Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mener jeg ikke handicapede, men jeg synes det begynner å bli litt vel lett å få en diagnose som man kan spille på hele livet. 
Jeg er også lei av disse helst skal bli sett først. Og at folk må late som de vi er faktisk er deres venner. 
skal man tvinge seg til venn med noen man egentlig ikke orker? 

Anonymkode: 4e468...3e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at det ble mote å ha en diagnose, tok det av. Folk bruker det for alt det er verdt.

Kommer bare til å bli verre.

Anonymkode: 7608d...d02

• Liker 5
Skrevet

Er det mote å ha en diagnose?!
Også jeg som er flau over mine diagnoser.. 

Anonymkode: 05fd3...e96

• Liker 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da har du en reell diagnose. Disse menneskene ts mener er de som egentlig ikke er så plaget, men spiller veldig på det. Sånne mennesker er veldig slitsomme. 

Anonymkode: b22a6...a93

• Liker 5
Skrevet

Jeg er bare takknemlig for at jeg ikke er i deres sko jeg. Jeg har hatt det litt trøblete de siste ukene, og har tenkt mye på de som sliter daglig/ofte, og som har gjort det lenge. De har virkelig min sympati. 

At de snakker (for) mye om det, og er veldig fokusert på det, kommer kanskje av ensomhet? At de ikke har noen rundt seg som kan gi oppmerksomhet og støtte? :vetikke: og det er trist. 

Vi må se bak ting. Alt er ikke som det ser ut som. Det er viktig å tenke på. 

• Liker 9
Skrevet
På 15.11.2019 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Etter at det ble mote å ha en diagnose, tok det av. Folk bruker det for alt det er verdt.

Kommer bare til å bli verre.

Når ble det mote? Ærlig talt. Ingen ønsker eller velger å bli syk.

• Liker 5
Skrevet
På 15.11.2019 den 13.04, AnonymBruker skrev:

9 timer siden, Gorilla skrev:

Det er blitt en mote i form av at mennesker som egentlig ikke er syke, men har store oppmerksomhetsbehov kan smykke seg med å være "unik" og "spesiell". Trist at det har blitt sånn.

Skrevet
9 timer siden, Gorilla skrev:

Nei, men mange "grå" mennesker har behov for mer oppmerksomhet enn de får i hverdagen. Dette får de ved en "diagnose". Da får de oppmerksomhet og bruker dette til fulle.

De er ikke syke, men faker bevisst eler ubevisst en lidelse som gir dem det de vil ha.

• Liker 1
Skrevet
På 15.11.2019 den 13.04, AnonymBruker skrev:

Helt enig. 

Det er helt nødvendig å få diagnoser for å få den hjelpen man trenger, men jeg kan ikke forstå påstanden om at det er mote å ha diagnoser. 

Jeg har nødvendige diagnoser for å få riktige medisiner og oppfølging, men jeg deler ikke mine diagnoser med noen, med mindre jeg må. (NAV, leger og arbeidsgiver. Siste kun om helt nødvendig.) Det er ikke noe tema i forhold til andre, unødvendig. 

Jeg kan diskutere anonymt på nettet for eksempel, når det er tema, men det er ikke noe jeg snakker om i RL. Folk generelt vet ikke hvilke diagnoser jeg har. 

Anonymkode: 25620...1e5

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg kan ikke forstå påstanden om at det er mote å ha diagnoser. 

Du har med andre ord aldri fått med deg disse som klager seg til å bli uføretrygdet?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk generelt vet ikke hvilke diagnoser jeg har. 

Vel, mange sitter faktisk og kaster diagnoser om selv rundt seg. Er skremmende og meget selvsentrert atferd spør du meg.

• Liker 1
Skrevet

Ingen som trenger late som å være min venn, jeg har faktisk valgt bort venner fordi jeg ikke fikk til å være venn. Jeg har tre diagnoser, en alvorlig, en mindre alvorlig og en som er blitt ganske vanlig.

Og den personen jeg trodde skulle være mest forståelsesfull sviktet fullstendig.

Anonymkode: 40aca...e23

Skrevet

Har seriøst til gode å høre folk flagge sine psykiske diagnoser for å få oppmerksomhet og venner:kari:

Anonymkode: 2d718...29f

• Liker 2
Skrevet

Stakkars lille.. Må du ta hensyn til andre?! Uff da... Hørtes absolutt helt grusomt ut! Må du i tillegg vise vanlig folkeskikk og være vennlig? Næmenn hallo!! Nei, sånt samfunn kan vi ikke ha!! 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har seriøst til gode å høre folk flagge sine psykiske diagnoser for å få oppmerksomhet og venner:kari:

Anonymkode: 2d718...29f

Da har du ikke sitter på kollektivtransport, kafeer, puber, restauranter osv i Oslo. Faen meg sjukt hvor mange som bor her på Løkka og i nærliggende områder med en eller annen "alvorlig" diagnose.

Skrevet

Utrolig mange som faker ulike matallergier, kaller det cøliaki uten å være diagnostisere med denne diagnosen. De får masse oppmerksomhet og tilrettelegging 😖

Anonymkode: a8bd2...000

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Utrolig mange som faker ulike matallergier, kaller det cøliaki uten å være diagnostisere med denne diagnosen. De får masse oppmerksomhet og tilrettelegging 😖

Anonymkode: a8bd2...000

Dette er en av tingene folk koker ihop, ja.

Skrevet
21 minutter siden, Trolljeger skrev:

Du har med andre ord aldri fått med deg disse som klager seg til å bli uføretrygdet?

Du får ikke uføre ved å klage. Og heller ikke pga diagnose. Restarbeidsevne er det som gir grunnlag for en evt uføre. 

Anonymkode: d3a33...900

• Liker 4
Skrevet
På 15.11.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Nå mener jeg ikke handicapede, men jeg synes det begynner å bli litt vel lett å få en diagnose som man kan spille på hele livet. 
Jeg er også lei av disse helst skal bli sett først. Og at folk må late som de vi er faktisk er deres venner. 
skal man tvinge seg til venn med noen man egentlig ikke orker? 

Anonymkode: 4e468...3e4

Vel, selv var jeg glad da jeg fikk en diagnose, jeg har gått i fullt orinært arbeid i 10år. Jeg har hatt en del sykemeldinger og lurt ofte på hvorfor andre tar praktiske/ sosiale ting lettere enn meg...hatt mye depresjoner og angst pga dette. Glad at at jeg fikk diagnose og redusert og tilrettelagt arbeid. Diagnosen er asperger i tillegg til at jeg de siste åra har dratt på meg fibromyalgi pga stress og konflikter som er jobbrelatert.

Har det bedre nå med mindre krav og stress. Mestringsfølelse er viktig;)

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke uføre ved å klage. Og heller ikke pga diagnose. Restarbeidsevne er det som gir grunnlag for en evt uføre. 

Anonymkode: d3a33...900

Du får ikke uføretrygd uten å ha noen diagnose...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...