Gå til innhold

Hvorfor ser alle så unge ut i dag kontra før i tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alle ser så unge ut. Sykepleiere i dag ser ur som de er 16 år. Eller eiendomsmeglere som ser ut som de er 18.. ikke at yrke spiller noen rolle men det var i de sammenhengene jeg har tenkt på det.. Kjenner to veninner som er 30 men ser ut som de er 20.

Hva tenker dere? Hvorfor?

Anonymkode: cfcf4...a20

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg skulle ha en operasjon og kirurgen som kom ut så ut som han var 26-27.. Sykepleieren så ut som hun var 14.

Skrevet

Da jeg var student syntes jeg vi alle så voksne ut. Nå syntes jeg studenter ser ut som barn. Jeg tror det har mer å gjøre med meg enn alle andre. 

Anonymkode: b5dd4...82b

• Liker 9
Skrevet

Det ene er at du selv også blir eldre. Det andre er at vi kler oss mer ungdommelig/fresht enn det mange gjorde før. Det tredje er at vi kvinner er flinkere til å sminke oss yngre, med lite, naturlig sminke og naturlig hårfarge. 

Tror jeg 🤷🏻‍♀️☺️

Anonymkode: 77609...260

• Liker 3
Skrevet

Tror at folk generelt har bedre økonomi nå enn før. Derfor han man mulighet til å kle seg fint, gå til frisøren, trene, sminke seg ol.

Også blir man jo eldre selv også da.. ergo legger merke til hvor unge de yngre ser ut, hehe.

Anonymkode: 24d36...ea2

• Liker 1
Skrevet

Mer behagelig liv kanskje? Folk døde jo tidligere før og

Anonymkode: 13085...41c

• Liker 1
Skrevet

Det er fordi du blir eldre. Jeg har fått ny fastlege. Det føles seriøst som om jeg lar en ungdomsskoleelev leke doktor på meg. Men hun er ikke yngre enn andre nyutdannede leger som var myyyye eldre da jeg var myyye yngre. 

Anonymkode: 906de...ab3

• Liker 5
Skrevet

Begynn med å finne noen bilder av deg selv og skoleklassen din da du var 18-20...

• Liker 2
Skrevet

?Hvor lenge siden er "før i tiden", ts?

Anonymkode: 93ab5...bf8

• Liker 1
Skrevet

Færre røyker? Jeg er snart 30 og må vise legg. 😕 

Anonymkode: 33812...636

• Liker 2
Skrevet

Jeg er AB over. Jeg må bare si at naboen min da jeg bodde i studentbolig røykte som en skorstein og hun så skikkelig gammel ut. 

Anonymkode: 33812...636

Skrevet

Jeg tror mennesker blir penere og penere med tiden. Har med utviklingen av menneskerasen å gjøre.

Anonymkode: 4d735...b2d

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir 31, og må fortsatt vise legg🙈 Jeg verken ser ut som 31 og føler meg ikke som 31 heller.

Mulig det er mer naturlig sminke..før var det jo mer vanlig med knallblå eyeliner, sykt mye maskara mm, syyyltynne markerte øyenbryn en periode. Og man brukte kanskje ikke like bra foundation? For de som finnes nå er av bedre kvalitet og dekker mer, uten at det ser unaturlig ut..Pluss, som en over her sa, færre røyker

Anonymkode: 44a90...d21

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror at folk generelt har bedre økonomi nå enn før. Derfor han man mulighet til å kle seg fint, gå til frisøren, trene, sminke seg ol.

Også blir man jo eldre selv også da.. ergo legger merke til hvor unge de yngre ser ut, hehe.

Anonymkode: 24d36...ea2

Dette. Plus bedre muligheter til og spise bra, mindre stress med alle moderne muligheter: oppvaskmaskin, mat på døra, barnehage osv .

Anonymkode: 4f47d...63e

Skrevet

De er ikke det. Det er du som blir eldre.

Anonymkode: 2fc7a...1aa

• Liker 2
Skrevet

Det største tegnet på at du blir eldre er at alle andre rundt deg blir yngre. 

Anonymkode: 6aa64...d04

• Liker 7
Skrevet

Alle på 30 må vise legg, så skjønner ikke at det er noe å dra fram som unikt. Tror nok det har med med at man selv blir eldre, og at stilen er mer ungdommelig nå enn før i tiden. Sjekk fotoalbumet til foreldrene deres eller et moteblad fra 1991. Stilen var kjerring. Feks hun modellen er ung, det ser man på ansiktet, men den stilen er ikke "ungdommelig"

image.thumb.png.d75ab853008daed791541168e5e10a3a.png

Anonymkode: 44ee6...9e5

• Liker 4
Skrevet

Stil har mye å si. Vet om jenter på 25 som ser ut som 35 og motsatt.  Har mange bilder av min mor da hun var like gammel som jeg er nå og hun så endel slitnere ut enn jeg gjør syns jeg selv, men det har litt med klesstilen og frisyrene på 90 tallet å gjøre også.  Noen her nevner at vi har flere hjelpemidler idag enn før slik som oppvaskmaskin men jeg vil påstå at mange likevel stresser mer idag pga "tidsklemma"  og de høye kravene til at alt skal være instagramperfekt.  

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes alle ser så unge ut. Sykepleiere i dag ser ur som de er 16 år. Eller eiendomsmeglere som ser ut som de er 18.. ikke at yrke spiller noen rolle men det var i de sammenhengene jeg har tenkt på det.. Kjenner to veninner som er 30 men ser ut som de er 20.

Hva tenker dere? Hvorfor?

Det er bare du som er blitt gammel, og da ser alle som er yngre unge ut.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alle på 30 må vise legg, så skjønner ikke at det er noe å dra fram som unikt. Tror nok det har med med at man selv blir eldre, og at stilen er mer ungdommelig nå enn før i tiden. Sjekk fotoalbumet til foreldrene deres eller et moteblad fra 1991. Stilen var kjerring. Feks hun modellen er ung, det ser man på ansiktet, men den stilen er ikke "ungdommelig"

image.thumb.png.d75ab853008daed791541168e5e10a3a.png

Anonymkode: 44ee6...9e5

Herregud, du må da sette deg inn i datidens trendbilde. Selvsagt var den klesstilen forbundet med ungdommelighet på sent 80-/tidlig 90-tall. Det var ikke slik foreldregenerasjonen gikk kledd, men unge og friske folk. Ja, i dagens øyne er kanskje den klesstilen kjerring, men det filteret man ser gjennom endres jo. For eksempel var the Beatles kjempefrekke i stilen da de lot håret gro som på bildet under. På 60-tallet var denne stilen forbundet med ungdommelig opprør. I dag kunne antrekket og sveisen tilhørt en godt voksen mann (som er heldig og ikke har mistet håret sitt).
image.png.22981f1d83b35d6359efa1470df53d2e.png

Dessuten må jeg påpeke: Mye av "nyere" stil er jaggu kjerring det også. Det kan være vel så kjerring å kle seg i skinnskjørt og leopardbluse som kvinnen på bildet med turkis pologenser og blå jeans.

Anonymkode: 15070...6f5

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...