AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 Jeg har en bror som nylig er blitt sammen med en norsk kvinne og de har flyttet sammen. Jeg kjenner ikke henne fra før, men hun virker hyggelig. Vi selv inkl broren er ikke etnisk norske. Vi feirer likevel symbolsk jul med juletre og god mat og sist men ikke minst julegaver. Da jul ikke er vår hovedfeiring, så gir vi hverandre ikke dyre gaver. Prisen pr gaver er ikke mer enn 200-500. Voksne får billigere gaver enn barna. Nå er de sammen, da føler jeg at det er riktig å gi en gave hver eller noe sammen. Jeg spør om det er noe de trenger eller ønsker seg, så får jeg samme svar. De vet ikke hva de har lyst på eller trenger. Det hører med at begge hadde hver sin leilighet og møblement og ting og tang fra før. Hva kan vi kjøpe til denne svigerinnen som kanskje har andre forventninger til gave eller pris, utfra hva de er vant med. Så noen anbefaling ift hva man kan kjøpe til en norsk svigerinne som kanskje har alt fra før. Noen ideer? Anonymkode: 91b3f...52b
Juniper Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Du er en omtenksom person! Jeg er etnisk norsk, og gavene til mine søsken ligger på nærmere 200 enn 500. De har jo egentlig alt de trenger, så jeg prøver å finne noe som viser omtanke uten å koste mye. Kjøkkenglass av en type de bruker, spekemat, hjemmestrikkede ting, krydder og spennende saker fra reiser, osv. De følger samme linjen, gavene skal ikke være dyre, og helst ha miljøprofil. Til to stykker som har flyttet sammen og har alt og litt til? Teaterbilletter, eventuelt gavekort, konfektkasse, gjerne noe som spises eller forbrukes, så det ikke tar skapplass. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 Disse er til 100,-, og 300,-, og passer godt. Ellers kan man kjøpe hansker (199,- på HM), julehefte som heter Juleroser, gi te eller Anton Berg-sjokolade. Det viktigste er at du allerede tenker på henne, og inkluderer henne med samme nivå som dere ellers gir. Anonymkode: 71288...d07 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Disse er til 100,-, og 300,-, og passer godt. Ellers kan man kjøpe hansker (199,- på HM), julehefte som heter Juleroser, gi te eller Anton Berg-sjokolade. Det viktigste er at du allerede tenker på henne, og inkluderer henne med samme nivå som dere ellers gir. Anonymkode: 71288...d07 Dropp lukter og kremer og parfymer! Det er så vanskelig å treffe om du ikke har et spesifikt merke som du vet at hun bruker! Da er te, god sjokolade, kaffe eller noe annet spiselig/drikkelig mye bedre!😊 Anonymkode: 1e12d...4c7 11
FluffyJuggernaut Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Om de liker å gå på kino, så er jo ett gavekort til to billetter og litt godteri midt i blinken. Og om du vil gi henne en liten ting uten om så kunne kanskje ett duftlys passet? Eller om du vil gi henne en gave alene så kjøpe en billig liten sminkepung å legge oppi f.eks noen ansiktsmasker, håndkrem og lipsyl. Du e veldig omtenksom ❤ 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 Jeg er kristen og feirer jul på en norsk måte der gaver er viktig, og vi legger mye penger i dette. Det vil si 200-300 kr til de fleste, litt mer i spesielle tilfeller. (Og vi har samlet inntekt på 1,1 mill, så det er ikke fordi vi er fattige at jeg synes dette er mye penger). Jeg tror derfor ikke du skal fokusere så mye på penger. Men jeg tror billetter eller andre gavekort kan være gode gaver til noen som har det de trenger. Og noen andre gode tips du allerede har fått Anonymkode: b8d71...844 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 Jeg gir sjelden mer enn 100-500 selv. I år er unntaket. Da gir vi 3000 samlet til hele familien Anonymkode: abf72...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #8 Skrevet 15. november 2019 2-300 er vårt budsjett per pers, så ikke tenk for mye på det. Ville gått for gavekort på kino/teater? Anonymkode: 3015c...552
Loff77 Skrevet 15. november 2019 #9 Skrevet 15. november 2019 Vi gir gaver til barna og gidder ikke bytte penger mellom oss voksne som har alt vi trenger her i livet 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #10 Skrevet 15. november 2019 Vi gir også mellom 300 og 500 Kinobilletter? Teater? En kurv med gode ting som litt øl, vin, kjeks og ost? Jeg er svært glad i julekort. En twistpose og ett julekort der noen ønsker meg god jul blir jeg veldig glad for Anonymkode: ae0cd...0b0
kaleidoskop Skrevet 15. november 2019 #11 Skrevet 15. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Dropp lukter og kremer og parfymer! Det er så vanskelig å treffe om du ikke har et spesifikt merke som du vet at hun bruker! Da er te, god sjokolade, kaffe eller noe annet spiselig/drikkelig mye bedre!😊 Anonymkode: 1e12d...4c7 Helt enig med denne. Bruker aldri kremer jeg får. Og ikke kjøp noe dyrt. 100 kr er mer en nok som en hyggelig symbolsk gave.
Million Skrevet 15. november 2019 #13 Skrevet 15. november 2019 (endret) Et fint sengesett (sengetøy) av kvalitet Det koster ca 500 kr for eksempel hos Høie. Jeg kjøpte nylig et par sengesett derfra i flanell, og de kostet 500 kr pr stk. Men når det er sagt, så MÅ du ikke kjøpe en så dyr gave til din brors samboer første året i alle fall. Venninnegaver og slikt pleier i min omgangskrets å ligge på rundt 300 kr pr person. REDIGERT; ser nå at de er samboere, så da kan du glemme forslaget om sengetøy. Man må jo kjøpe to like til et samboerpar, så de har likt på begge sider av sengen, og da blir det jo altfor dyrt. Det var et dyrt forslag altså, beklager det Endret 15. november 2019 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå