Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104867

Her skriver VG en redaksjonell sak som egentlig er egenreklame.

VG tjener masse penger på dette da det ikke er gratis å bli med.

Greit eller ugreit?

Jeg føler det blir som om TV2 hjelper deg eller Forbrukerinspektørene på NRK anbefalte et produkt som de produserte og tjente penger på...

Bare det at her er VG helt åpen om at det er de selv som står bak...

Kan en stole på media som kjører saker for å oppnå egen økonomisk vinning som dette?

Mayamor

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Dette er reklame og er ikke greit, nei.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er ikke dette bare en kopi av Dagblablas "Litt lettere" da? Dagblabla har i hvert fall kjørt sin egenreklame i månedsvis, både på papir og på nett uten store reaksjoner, så sånn sett er vel ikke VG på tynnere (ehe...) is?

Tull og tøys er det uansett.

Skrevet
Vi har tydeligvis truffet en nerve hos folk' date=' sier Schmidt[/quote']

Joa. Frykt for livsstilssykdommer, dårlig selvtillit og komplekser rundt det å være feit! Pussig det der. De journalistiske geniene i VG så visst ikke noen parallell mellom denne "nerven" og nerven selgerne av Noni Juice prøvde å treffe hos Bengt Eidem, for ikke å snakke om mange flere.

Anything for a buck, huh? :-?

Skrevet

Jeg er enig med deg i at det er betenkelig når mediene kjører egenreklame. Det er jo et konkret produkt de skriver om, sånt pleier å bli merka som "annonse" i lokalavisa hjemme...

Men det skjer nok indirekte i andre media også, da.

Morsomt bilde, forresten; lang, mager kvinne sitter og smiler med armen lokkendeutstrakt (den sunnmørske pengegrafs-bevegelsen?) på "slankekontoret" sitt; som åpenbart bare er hennes vanlige deskplass med et for anledningen opphengt banner :ler:

Skrevet
Dersom du melder deg inn i Vektklubb.no i dag' date=' kan du gå ned fem kilo før sommerferien.[/quote']

:hoho: Ja, ellers er det jo slett ikke mulig...

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg vil gjerne gå opp 5 kilo før sommerferien.

Skrevet

fikk ikke dagbla påpakk fra pfu for den der slankegreia si akkurat fordi de blanda roller?

Gjest Utværet rollemix
Skrevet

Jo, dette er jo et "kreminnlegg" (de snakket noe om en kake også) for tidningen. Men når tidninger gör reportasjer om produkter, mennesker eller alt annet i det hele tatt :

Er ikke mediaomtale synonymt med reklame og da spiller det vel ikke noen rolle hvem det kommer ifra.

For all reklame, mediaomtale er "biased" (kommer ikke på det norske ordet).

All reklame kommer jo som regel fra produsenten eller representanten (les:reklamebyrå, media-enhancers)

Summa summarum :

Hvem som gjör hva eller hvem som gjör reklame for hva, spiller ingen rolle så lenge folk er på vakt (som denne tråden er et bevis på)

Dette var mye smör på flesk (nettopp det motsatte av denne tråden dreide seg om, den målte ca. 4 kv.mm. og hadde ca. 10 kalorier pr. löpemeter)

Gjest Quarter Pudding
Skrevet
Jeg vil gjerne gå opp 5 kilo før sommerferien.

Jeg er mer enn villig til å hjelpe deg med dette forhistoriske prosjektet.

Historsk museum er allerede koblet inn (220 volt) og de sier at en dagsmeny fra Schöneberg-Erken's kokebok vil fremprodusere tredobbelt kalori inntak og likeledes alkoholkonsumet. (Det er alkohol selv i fiskboll-baserte gryter der samt alt mulig annet)

Kontakt (er ikke helt sikker på denne :)

Hanz Jackob Flensburger Fetter

Fetter Fettmarkt Gesellschaft m.b.H.

Wiener gate 67

0786 OSLO

ÖSTERIKKE

Email : [email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...