Gå til innhold

Seriøse bedrifter og instanser pleier vel ikke ringe fra skjult nummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt oppringt av et skjult nummer tre dager på rad, midt i arbeidstiden og ser det er mange som har søkt på nummeret.

Anonymkode: 707e3...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at du er oppringt av ett ukjent nummer som ikke er oppført noen steder, siden du ser at andre har søkt på nummeret? 
Er det skjult nummer så får du opp "skjult nummer" eller "ukjent nummer" på telefonen, uten å se noen siffer... 

Da jeg var ansatt på sykehus, med jobbtelefon, så var ikke mitt nummer registrert noen steder. Søkte man det opp på 1881, så kom det opp ingen treff på nummeret. Hverken mitt navn, avdelingens navn, adresser eller at nummeret var tilknyttet sykehus. 
Posten/bring ringer også med nummer som ikke står oppført i opplysningstjenester. 
Så ja, det er mange seriøse bedrifter og instanser som ringer ut med nummer man ikke vil få treff på hos opplysningstjenester. 
Skjult nummer/hemmelig nummer derimot har jeg ikke opplevd. 

Anonymkode: 4c104...5fd

• Liker 3
Skrevet

Det hender at internnummer i helsevesenet ikke vises med tall på telefonen - husker ikke akkurat hva som står, men det kan nok være "skjult nummer". Det er antakelig for at ikke pasienter skal kunne ringe en bestemt person direkte.

Anonymkode: 666e2...132

• Liker 1
Skrevet

Instanser som politi, helsevesen og skattevesen ringer noen ganger med skjult nummer. 

Anonymkode: b344b...fba

Skrevet

Ja, mener at det ikke er oppført noen steder. Tviler på det kan være helsevesen, politi eller skattekontoret, jeg har ikke vært i kontakt med disse. Dessuten når jeg forsøker ringe opp igjen kommer det bare opptattsignal. Når jeg googler de to første sifrene står det at det er nummer som brukes til maskin til maskin kommunikasjon.. hva betyr det? 

Anonymkode: 707e3...30f

Skrevet

Jeg jobber på sykehus, der er alle utgående samtaler fra telefoner som ikke er tilknyttet resepsjoner, vaktrom o.l. på skjult nr. og ikke mulig å ringe opp igjen. Det er rett og slett fordi man ikke ønsker at pasientene skal få direktenr til leger eller andre, og dermed ringen dem ned i tide og utide med spørsmål. 

Anonymkode: 3d645...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...