikke har innsett at livet endrer seg for han også når man får barn. 

Anonymkode: 38c37...4a2

• Liker 27
Skrevet

Det er ikke ditt ansvar å roe ned ungen. Det fungerer ikke sånn. Hva med at dere avtaler at mannen hviler seg en stund på soverommet når han kommer hjem, så leker han med barnet en stund etterpå. Det er forståelig at han er sliten etter tungt fysisk arbeid, men han må likevel ta sin del av ansvaret for barnet sitt. 

Anonymkode: f581f...c1f

• Liker 17
Skrevet

Da tenker jeg at han kan velge om han vil hente eller levere, dere får dele 50/50 på husarbeid og bytte på å ligge på sofaen på kvelden annenhver dag og stå opp hver sin dag i helgen en periode. Så kanskje han skjønner litt mer av hva som foregår rundt seg. Eller kanskje du skal reise bort på jentetur en uke?

Anonymkode: 1b10c...13e

• Liker 42
Skrevet

Han egner seg med andre ord verken til å være far eller partner. Hvorfor tar du ikke konsekvenser av det? Hvordan tror du at det er for barnet å vokse opp med en far som synes at det er en irritasjon? Som heller ikke respekterer hans mor. 

Far må enten endre seg dramatisk her, fort, eller du bør få barnet ut av denne situasjonen. 

Ikke noe "Jammen jeg elsker min mann, og jeg mener at familier må holde sammen." 

Barnet vil få men av at far er slik. Går ut fra at du prioritere barnet høyest. Det bør du iallefall gjøre. 

Anonymkode: b7848...5ae

• Liker 26
Skrevet

"Arbeidskar" 🤭

Anonymkode: 2cdf4...daa

• Liker 14
Skrevet

Barnet blir enda mer giret om det ikke får oppmerksomhet fra far

Anonymkode: 627ba...c64

• Liker 9
Skrevet

Send ham tilbake til 1952 der han hører hjemme. 

• Liker 35
Skrevet
3 minutter siden, Heisenberg skrev:

Send ham tilbake til 1952 der han hører hjemme. 

Det er så mange lignende tråder på kg om dette at det begynner å bli fullt i 1953 med alle som må sendes tilbake dit. 

Anonymkode: 38c37...4a2

• Liker 18
Skrevet

Han er ikke akkurat så veldig til "arbeidskar" om han ikke takler å forholde seg til at han er far og at barn har masse energi. Han får legge seg, eller kansje ha en vanlig arbeidsdag da.  Hvorfor jobber han 6-17 og ikke 9-17?

Anonymkode: 6d023...17a

• Liker 7
Skrevet

Herregud, stakkars barn.

• Liker 7
Skrevet

Stakkars toåringen! Du må jo stå opp for deg selv, og for barnet ditt. Hvorfor unnskylder du han med at han er en "arbeidskar"? Du jobber da, også?

Du har jo latt ham flyte på at du gjør alt med barnet, og tar alt husarbeid. Han er rett og slett bortskjemt. Hvorfor er dere sammen, egentlig? Når mannen du elsker ikke ønsker å tilbringe tid med en helt vanlig toåring?

Dette er søkt.

Anonymkode: e711f...319

• Liker 10
Skrevet

Ingen barn velger egne foreldre. Og det er bra, tror ikke noen ville valgt "arbeidskar" og dørmatte som foreldre.

Anonymkode: b8aa6...007

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ditt ansvar å roe ned ungen. Det fungerer ikke sånn. Hva med at dere avtaler at mannen hviler seg en stund på soverommet når han kommer hjem, så leker han med barnet en stund etterpå. Det er forståelig at han er sliten etter tungt fysisk arbeid, men han må likevel ta sin del av ansvaret for barnet sitt. 

Anonymkode: f581f...c1f

Mor da, skal hun bare stå på døgnet rundt uten hvile? Hun leverer og henter i barnehagen, samt gjør alt husarbeid. 

Det hadde vært helt uaktuelt at mannen skulle få hvile etter jobb. Enten får han gjøre husarbeid eller være med barnet. 

Anonymkode: 48e9c...11d

• Liker 14
Skrevet

Ikke la han herje med deg slik. Si det til klart til han at det får han fikse selv, du er ingen magiker. Før du virkelig «må» gå på eggeskall i nærheten av han. Og barnet stakkar

• Liker 6
Skrevet

Det virker som om du syns det er urettferdig at du gjør mer i huset, men forutsatt at dere har felles økonomi, så syns jeg faktisk du skal gjøre mest når han har så lange dager. "Jeg henter og leverer barnet i barnehagen daglig", skriver du, men jeg kan ikke se at det er noe annet alternativ, når mannen har de jobbtidene han har. Han må må være på jobb før barnehagen åpner og rekker sannsynligvis ikke henting heller. Du sier at du også har en jobb, men du har jo tydeligvis kortere jobbdag enn mannen din, i og med at du har mulighet til å hente og levere i bhg.  Her syns jeg du argumenterer på en urettferdig måte for å sette mannen din i et dårligere lys slik at vi skal sympatisere mer med deg.

Helt unødvendig å sette han i et dårligere lys, for alle reagerer uansett på oppførselen hans mot barnet. Han høres umoden ut. Dessverre er det mange menn som ikke skjønner alvoret i det å ha ansvaret for et barn, og tenker at det er moren som har hovedansvaret. Hvorfor de tenker sånn, vet jeg ikke. Jeg har en teori om at de ikke kan være de skarpeste knivene i skuffen. De beste fedrene jeg har kjent oppgjennom, har også vært de mest intelligente. 

Anonymkode: 82402...091

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...