Gå til innhold

Time hos psykiater, hva å forvente?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går til psykolog som konkluderte med at beste for meg vil være å i tillegg til terapien jeg bruker nå er å gå på medikamenter. Så nå skal jeg om ikke alt for lenge ha en time hos psykiater og litt nysgjerrig på hva å forvente. Hva er forskjellen mellom time hos psykolog og psykiater? Blir det samtale/vurdering, eller bare få informasjon ang medisiner og skrevet ut resept? 

Er veldig spent og håper det kan bli vendepunkt i livet :) 

Anonymkode: 5e572...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du fortsatt til psykolog, så det er tenkt du skal gå til begge  samtidig? 
Har hatt både psykolog og psykiatere som hovedbehandler. Er ingen forskjell, sett bort fra at psykiater kan skrive resept. Den gangen jeg gikk til psykolog samarbeidet han med psykaiter og da var det bare snakk om medisiner hos psykiater, ettersom "alt det andre" ble tatt med psykologen. 

Anonymkode: b7618...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis psykologen din henviste deg til psykiater fordi han/hun mente du burde begynne på medikamenter, så er det en medisinvurdering du vil få hos psykiateren. Psykiateren vil da kartlegge problemene og diagnosene dine, og prøve å finne et medikament, eventuelt flere medikamenter som kan fungere for deg. Det kommer altså ikke til å bli som å gå til psykologen du går til, da det ikke er terapi du er henvist for. 

Anonymkode: f1cc4...aff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en psykolog og en psykiater, psykiateren er der kun for medisinrelatert behandling mens psykologen fører samtalebehandling.

Anonymkode: 5fae1...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...