Gå til innhold

Anita Krohn Traaseth beskyldes for omsorgssvikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbus2000
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spesielt menn!

Anonymkode: b17be...248

Ja, ingen tvil om at mange menn burde skjerpe seg i foreldrerollen. Når vi lever i et samfunn hvor både far og mor jobber som kan ikke far kun tenke på karrieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest linken i HI, men jeg er i stor grad enig i det første debattinnlegget som ble lagt ut. Det er omsorgssvikt å la barna være alene i stor grad. Graden av omsorgssvikt kan nok diskuteres, men at det er omsorgssvikt (tygg litt på ordet. Svikt i omsorg) er jo helt sikkert!

Anonymkode: 98d76...82c

Synes du bør begynne med å sette deg inn i det du uttaler deg om!!

Anonymkode: 11b8e...ed6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest linken i HI, men jeg er i stor grad enig i det første debattinnlegget som ble lagt ut. Det er omsorgssvikt å la barna være alene i stor grad. Graden av omsorgssvikt kan nok diskuteres, men at det er omsorgssvikt (tygg litt på ordet. Svikt i omsorg) er jo helt sikkert!

Anonymkode: 98d76...82c

Tror ikke helt du vet hva omsorgssvikt egentlig er.

Anonymkode: 26f15...355

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med Våpenstad. Kjenner familien.

Anonymkode: 61407...bb0

Er du Våpenstad? Du kommer jo fortsatt med urettmessige og ulovlige personangrep!

Anonymkode: 11b8e...ed6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig bra tilsvar skrevet av Anitas datter, som er 18 år og som tydeligvis ikke har vært utsatt for verken omsorgssvikt eller mishandling. Jeg ble også sjokkert av å lese Eystein Våpenstad kronikk, og at den i det hele tatt slapp gjennom nåløyet. For noe kvinnefiendtlig makkverk! Men den burde nesten fått lov til å stå, for den har virvlet opp en viktig debatt. Hvorfor er det greit når menn er toppledere og kona gjør mer på hjemmebane, men ikke greit når kvinner er toppledere og mannen gjør mer på hjemmebane?

Anonymkode: 36f86...928

AMEN!!!

Anonymkode: 14693...65c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke helt du vet hva omsorgssvikt egentlig er.

Anonymkode: 26f15...355

Svikt i omsorg. Det står jo i ordet. Dersom man "aldri" er sammen med egne barn, forventer at de skal klare seg selv og prioriterer jobb og karriere høyere enn barna er det jo per definisjon svikt i omsorgen. Som sagt, graden kan det diskuteres om, kan være svært lav grad, men likevel en svikt.

Anonymkode: 98d76...82c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svikt i omsorg. Det står jo i ordet. Dersom man "aldri" er sammen med egne barn, forventer at de skal klare seg selv og prioriterer jobb og karriere høyere enn barna er det jo per definisjon svikt i omsorgen. Som sagt, graden kan det diskuteres om, kan være svært lav grad, men likevel en svikt.

Anonymkode: 98d76...82c

Nå overdriver du her. Omsorgsvikt er det ikke. Med din logikk så bedriver alle arbeidende foreldre og spesielt de som går tilbake til jobb tidligere etter fødsel, eller jobber overtid osv osv med omsorgssvikt. Barn skal kunne læres opp til å bli selvstendige, det kalles oppdragelse.

Anonymkode: 26f15...355

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå overdriver du her. Omsorgsvikt er det ikke. Med din logikk så bedriver alle arbeidende foreldre og spesielt de som går tilbake til jobb tidligere etter fødsel, eller jobber overtid osv osv med omsorgssvikt. Barn skal kunne læres opp til å bli selvstendige, det kalles oppdragelse.

Anonymkode: 26f15...355

Selvfølgelig skal barn lære seg å bli selvstendige, det er da mine barn også.
Likevel følelsen av å alltid være mindre viktig enn jobb er ikke noe særlig for et barn. 

Anonymkode: 98d76...82c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dn.no/medier/hannah-krohn-thrane/anita-krohn-traaseth/eystein-vapenstad/hvorfor-skal-mamma-og-andre-kvinner-ha-darlig-samvittighet-for-a-ha-lederambisjoner/2-1-707796

 

Absolutt ALT er omsorgssvikt nå til dags. Norge (og mange av dets folk) hater familier, hater barn som selvstendige og ihvertfall barn som forsvarer foreldrene sine. For et herlig land vi bor i😄🌈

Anonymkode: 26f15...355

Nå er ikke den opprinnelige kronikken tilgjengelig. Hva baserte han seg på da han omtalte det som omsorgssvikt i denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal barn lære seg å bli selvstendige, det er da mine barn også.
Likevel følelsen av å alltid være mindre viktig enn jobb er ikke noe særlig for et barn. 

Anonymkode: 98d76...82c

Fortsatt ikke omsorgssvikt.

