Gå til innhold

Nytt gulv- må man skjære løs den biten med gulv som peisovnen står på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette sa nemlig en til oss. Ble forklart at siden gulvet er bevegelig, og peisovnen er tung og vil "holde gulvet igjen", bør man skjære løs den delen med gulv som peisen skal stå oppå for å unngå sprekker i gulvet. Vi har en sort plate peisen skal stå på som vil dekke denne delen av gulvet. Ønsker likevel ikke å skjære i gulvet uten at vi absolutt må, då vi på sikt gjerne ønsker en glassplate under peisen.

Noen som vet om dette "inngrepet" er nødvendig? 🤔

Anonymkode: b607d...750

Skrevet

Vi har ikke gjort det. Aldri hørt om det før🤔

Anonymkode: 54a80...468

• Liker 1
Skrevet

Vi har heller ikke gjort det, aldri hørt om det. 

Hvem sa det? Har personen kunnskap, eller er det noe han bare tror? 

Jeg ville dratt innom varnefag, Carlsen Fritzøe etc og hørt med de.. de skal jo kunne slikt og er fagfolk. 

Anonymkode: e838a...a92

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har heller ikke gjort det, aldri hørt om det. 

Hvem sa det? Har personen kunnskap, eller er det noe han bare tror? 

Jeg ville dratt innom varnefag, Carlsen Fritzøe etc og hørt med de.. de skal jo kunne slikt og er fagfolk. 

Anonymkode: e838a...a92

Det er en onkel. Han har en helt annen utdanning, men er svært handy og kan masse om bygg og og slik. 

Men jeg har heller aldri hørt om dette før, og kjenner jeg har lite lyst til å gjøre det uten at det er helt nødvendig. Tenker hvis vi plutselig skal ha en annen peis, et annet underlag osv. Er det kjipt med ødelagt gulv under.

God idé å høre med fagfolk, takk for tips 👍

Skrevet

Flytende gulv skal ikkje stå under vedovn, kjøkkenøy og slike tunge ting som binder det fast. Slipper gulvet i ein skjøt, og det fast slik så er det din egen feil.

Anonymkode: 79b04...003

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytende gulv skal ikkje stå under vedovn, kjøkkenøy og slike tunge ting som binder det fast. Slipper gulvet i ein skjøt, og det fast slik så er det din egen feil.

Anonymkode: 79b04...003

Oki? Så da bør man skjære løs gulvbitem under ovnen da?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oki? Så da bør man skjære løs gulvbitem under ovnen da?

Har jo andre tunge ting og, som stort vitrineskap fylt med servise og porselen. Skal man skjære i gulvet der og? Gjør folk dette? 🤔

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er ikke mange som gjør det for det er ganske mye arbeid, men såklart er det jo en fordel da gulvet får bevegd seg fritt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...