Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd tre ulike studier og har kommet frem til at jeg vil gå en annen vei. Retningene har vært innenfor pedagogikk og helse. For det første har jeg ikke motivasjon til å bruke flere år og penger på å studere akkurat nå. Jeg vil heller ikke få så mye ansvar som jeg ville fått med disse utdanningene. 

Selvfølgelig vil jeg ha en utdannelse. Men høgskole/universitet kan vel ikke være eneste løsningen. Har tenkt litt på barne- og ungdomsarbeider eller helsefagarbeider, men her jeg bor kan det være vanskelig å få jobb. 

Har faktisk også vurdert elektriker eller maler. Jeg liker å jobbe praktisk og vil helst ha arbeidstid på dagtid, men ikke et krav. 

Har dere noen innspill? Kunne gjerne tenke meg å bli lærling, eller en annen utdanning som ikke går over mange år :) 

Anonymkode: 2db76...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Ta deg sammen og fullfør, det er kun snakk om 3 år av høyere utdannelse. Enhver klarer det

2) Gi faen i utdannelse og begynn å jobbe

Anonymkode: 2390a...4c0

• Liker 3
Skrevet

Du bør skrive en liste over hvilke fag/yrker som kan interessere deg og hvilke arbeidsoppgaver du kan like. Så snevrer du mer inn etterhvert. Vær mer kritisk! Les om fagemnene i de aktuelle utdannelsene for å se om de kan passe deg. 

Anonymkode: be472...067

Skrevet

Bli elektriker.  Håndverkere er det alltid bruk for, og siden norske regler ikke er identiske med dem i Øst-Europa, slipper du å konkurrere med polakker om jobbene.

Anonymkode: 0afe9...16e

• Liker 1
Skrevet

Studer programmering eller noe liknende.

Anonymkode: 85828...5b7

Skrevet

Du kan studere 

empati og sympati (5 års studieløp)

da får du automatisk jobb 

jeg har empati og det er den eneste egenskapen som betyr noe for andre. Innbiller meg at de føler seg levende da. ‘Oj, noen som har empati, det betyr at jeg er et menneske som kan sutre. Jippiii’ 

og mennesker elsker å sutre. 

perfeksjon dette her. Skal si folk legger opp til... ting som fungerer...

Anonymkode: 3abf2...a2a

Skrevet

Søk deg inn på vgs: elektro, tip eller bygg. Det er praktiske jobber du får da. Les mer om retningene på nett. Selve skolen er lett. Om du har de almenne fagene allerede, søker du fritak fra de når skolen starter.

2 år skole, så 2 år i lære.

Anonymkode: 91173...62a

Skrevet

Blant hånderkerdisiplinene ville jeg nok valgt elektriker, siden det som noen andre påpeker, er et yrke med mindre konkurranse fra ansatte fra lavkostland. Maleryrket er etter hva jeg vet ikke like regulert, slik at man da i større grad opplever konkurranse fra østblokklandene. 

Anonymkode: bb1bf...eb7

• Liker 1
Skrevet

Enten vil du ikke studere og det andre vil du ikke fordi du PÅ DØ OG LIV skal bo der du bor? Bor du på veldig lite sted? Kusina mi var likens. Hun skulle bo i hjembygda. Hun fikk vikarstilling og opptrådte ved sykdom, men siden noen alltid var syk så jobbet hun 100% så du kan jo prøve. Men du kan vel flytte for å jobbe?

Anonymkode: 8bbd1...213

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...