Anonymkode: 26f15...355

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nimbus2000 skrev:

 Omsorgssvikt er å ta hardt i, men synes folk som får barn burde ha barna som jobb nummer 1.  Om man ønsker å jobbe 60 timer i uka så synes jeg det er dårlig gjort å få barn. Barn bør føle seg prioritert og mange barn får dårlige liv fordi foreldrene lar skolen og barnehagen ta hele oppdragelsen.

Det samme gjelder med foreldre som får langt flere barn enn de klarer å ta hånd om. Dårlig gjort mot barna.

Og AKT har jo ofte skrytt av at hun jobber 70 timer i uka...

Anonymkode: 61407...bb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Svikt i omsorg. Det står jo i ordet. Dersom man "aldri" er sammen med egne barn, forventer at de skal klare seg selv og prioriterer jobb og karriere høyere enn barna er det jo per definisjon svikt i omsorgen. Som sagt, graden kan det diskuteres om, kan være svært lav grad, men likevel en svikt.

Anonymkode: 98d76...82c

Jeg kjenner veldig sterkt på følelsen av lykke, fordi du ikke er moren min. 100% omsorg 100% av tiden tror jeg hadde drept meg på et tidlig stadium.

Anonymkode: b17be...248

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke omsorgssvikt.

Anonymkode: 26f15...355

Selvfølgelig er det det. Dersom barna alltid føler seg som nummer 2. Aldri er mammas første prioritet. Mamma er "aldri" hjemme. Dersom man ikke er der kan man heller ikke gi omsorg. Altså er det en svikt i omsorgen. At barna ikke opplever det som det betyr ikke at det ikke har skjedd. Det blir sikkert fine folk av barna hennes også, men at de har fått adekvat omsorg av foreldrene (vet ikke noe om far her, men i hvert fall av mor) tviler jeg på dersom hun har jobbet så mye.

Anonymkode: 98d76...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner veldig sterkt på følelsen av lykke, fordi du ikke er moren min. 100% omsorg 100% av tiden tror jeg hadde drept meg på et tidlig stadium.

Anonymkode: b17be...248

 

Anonymkode: 61407...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det var fint at Våpenstads kronikk ble trykket! 
Da ser man bevis på at kvinnediskriminering lever i beste velgående, det er ikke noe gale kvinner med oppmerksomhetsbehov dikter opp!

Anonymkode: 11b8e...ed6

Det stemmer jo. Du har neppe lest Våpenstads kronikk. Den handlet ikke om kvinner, men om overklassen. Men som du sier vil gale kvinner med oppmerksomhetsbehov fremstille kronikken som kvinnediskriminering. 

Anonymkode: 37dab...cbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 timers arbeidsuke. Tenk litt over det. Det er i snitt 10 timer hver eneste dag, inkludert lørdag og søndag.

Anonymkode: 61407...bb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det det. Dersom barna alltid føler seg som nummer 2. Aldri er mammas første prioritet. Mamma er "aldri" hjemme. Dersom man ikke er der kan man heller ikke gi omsorg. Altså er det en svikt i omsorgen. At barna ikke opplever det som det betyr ikke at det ikke har skjedd. Det blir sikkert fine folk av barna hennes også, men at de har fått adekvat omsorg av foreldrene (vet ikke noe om far her, men i hvert fall av mor) tviler jeg på dersom hun har jobbet så mye.

Anonymkode: 98d76...82c

Feil. Igjen. Du vet tydeligvis ikke hva omsorgsvikt egentlig er. Jeg kjenner mange politikere. Damer. Som jobbet like lenge om ikke enda lengre mens barna var små. Til tross for overtid og betydelige mengder arbeid så var de ikke i nærheten av å begå noen form for omsorgssvikt. 

Anonymkode: 26f15...355

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

70 timers arbeidsuke. Tenk litt over det. Det er i snitt 10 timer hver eneste dag, inkludert lørdag og søndag.

Anonymkode: 61407...bb0

Bedre at folk går på Nav mener du?

Anonymkode: 26f15...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

70 timers arbeidsuke. Tenk litt over det. Det er i snitt 10 timer hver eneste dag, inkludert lørdag og søndag.

Anonymkode: 61407...bb0

Temmelig normalt for toppledere.

Anonymkode: b17be...248

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

70 timers arbeidsuke. Tenk litt over det. Det er i snitt 10 timer hver eneste dag, inkludert lørdag og søndag.

Anonymkode: 61407...bb0

Det er bare omsorgssvikt hvis det er "overklassen". 

Jeg kan love deg at Våpenstad ikke mener pappaen i en fattig familie som jobber 70 timer i uken bedriver omsorgssvikt.

Tror forresten at selv pappaen i en middelklassefamilie hadde fått grønt kort.

Ja, for å være ærlig tror jeg at kritikken bare gjelder kvinner. Menn i toppledelsen kan sikkert jobbe døgnet rundt uten at kronikker blir til

Anonymkode: 3e473...af4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...