Gå til innhold

"Kan ikke jeg vippse deg penger så ordner du julegaver"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud så lei jeg er av det. Når det kommer 4-5 familiemedlem hvert år å skal ha meg til å handle for dem til barna mine. Som er deres nevø, barnebarn, oldebarn.

Det er snakk om et barn...

Og da skal jeg finne ut av hva barnet mitt skal ha i gave også "Du vet bedre enn meg hva han ønsker seg,så kan ikke du bare fikse"

Hvert år er det det samme. Akkurat som om jeg ikke har nok med de 40 personene selv på min liste? De selv har ikke tre andre familier å ta hensyn til. Gjerne bare selv 7-8 stk maks.

Nå skal jeg føde når som helst, og spm har allerede begynt å hagle inn.

"Jeg har ikke tid" får jeg høre..  Nei, for jeg syns det er magisk å gå rundt klekkeklar med en følelse av strikkepinner som blir skutt opp i musa hver meter jeg går. 

Blir så frustrert.. Sier også hvert år at det ikke er nødvendig å tenke på oss voksne, og heller prioritere barnet.. 

Er dette virkelig så vanlig? 

Anonymkode: 0ce0a...204

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gud så lei jeg er av det. Når det kommer 4-5 familiemedlem hvert år å skal ha meg til å handle for dem til barna mine. Som er deres nevø, barnebarn, oldebarn.

Det er snakk om et barn...

Og da skal jeg finne ut av hva barnet mitt skal ha i gave også "Du vet bedre enn meg hva han ønsker seg,så kan ikke du bare fikse"

Hvert år er det det samme. Akkurat som om jeg ikke har nok med de 40 personene selv på min liste? De selv har ikke tre andre familier å ta hensyn til. Gjerne bare selv 7-8 stk maks.

Nå skal jeg føde når som helst, og spm har allerede begynt å hagle inn.

"Jeg har ikke tid" får jeg høre..  Nei, for jeg syns det er magisk å gå rundt klekkeklar med en følelse av strikkepinner som blir skutt opp i musa hver meter jeg går. 

Blir så frustrert.. Sier også hvert år at det ikke er nødvendig å tenke på oss voksne, og heller prioritere barnet.. 

Edit;

Barnet mitt* 

Er gravid og tenker nå i flertall 🙄

• Liker 5
Skrevet

Bestill på nett. 

Anonymkode: fbd9b...1d9

• Liker 2
Skrevet

Bestill på nett. 

Anonymkode: fbd9b...1d9

Det har jeg bedt de om å gjøre ja. 

Ts 

• Liker 14
Skrevet

Bestill likevel gaver fra familiemedlemmene på nett. Men jeg synes det er frekt gjort av de.

Anonymkode: f6999...600

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bestill likevel gaver fra familiemedlemmene på nett. Men jeg synes det er frekt gjort av de.

Anonymkode: f6999...600

De gidder ikke legge en kalori i å finne ut heller hva de skal finne til han, og den nye babyen. Så det blir liksom også min jobb. 

Og hele prosessen i å lete til selv 40 personer pluss for dem. 

Kan føde når som helst, og har bekkenløsning.. Dette vet de..

Ts 

• Liker 6
Skrevet

Si nei, det får de fikse sjøl.

Anonymkode: f90da...a35

• Liker 19
Skrevet

Er dette eldre personer så er det greit synes jeg. Du kunne jo også laget en ønskeliste til dem, det er jo vinnvinn for alle det. 

Anonymkode: cd1bd...dbf

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hvor vanlig det er.

I min familie lager vi ønskelister. Noen ganger gir vi gavekort fra en aktuell butikk.

Anonymkode: 6b90b...37b

• Liker 6
Skrevet

Da får du ta ut pengene og sette dem på en sparekonto til unga ;) 

Anonymkode: 2b21a...22e

• Liker 9
Skrevet

Er dette eldre personer så er det greit synes jeg. Du kunne jo også laget en ønskeliste til dem, det er jo vinnvinn for alle det. 

Neida, dette er folk som fint går i butikker å shopper ellers. 

Det er visst bare for stressende å tenke litt selv.  

Ønskeliste har blitt sendt .

Ts 

• Liker 4
Skrevet

Da får du ta ut pengene og sette dem på en sparekonto til unga ;) 

Anonymkode: 2b21a...22e

Det har jeg sagt at kan være et alternativ. Da har jeg fått beskjed om at det er så trist uten gave under treet..

Ts 

• Liker 2
Skrevet

Si at i år har du ikke anledning til å hjelpe dem. Da får de fixe sjøl, eller noen andre får hjelpe dem. Det er rikelig tid hvis du sier fra nå. Fordi at du har gjort dette tidligere så tar de det som en selvfølge at ordner i år og, så her trenger de et klart og tydelig nei!

Lykke til med ny baby😀

Anonymkode: 0f1bb...93b

• Liker 17
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er.

I min familie lager vi ønskelister. Noen ganger gir vi gavekort fra en aktuell butikk.

Anonymkode: 6b90b...37b

Ja det gjøres i min familie også. Vi veksler mye ønskelister i disse dager. Da spesielt til barna. Synes det fungerer helt utmerket. Barnet får det det ønsker seg, foreldrene får også det dem ønsker seg på vegne av barna og gavegiverne slipper mye arbeid og stress, selv om dem kjøper gavene inn selv. 

• Liker 3
Skrevet

Neida, dette er folk som fint går i butikker å shopper ellers. 

Det er visst bare for stressende å tenke litt selv.  

Ønskeliste har blitt sendt .

Ts 

Okei. Ettersom du har sendt dem ønskeliste så må dem jo for fanden klare å kjøpe inn og pakke inn julegavene selv! 

• Liker 8
Skrevet

For et i-landsproblem... 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

For et i-landsproblem... 

Hva tenkte du kommentaren din kunne bidra med i denne spesifikke tråden? 

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

For et i-landsproblem... 

Ja? Er det ikke fint at det kan diskuteres altmulig på et diskusjonsforum som omhandler barn og familie? 

Ts

• Liker 14
Skrevet

Si at de kan vippse deg i etterkant. Så kjøper du noen riktig dyre julegaver på vegne av samtlige. Dermed tenker jeg at du ikke blir bedt om dette neste gang 😬

Anonymkode: fc5cd...a2b

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Ettersom du har sendt dem ønskeliste så må dem jo for fanden klare å kjøpe inn og pakke inn julegavene selv! 

Vet..  Mulig jeg er veldig sliten og hormonell, men føler meg tatt for gitt og overkjørt. 

Ts

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...