Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan syns du hennes adhd påvirker forholdet deres på godt og vondt? Merker du at hun er anderledes enn andre damer du har hatt?

Fikk vite at hun jeg dater har adhd. Hun er veldig fin og positiv væremåte. 

Anonymkode: 66334...40a

Videoannonse
Annonse
Gjest Den tredje
Skrevet

Har en eks som er adhd... Hmmm... 

hun var litt Columbus som skulle ut på oppdagelsesreise ut blindt på havet, hvor jeg var mer en monk som satt på en fjellkant og filosoferte over indre følelser. 

har venner og elever med ADHD også. Ikke alle er helt Columbus, kompisen min er litt mer shuttin som koder hele dagen og utvikler mye rart NON stopp. Ene eleven min prøver å være sosial med alle i klassen samtidig. 

Jeg anser ikke disse måtene å være på som nødvendigvis feil eller lignende. Men det kan være veldig ekstremt å skulle håndtere kjernen av det de har valgt å legge sin adhd inn i. Jeg har ikke sjangs å følge med på verken eleven min når han prøver å være sosial med alle, kompisen min når han prater data kode, eller eksen min når hun ble helt Columbus i hode. 

Jeg har nå en generell introvert og og tankefull holdning selv. Det kan kræsje veldig med adhd. Siden jeg pleier å være litt treig og tar ting svært rolig, siden jeg har skjønt at tålmodighet kan være noe adhd folk sliter med.

Da skjønner en også kanskje hva som gikk galt med meg og forholdet til eksen. Jeg var egentlig ganske fornøyd med forholdet. Jeg hadde slått meg til ro at hun var ganske Colombus. Men hun klarte aldri å slå seg til ro med at jeg var rolig og tankefull. Så hun ble ofte en heks, når hun ønsket å ha meg med på Colombus tingene sine. 

Nå tror jeg ikke at hun var en heks pga adhd’n selv om det kanskje kan påvirke evnen til å lytte til andre?!? Men det var nok mer at hun var egenrådig osv... ^^ 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan syns du hennes adhd påvirker forholdet deres på godt og vondt? Merker du at hun er anderledes enn andre damer du har hatt?

Hadde jeg hatt ei dame og var i Norge, ville en kvasidiagnose betydd null for meg. Hvis hun ble tent på meg ville alt annet vært ubetydelig støy.

Skrevet

Adhd er annerledes hos jenter enn gutter i mange tilfeller. Jenter mangler ofte den fysisk hyperaktive delen, hyperaktiviteten skjer heller inni hodet.

Hvis du vil noe seriøst med henne, så kan det være lurt å vite litt om hva greia er; det er en funksjonshemmelse i hjernen, og ikke en psykisk diagnose som f.eks depresjon. Likevel kan depresjon og angst forekomme hos de med adhd, da en kjenner seg utilstrekkelig, ikke tilfredsstillt og tilogmed at man uten hensikt sårer andre.

Alt bunner i konsentrasjon, en evne hvermansen tar for gitt. Så det kan gå utover både små og store ting i hverdagen. Men det går ikke utover personlighet, hvor mye de elsker deg, deres evne til omsorg, om de har god humor, og de er ikke mindre intelligente. Så kvinner med ADHD er ikke dårlige livspartnere🙂

Anonymkode: 181df...9af

• Liker 3
Gjest Den tredje
Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Adhd er annerledes hos jenter enn gutter i mange tilfeller. Jenter mangler ofte den fysisk hyperaktive delen, hyperaktiviteten skjer heller inni hodet.

Hvis du vil noe seriøst med henne, så kan det være lurt å vite litt om hva greia er; det er en funksjonshemmelse i hjernen, og ikke en psykisk diagnose som f.eks depresjon. Likevel kan depresjon og angst forekomme hos de med adhd, da en kjenner seg utilstrekkelig, ikke tilfredsstillt og tilogmed at man uten hensikt sårer andre.

Alt bunner i konsentrasjon, en evne hvermansen tar for gitt. Så det kan gå utover både små og store ting i hverdagen. Men det går ikke utover personlighet, hvor mye de elsker deg, deres evne til omsorg, om de har god humor, og de er ikke mindre intelligente. Så kvinner med ADHD er ikke dårlige livspartnere🙂

Anonymkode: 181df...9af

Enig, de fleste jeg har opplevd med adhd, har brukt den hyperaktive delen av adhd’n til å kjempe mot den dårlige konsentrasjonen. Virker som en naturlig ting å gjøre også. ^^ Derfor føles de ekstreme i min opplevelse.

Endret av Den tredje
Skrevet

Les og lær! Mange gode artikler om kvinner og ADHD. Forhold og ADHD. Veldig mange med ADHD bruker mye energi på å kompensere, og blir veldig slitne av dette. Og mange med ADHD trenger alenetid, det må en partner "tåle" uten å tro at det er noe galt. 

Anonymkode: 99146...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...