Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Halloiuken
Skrevet

Hei. Jeg trenger noen gode råd. 

Min mann har 2 jenter sammen med en veldig flott dame altså jeg er i et godt forhold med henne men.... ja det er et men. Jentene er nå 24  år gamle så de er ikke barn lengre. Men saken er den at det er nesten forventet av henne  at hun og blir invitert når det er noe. Når vi giftet oss, var jo ungen en del år yngre  og alle var i  bryllupet, men da hun giftet seg 2 år etter var ikke vi invitert, kun barna. Og det gjør jo ingenting. Men de er hos oss 2 hver jul og da følger hun og mannen med  med som om det er en selvfølge mens når jentene er der, så er ikke vi med , fordi vi ikke får invitasjon eller forespørsel. Hennes mann og jeg er og venner  ja kort sagt så er vi gode venner men jeg syntes det er enormt kjedelig at det er en veis. 

I midten av desember har vi invitert noen gode venner på førjuls middag, og da også jentene men i morges kom det en mld" Jeg kommer da og skal jeg ta med noe, ( mannen hennes har vakt) " Jeg vet at hun har mange venner så hun er ikke ensom liksom heller. Så mannen måtte pent si at det er dessverre ikke sånn at du kan regne med å bli invitert sammen med ungene og at det er ikke plass denne gangen. Ungene sier at de ikke inviterer henne med at hun mer regner med det som en selvfølge.  Mannen min og hun var ikke samboere så lenge etter at ungene kom til verden og de har aldri vokst opp med at mamma og pappa er sammen, og de var jo ganske store når jeg kom inn.

Jeg spurte mannen min om hvordan det var før jeg kom og det var på samme måte da, når jentene var hos mor så var ikke han med men hun ble med når de var hos han. 

Hvordan løse dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Snakk med henne om det? Du skriver dere er gode venner, det må da kunne gå an å si det til henne, som du skriver her? 

Hadde også eksen min med da jeg giftet meg på nytt, men jeg var også velkommen da han giftet seg igjen. Feirer av og til jul sammen, vi fører ikke regnskap på hvem som har besøk når, men det går begge veier. Og i ditt tilfelle, så virker det som det kun går den ene veien, og hvis dere faktisk har lyst til å være sammen med henne i andre selskaper, så må dere ta en skikkelig prat med henne.

Men, om dere ikke ønsker at hun ber dere med, da ville jeg droppet praten og heller prøvd å la det skli litt ut, sakte og sikkert. 

Skrevet

Hvis jentene er 24 skjønner jeg ikke hvorfor eksen må informeres om alt som skjer hos dere? Inviterer dere ikke jentene direkte? Regner med at de ikke bor hjemme? 

Hvis hun ikke skjønner at hun ikke er invitert automatisk hver gang jentene skal noe er det nok på tide med en realitetssjekk - de er jo voksne og ønsker vel ikke å ha mamma på slep hele tiden?

Anonymkode: 878de...a18

• Liker 5
Gjest Halloiuken
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jentene er 24 skjønner jeg ikke hvorfor eksen må informeres om alt som skjer hos dere? Inviterer dere ikke jentene direkte? Regner med at de ikke bor hjemme? 

Hvis hun ikke skjønner at hun ikke er invitert automatisk hver gang jentene skal noe er det nok på tide med en realitetssjekk - de er jo voksne og ønsker vel ikke å ha mamma på slep hele tiden?

Anonymkode: 878de...a18

Pga jobben deres så må de bo i området og det er ikke mye utleie boliger som passer og moren har stort hus med 2 sokkel leiligheter så bor de der. Vi inviterer jentene direkte jo men hun får det med seg

Gjest Halloiuken
Skrevet
1 time siden, Dævendøtte skrev:

Snakk med henne om det? Du skriver dere er gode venner, det må da kunne gå an å si det til henne, som du skriver her?

Tro meg det har vi prøvd, svaret er jaja men vi har jo barn sammen( vel de er jo voksne) og sånn har det vært i mange år så hvorfor endre det liksom!!! 

Hadde også eksen min med da jeg giftet meg på nytt, men jeg var også velkommen da han giftet seg igjen. Feirer av og til jul sammen, vi fører ikke regnskap på hvem som har besøk når, men det går begge veier. Og i ditt tilfelle, så virker det som det kun går den ene veien, og hvis dere faktisk har lyst til å være sammen med henne i andre selskaper, så må dere ta en skikkelig prat med henne.

Men, om dere ikke ønsker at hun ber dere med, da ville jeg droppet praten og heller prøvd å la det skli litt ut, sakte og sikkert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...