AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Har ikke gått dette faget på vgs, men har generell studiekompetanse. Hvordan bør jeg gå frem? Er det uattraktivt med jenter i denne bransjen? Jeg ønsker en praktisk jobb. Anonymkode: 36ea3...1ae
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Klart du kan men du må ta ta faget for å bli elektriker.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 Da må du enten begynne som hjelpearbeider eller begynne på skolen igjen. Det er mange jenter som er elektriker. En jente kan gjøre akkurat det samme som en gutt. Bare til å sette i gang! Anonymkode: 6511a...a94 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Min sønn går i lære som elektriker nå, etter tre år på skole. (fradrag i lærlingtiden for det tredje skoleåret, som var en skoleplass som ble gitt til de som ikke fikk lærlingplass etter to år) Han fortalte at i de tre klassene med elektro-elever, så var det èn enkelt jente. Så det er nok ikke mange jenter som velger det yrket, men synes du skal prøve! Kjempespennende å velge litt annerledes enn alle andre! Lykke til Anonymkode: ddc13...5c6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Du må gå yrkesrett linje på vidergående, ikke fryktelig mange jenter i yrket men de jeg kjenner trives. Anonymkode: 10aec...dda
Angelheart2 Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 Selvsagt kan du det! Det er veldig etterspurt med kvinner i håndverkeryrker, og da spesielt elektriker, da jenter ofte er litt mer estetisk nøye. Se mer om hvordan du kan bli elektriker her: https://www.vilbli.no/nb/nb/no/elektrofag/program/v.el?tid=v2020&rev=lk20 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 Hei! Snakk med en rådgiver hvordan du burde gå fram! Svigersøster er elektiker og stortrives i jobben. Er en fordel å være jente i et mannsdominertyrke når du skal søke jobb videre. Jobb hardt, få gode karakterer, gi alt på lærlingeplassen, så kan det hende du er safet jobb i bedriften du har lærlingetid hos. Anonymkode: 91ec6...bb1
Grandidosa83 Skrevet 15. november 2019 #8 Skrevet 15. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke gått dette faget på vgs, men har generell studiekompetanse. Hvordan bør jeg gå frem? Er det uattraktivt med jenter i denne bransjen? Jeg ønsker en praktisk jobb. Anonymkode: 36ea3...1ae Tja, for en liten uke siden dinglet det tre flotte unge damer i strømstolpene her, så det virker som det kan la seg gjøre. Tror håndverkerbedrifter står i kø etter motiverte folk uansett kjønn og farge. Stå på!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #9 Skrevet 15. november 2019 Så bra! Lurer på om jeg bør velge å gå lærling i en bedrift eller om jeg bør ta elektroingeniør-utdanning? Vil helst ikke sitte på kontor, og ser for meg at ingeniørutdannelsen gjør at jeg må det.. Praktisk passer meg aller best! Skal absolutt satse på dette nå. Bare angrer som en hund på at jeg ikke valgte yrkesfag på vgs 😣 Anonymkode: 36ea3...1ae
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #10 Skrevet 15. november 2019 Med stiudekompetansen kan du være kvalifisert til å ta ingenørutdannelsen. Kontor er da veldig vanlig. Søk deg inn på vgs neste år. Siden du har studiekompetansen, så søker du ved skolestart om å slippe de allmenne fagene, da får du tid til å evt jobbe mer med yrkesfagene eller jobbe eller annet. For å bli lærling, må du først ha vgs-årene. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/elektriker Anonymkode: 65877...ebb
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #11 Skrevet 15. november 2019 Nei, en jente kan ikke bli elektriker. Trodde at alle var klar over at elektrikerne er avhengig av å bruke penisen sin i jobben🙄 Selvfølgelig kan du bli elektriker. Anonymkode: 6a287...e3e 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #12 Skrevet 15. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, en jente kan ikke bli elektriker. Trodde at alle var klar over at elektrikerne er avhengig av å bruke penisen sin i jobben🙄 Selvfølgelig kan du bli elektriker. Anonymkode: 6a287...e3e Ja var ikke bokstavelig ment, heller det om det er attraktivt med jenter i bransjen. 😊 Anonymkode: 36ea3...1ae
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #13 Skrevet 15. november 2019 Selvfølgelig kan du bli det! Antar at du som jente/kvinne vil være veldig attraktiv og kvinner er også ofte mye mer fingernemme og raskere enn menn. Anonymkode: 45d0b...b6f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #14 Skrevet 15. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja var ikke bokstavelig ment, heller det om det er attraktivt med jenter i bransjen. 😊 Anonymkode: 36ea3...1ae I de fleste mannsdominerte yrker får du veldig lett jobb som kvinne, da bedrifter ønsker å oppnå høyere kvinneandel Anonymkode: e8c4d...831 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #15 Skrevet 15. november 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan jeg som jente bli elektriker? Anonymkode: 36ea3...1ae Hvor mange yrker finnes det i Norge som kun ansetter ett kjønn? 😛 Anonymkode: e7dd3...647
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #16 Skrevet 15. november 2019 Lille venn, du kan bli alt du bare selv vil, uansett hva du vil. Bare hive seg rundt og studere slik at man kan bli det Er forresten mange kvinnelige elektrikere i dag! Anonymkode: 7fdbb...696
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #17 Skrevet 15. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja var ikke bokstavelig ment, heller det om det er attraktivt med jenter i bransjen. 😊 Anonymkode: 36ea3...1ae Ja, det er det.http://www.elmagasinet.no/Nyheter/Vis/M-aring_f-aring_flere_kvinner_inn_i_tekniske_fag/4ae93c56-fb52-4c1a-ad0b-e53577847f3e Anonymkode: f285d...803
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #19 Skrevet 15. november 2019 Hvis du bor i en by kan du kanskje ta faget på kveldstid/deltid som privatist. https://bvu.no/produkter-kurs/ Jeg jobber i byggebransjen og har møtt noen få kvinnelige elektrikere, de virker som de har peiling iallefall! Fordelen med elektriker kontra feks tømrer er at det ikke er like fysisk tungt. Det kjedelige kan være mangel/dårlige på fasiliteter på byggeplass. Som elektriker kan man selvfølgelig satse på service (Hjemme hos folk). Kjør på! Alltid gøy med folk som tør å gjøre det de vil! Anonymkode: 5949e...56b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #20 Skrevet 15. november 2019 Sisi. Why not. Jeg var elektrikerlærling, var et par jenter som jobba med oss og de klarte seg fint. Jeg gav desverre opp etter 1 år. Anonymkode: 79a55...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå