AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #1 Skrevet 15. november 2019 På jobb har vi ikke nok knagger til tøyet vårt og ingen har faste plasser. Jeg hang tøyet mitt på en knagg som var ledig når jeg var ferdig og neste dag våknet jeg av et bilde av tøyet mitt midt på gulvet. Teksten til bildet var at jeg kunne gi faen i å bruke den knaggen. Dette ble lagt ut på en Facebookgruppe med ansatte i bedriften. Flere andre kommenterte "hahah" "sykt bra" osv. Jeg synes ikke det er noe gøy og blir oppriktig lei meg. Jeg sa det til sjefen, men han bare fnyste av meg og sa jeg var hårsår. Men jeg har opplevd mye vondt i livet og er kanskje blitt hårsår? Anonymkode: c5d2a...5bf
Yuumi Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Syntes dette høres veldig rart ut? Jeg hadde blitt sint. Hvordan jobb er dette? 12
SoWhat? Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 Er dette sant? Og når jeg stiller det spørsmålet, så sier det vel nok om hva jeg mener. Hva slags miljø og jobb er dette? Nei, du er ikke hårsår. Men de du jobber med virker å være noen pøpler. Og sjefen din usympatisk. 10
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 Det hørtes ikke ut som en arbeidsplass jeg hadde trivdes på. Om det eget slikt miljø og en så dårlig sjef så hadde jeg sikret meg bevis for min egen del og sluttet. Anonymkode: 0c6b7...516 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Det der er mobbing og trakassering, anbefaler deg å finne deg en ny jobb.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 4 minutter siden, Yuumi skrev: Syntes dette høres veldig rart ut? Jeg hadde blitt sint. Hvordan jobb er dette? En privat bedrift. Anonymkode: c5d2a...5bf
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 Akkurat nå, Luna Llena skrev: Det der er mobbing og trakassering, anbefaler deg å finne deg en ny jobb. Er en enkelt hendelse som dette det? Jeg blir riktignok utestengt og ikke inkludert ellers i hverdagen på jobb, men det kan jeg leve med. Kak jeg snakke med bedriftshelsetjenesten om dette? Anonymkode: c5d2a...5bf
The Kitten Skrevet 15. november 2019 #8 Skrevet 15. november 2019 Det er ikke du som er hårsår. Det er dine kollegaer og sjef som er drittsekker. 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. november 2019 #9 Skrevet 15. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en enkelt hendelse som dette det? Jeg blir riktignok utestengt og ikke inkludert ellers i hverdagen på jobb, men det kan jeg leve med. Kak jeg snakke med bedriftshelsetjenesten om dette? Anonymkode: c5d2a...5bf Å bli utestengt er også mobbing. Du kan ta dette til arbeidstilsynet eller prate med tillitsvalgt dere har vel det ? Vist ikke er dette en meget useriøs arbeidsplass.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #10 Skrevet 15. november 2019 Kjøp en knagg, graver inn navnet ditt og spørr sjefen om det er greit du monterer opp din egen knagg. Anonymkode: 45601...b74 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #11 Skrevet 15. november 2019 Høres veldig useriøst ut Anonymkode: 5a452...af7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #12 Skrevet 15. november 2019 Nei, jeg syntes ikke du er hårsår når noen slenger det på gulvet, tar bilde av det og legger til teksten "du gir faen..." og deler det på interne kommunikasjonskanaler. Greit nok at man må regne med at ting kan flyte litt når ting henges på felles knagger, men det er langt over streken å forsøke å henge deg ut. Jeg ville ha konfrontert vedkommende med at han skulle ha fått en runde dersom han ikke skjerpet seg. Anonymkode: ce274...4b8 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #13 Skrevet 15. november 2019 Dette hadde jeg tatt bilde av, å gått videre med. Alvorlig talt, her er det jo mobbere og uthengere på arbeidsplassen din, å sjefen gir faen! Om personen mente oppriktig at dette var hn sin knagg, kunne heller personen sagt det til deg da. Jeg hadde i samme slengen tatt opp at sjefen ikke gjorde annet enn å fjase det bort. Til slutt hadde jeg prøvd å finne meg en annen arbeidsplass. (Eller om du vil prøve å finne ny jobb først da, så du slipper å forholde deg til de etter at du går videre med det. For det blir sikkert ikke god stemning der da!) Anonymkode: 0f750...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #14 Skrevet 15. november 2019 Hvor stor arbeidsplass er dette? Har sjefen din en sjef over seg? Har dere tillitsvalg, HR-avdeling e.l.? Jeg ville helt klart tatt det videre. Du har jo til og med bevis. Hvis sjefen er eier av bedriften, f.eks., ville jeg bare funnet meg en ny jobb. Du er IKKE hårsår. Anonymkode: 2ed1e...3ab
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #15 Skrevet 15. november 2019 Jeg hadde hatet å jobbe på et slikt sted. Det høres ut som om du beskriver en ungdomsskole med en gjeng pøbler. Det der er ikke normal voksen oppførsel. Hvorfor vil du fortsette å jobbe på der? Anonymkode: 051a2...b94
DavinaWin Skrevet 15. november 2019 #16 Skrevet 15. november 2019 Veldig sært og unormalt for en arbeidsplass for voksne mennesker. Som AB over skriver, dette er noe en venter at ungdom kan finne på(det er dog ikke greit i dét tilfellet heller), men det er ihvertfall totalt uakseptabelt i arbeidslivet. Utrolig at sjefen din ikke tok deg på alvor.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #17 Skrevet 15. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: På jobb har vi ikke nok knagger til tøyet vårt og ingen har faste plasser. Jeg hang tøyet mitt på en knagg som var ledig når jeg var ferdig og neste dag våknet jeg av et bilde av tøyet mitt midt på gulvet. Teksten til bildet var at jeg kunne gi faen i å bruke den knaggen. Dette ble lagt ut på en Facebookgruppe med ansatte i bedriften. Flere andre kommenterte "hahah" "sykt bra" osv. Jeg synes ikke det er noe gøy og blir oppriktig lei meg. Jeg sa det til sjefen, men han bare fnyste av meg og sa jeg var hårsår. Men jeg har opplevd mye vondt i livet og er kanskje blitt hårsår? Anonymkode: c5d2a...5bf Jeg hadde lurt på om jeg jobbet i en bedrift for idioter om jeg var deg. Slik oppførsel er virkelig ikke normalt. Anonymkode: 32fcb...b15
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #18 Skrevet 15. november 2019 jeg ville sagt til sjefen at dersom han faktisk mener dette er akseptabel oppførsel av dine kolleger, så får han sørge for å sette opp nok knagger og merke de som er reservert for enkeltpersoner. Det er mobbing, og det er noe sjefen faktisk skal ta tak i. Selv ikke med merkede/reserverte knagger ville jeg godtatt en slik oppførsel. Man kaster ikke kolleger sitt tøy på gulvet, og man man legger ikke ut bilde av det på den måten. jeg hadde vel og merke ikke blitt lei meg av det, men jeg hadde blitt fly forbanna. Du er absolutt ikke hårsår som reagerer negativt på sånn oppførsel, du er heller ett voksent og oppegående menneske. Anonymkode: 3992d...e43 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå