Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2002 #1 Skrevet 5. september 2002 Er det vanlig at man har cyster på eggestokkene? Noen som vet?
Gjest Eline Skrevet 5. september 2002 #2 Skrevet 5. september 2002 Vanlig er det vel ikke, men vet at noen kvinner sliter med dette. jeg kjenner selv en del jenter i 20 årene som har hatt vanncyster på eggstokkene.Disse skal viss nok forsvinne av seg selv med litt medisinering,da legene helst ikke vil operere av frykt for arr på eggstokkene ( eggene har da vaskeligere for å feste seg) Har åsså blitt fortalt at man etter fødsler er mer utsatt for cyster. Noen ganger har disse cystene sprukket,noe som skal være veldig smertefullt. Jeg vet ikke så mye mere enn dette,håper det hjelper litt...
Gjest Cille Skrevet 5. september 2002 #3 Skrevet 5. september 2002 Jeg er 25 år, ingen barn og har vært plaget med cyste på ene eggstokken. Er operert en gang, da tappet de bare cysten. Ellers kommer de og går, men forsvinner av seg selv stort sett. Er FORFERDELIG smertefullt... :cry: Tror ikke det er uvanlig for kvinner å få dette, men legen sa at de fleste rett og slett ikke vet om at de har de fordi de har ingen plager med de. De kjenner ingen smerter. Cille
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2002 #4 Skrevet 5. september 2002 hei... Det at disse cystene er forfærdelig smærtefulle, d har jeg ikke mærket så mye til. Fikk dem konstatert pga magesmerter jeg hadde, men de smertene var IKKE så forfærdelige... Jeg var/er veldig plaget med cyster på begge eggstokkene.. Legene jeg var hos sa at alle kvinner har dem, bare at noen er mer plaget enn andre.. Enkelte kunne gå hele livet med dem uten å ha noen form for plager. Var veldig redd for at cystene ville påvirke meg på ett eller annet vis, slik at jeg kunne bli steril eller at det ville bli vanskelig å bli gravid. Legen roet meg med at dette var noe en hver kvinne hadde, og han hadde ikke hørt om noen tilfeller der kvinner var blitt sterile pga dem... Håper dette hjalp litt da.. Litle og nurket
Gjest motorrypa Skrevet 6. september 2002 #5 Skrevet 6. september 2002 tror faktisk det er vanligere enn mange tror. jeg fikk diagnosen endometriose da jeg var 18 år gammel. hadde mye uregelmessige blødninger. vondt under samleie. klarte nesten ikke å gå mange ganger. å det å gå på do var helt forferdelig. jeg ble operert for to å et halvt år siden nå. jo man kan faktisk bli steril av det. hvertfall med den diagnosen jeg har fått. selv fikk jeg en 20% sjanse for å få barn hvis jeg fikk dem med en gang. sjansen ville da synke etterhvert som tida gikk. så for tre måneder siden så skjønte jeg at noe var forferdelig galt. hadde har uregelmessige blødninger i masse måneder. å så kom den ikke i det hele tatt. så da regnet jeg med at det komtil å bli en ny operasjon å at jeg aldri kom til å få egne barn. gjett at jeg tok kjempefeil det viste seg at jeg var gravid å er nå fem måneder fpå vei. alt står bra til å jeg skal bli mamma i januar. så man vet aldri
Gjest Starya Skrevet 7. september 2002 #6 Skrevet 7. september 2002 Joda, det er ikke så uvanlig med cyster på eggstokkene (pco), men det er ikke alle som får plager i forbindelse med det. Får man plager av dem kalles det pcos. Plager i forbindelse med dette kan være manglende eggløsning, økt behåring, økt vekt, stoffskifteproblemer m.m. Jeg fikk selv tatt ultralyd med mistanke om pcos, men eggstokkene mine var fine de. De bare tviholder på egga av en eller annen grunn... (Men det er greit nok det, har ingen planer om å bli gravid med det første heller...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå