Gå til innhold

Venninne krever penger tilbake for konsertbilletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg og jeg har litt sær musikksmak. For en tid tilbake kjøpte og la ut jeg for billetter til en konsert vi avtalte å dra på. Hun vippset meg 690,- for sin billett. For et par uker siden fant hun ut at hun er gravid, og såpass langt på vei at babyen er for liten når konserten avvikles, til at hun vil kunne dra på den. Nå krever hun pengene tilbake. Problemet er at vi ikke har noen venner som er villig til å betale såpass stor sum for billetten, men jeg vil nok kunne finne noen som vil bli med gratis eller til redusert pris. Hun mener i såfall at jeg skal betale mellomlegget. Kan noen hjelpe meg med argumenter her? Vi var begge enige om å kjøpe billettene før de ble lagt ut. 

Anonymkode: e40d8...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om å være gjerrig! DU skal selvfølgelig ikke betale for noe... Det er jo ikke akkurat din feil....

• Liker 49
Skrevet

Ta kontakt med Ticketmaster hvis du har kjøpt billettene der. Spør om du kan få refundert hennes.

Anonymkode: 0ecc0...513

• Liker 7
Skrevet

Hvis dere var enige om å kjøpe billettene, er det ikke ditt problem. Sånn er det bare. Foreslå at hun selger dem på finn eller noe. Hvis det er så lenge til, burde det jo ikke være noe problem å få solgt dem.

Skrevet

Selvfølgelig skal hun selv stå for å selge sin billett! Det var tilfeldig at du la ut, hun kan ikke kreve penger av deg, det er jo billettkontoret hun må ta det kravet opp med.

Noen folk er altså så sleipe og frekkere enn flatlusa! Si nei og stå på ditt. Be henne om å selge sin billett selv, eller prøve å få refundert pengene på billettkontoret selv. Det er IKKE DIN JOBB og ikke ditt ansvar. 

• Liker 28
Skrevet

Hadde hun vært den som hadde bestilt selv og for seg selv så hadde hun måtte selge den selv også. Sånn blir det for henne selv om du har lagt ut og.

• Liker 11
Skrevet

Hennes billett er hennes ansvar. Du skal hverken betale noe eller påta deg jobben med å få solgt billetten videre. 

• Liker 18
Skrevet

Tåpelig å gjøre seg til uvenner for 700kr. Venninna di har ikke bare sær musikksmak, hun ER sær. La henne surmule. 

Anonymkode: 640ac...dd4

• Liker 19
Skrevet

Hun får selge billetten SIN.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har vært på så mange konserter og kjøpt og solgt så mange biletter, haha, venninnen din må selge sin billett, eventuelt kan fu KJØPE hennes billett hvis du vet om noen som vil ha eller du vil selge til noen du vil gå med, men det er HENNES ansvar å bli kvitt den selv. 

Anonymkode: 5c419...917

• Liker 1
Skrevet

Du kan kjøpe hennes billett og videresende den til noen som vil gå med deg. Hvis hun vil selge til fullpris, bestemmer du om du vil kjøpe den, eller du betale mellomlegg for at du skal få gått med noen du kjenner, eller du må gå alene. Hun er ikke hakkende urimelig, hvis a) sjansen er stor for at hun får solgt billetten til fullpris til en fremmed, b) Hun regner med at du foretrekker å gå med en venn. 

Dette er ikke din feil, men det er heller ikke hennes ansvar å sørge for at du får gått med en venn. 

Anonymkode: 820d6...ec7

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Hvila skrev:

Hadde hun vært den som hadde bestilt selv og for seg selv så hadde hun måtte selge den selv også. Sånn blir det for henne selv om du har lagt ut og.

Si dette.

Jeg ville sagt det sånn: Jeg kjøpte billetten for deg, fordi det passet sånn at jeg gjorde det. Du kunne ha kjøpt billetten selv. Hva mener du om du hadde gjort det selv? .............. Da måtte du hva solt billetten selv, eller stått ansvarlig for den. Men jeg kjøpte den, men det vil jo si at du er like ansvarlig for din billett, for det. 

Jeg vil gjerne hjelpe til med å prøve å selge den. 

• Liker 4
Skrevet

Hennes bilett - hennes ansvar. Ferdig snakket

• Liker 10
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg og jeg har litt sær musikksmak. For en tid tilbake kjøpte og la ut jeg for billetter til en konsert vi avtalte å dra på. Hun vippset meg 690,- for sin billett. For et par uker siden fant hun ut at hun er gravid, og såpass langt på vei at babyen er for liten når konserten avvikles, til at hun vil kunne dra på den. Nå krever hun pengene tilbake. Problemet er at vi ikke har noen venner som er villig til å betale såpass stor sum for billetten, men jeg vil nok kunne finne noen som vil bli med gratis eller til redusert pris. Hun mener i såfall at jeg skal betale mellomlegget. Kan noen hjelpe meg med argumenter her? Vi var begge enige om å kjøpe billettene før de ble lagt ut. 

Anonymkode: e40d8...566

Hun har kjøpt noe av deg som du la ut for og kan ikke kreve det beløpet tilbake av deg. 
Men hun står fritt til å gjøre hva hun vil med egen billett. 

Anonymkode: e28bf...921

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med Ticketmaster hvis du har kjøpt billettene der. Spør om du kan få refundert hennes.

Det kan da venninnen gjøre selv? Hennes billett, hennes ansvar. Ts har ikke noe ansvar her. 

Anonymkode: e28bf...921

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig at billettkontorer refunderer billetter, står til og med på billetten man har kjøpt også.

Hilsen ei som har vært på over 40 konserter på tre år.

TS: Det er hennes billett, og hennes ansvar for å selge billetten.

Anonymkode: 3b63c...231

• Liker 5
Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke tilbakebetale pengene!! 🤣🤣🤣

Hvorfor mener hun det????

IKKE gjør det!!

Skrevet

Selvfølgelig er ikke dette ditt ansvar. Hun får ordne dette selv, og nei, hun skal selvfølgelig ikke få igjen penger fra deg.

• Liker 3
Skrevet

For Guds skyld... ikke la henne tråkke på deg. Hun har kjøpt en billett.. og det må hun fikse selv. 

Si til henne at du trenger ikke to billetter, og at hun må prøve å selge den eller gi den bort til noen. Hun har selv kjøpt den og det er hennes ansvar. Ikke gi deg på den. 

Anonymkode: c689b...66b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...