Gå til innhold

Hvem leverer i bhg. når mor er i mammapermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en selvfølge at mor både henter og leverer?

Leverer en forelder mens den andre henter?

Tar far seg av mesteparten av henting/ levering?

Hvordan løste dere dette? 🙂

Anonymkode: a5fad...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi delte på. Det var litt upraktisk å dra med baby om morgenen, så fint hvis mannen kunne,  men det var jo avhengig av arbeidstider osv, så det ble 50/50 kanskje? Vi kjørte med bil, så det var avhengig av om en av oss trengte bilen den dagen også, til annet.

Anonymkode: d65ef...a62

• Liker 2
Skrevet

Vi delte på det.

Anonymkode: b92bc...190

Skrevet

Vi kommer til å bytte på. Mannen leverer de dagene han begynner sent og henter de dagene han slutter tidlig, ellers gjør jeg det. Venter baby i januar og har en 2-åring fra før. 

Anonymkode: 5b783...c1e

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer til å bytte på. Mannen leverer de dagene han begynner sent og henter de dagene han slutter tidlig, ellers gjør jeg det. Venter baby i januar og har en 2-åring fra før. 

Anonymkode: 5b783...c1e

Så bra dere deler på og gjør det på den måten der

Anonymkode: c5219...622

Skrevet

Vi hadde aupair, så vi hentet sjeldent selv. 

Anonymkode: 25bb5...b0c

• Liker 1
Skrevet

Tenker man gjør det som er til felles beste. 

Det avhenger av nattesøvn, arbeidstider, hvor grei baby er å ta ut av huset, avstand til barnehage, om man har to biler, om barnehagen er på veien, om mannen kan flekse. Og mye mer. 

Anonymkode: 7a6a8...ff4

• Liker 2
Skrevet

Vi kommer til å se an babyens døgnrytme. Hvis hun sover om morgenen, kommer far til å levere storebror og jeg hente. Hvis hun likevel er våken, kommer jeg til å levere. Vi har ikke mange minutter å gå til barnehagen.

Vi deler 50/50 nå og ønsker å holde på det så begge er litt med på hva som skjer i barnehagen og gir storebror sitt liv oppmerksomhet. 

Anonymkode: 6aa0d...520

Skrevet

Jeg både leverer og henter. Har 200-300 meter å gå til barnehage.

Vi har en rolig morgen, spiser frokost og koser oss eller leker litt før vi rusler til barnehagen mellom 9 og 10. Jeg henter også. Er ganske slitsomt. 

Om mannen skal levere eller hente, leveres barnet tidlig og hentes veldig seint, noe som barnet ikke trives med. 

Anonymkode: 82384...141

• Liker 2
Skrevet

Mannen både leverte og hentet i begynnelsen, til vi fikk på plass rutiner og jeg følte meg "klar". Det innebar at han gikk ned til 80 % stilling en periode, men det var det verdt, slik at storebror ikke skulle få lengre dager i barnehagen enn før han ble storebror.

Etter noen måneder gjorde vi det slik at mannen leverte, og jeg hentet. Det passet best for oss, siden storebror uansett er morgenfugl, og jeg kunne sove ut med lillebror.

Nå som mannen skal ut i permisjon gjør vi det likt. Jeg leverer, han henter.

Jeg synes det var gull verdt å gjøre det slik, men det blir jo helt individuelt hva som er best for hver enkelt familie. :) 

Anonymkode: dbb45...083

• Liker 2
Skrevet

Ingenting er en selvfølge. :)

Her både henter og leverer jeg som regel. Dette er for at mannen skal kunne reise tidlig på jobb og komme relativt tidlig hjem. Det er viktigere for meg enn å slippe å levere. Han kan jo hente, men jeg liker å gi storebror liiiitt kortere dag. Barnehagen er rett i nærheten, så det er ikke så veldig tiltak. 

Har vi en skikkelig dårlig natt kan far levere, men baby har tilpasset døgnrytmen utifra storebror, så vi må nesten på trilletur for soving klokka halv 9 uansett. :P

Skrevet

Flott tema og ingen fasit men ønsker å nevne hvor flott og Story det kan være for eldre søsken at det kun er mamma eller pappa som leverer eller henter.

Det er en ny situasjon at baby får oppmerksomheten og den tiden alene med mamma eller pappa som i en levering og henting situasjon er gull verdt 💕 

Det ser vi barnehageansatte ofte😍

Anonymkode: d8117...e14

Skrevet

Vi må kjøre bil til barnehagen. Mannen leverer på vei til jobb og jeg henter med baby i bilstolen. 

Anonymkode: a64b9...e9c

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott tema og ingen fasit men ønsker å nevne hvor flott og Story det kan være for eldre søsken at det kun er mamma eller pappa som leverer eller henter.

Det er en ny situasjon at baby får oppmerksomheten og den tiden alene med mamma eller pappa som i en levering og henting situasjon er gull verdt 💕 

Det ser vi barnehageansatte ofte😍

Anonymkode: d8117...e14

Har tenkt selv at det vil være viktig for storebror at jeg følger/leverer uten at baby alltid er med så vi får litt alenetid, men godt å få dette bekreftet 🙂

Anonymkode: 6aa0d...520

Skrevet

Jeg regner med at det blir meg som leverer siden mannen trener hver morgen før jobb

Skrevet

Pappaen leverer når han har seinvakt, jeg når han er tidlig. Henting blir nok meg hver dag, for da er pappaen på jobb. 

Anonymkode: cb198...456

Skrevet

Jeg både leverer og henter. Da er hun sikret korte dager og jeg synes også det er veldig hyggelig å slå av en prat med andre foreldre i bhg. Vi har good tid, ingenting er stress. Babyen er veldig enkel og bhg ligger rett opp i bakken. 

Anonymkode: e8963...6b2

Skrevet

Vi byttet på å levere og hente, jeg hadde også begge hjemme, stort sett hver uke. Litt etter dagsform, hvordan nettene var og om far kunne flekse litt. Bhg er i kjøreavstand og vi har to biler. 

Skrevet

Jeg har hentet og levert hver dag(tredjemann er 8 mnd nå) for å gi barna korte dager(kl 10-15) mannen reiser kl 7 og er hjemme 17.30. Når jeg er tilbake i jobb og pappaen skal i perm så skal han gjøre det samme. Jeg må da reise kl 7 og er hjemme kl 16.30. 

Anonymkode: e3d6a...351

Skrevet

De første ukene leverte og hentet mannen stort sett, han jobbet korte dager i stedet for å ta to uker fri. Etter hvert gikk vi over til ar han stort sett leverte og jeg hentet. Av og til gjorde jeg begge deler slik at mannen kunne komme tidligere hjem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...