Gå til innhold

Har ikke interesse for en dritt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er så frustrerende. Vet ikke hva jeg vil jobbe med, utdanne meg til eller hva det skal bli av meg. Det eneste jeg bryr meg om er å tjene penger og ha en jobb der jeg ikke må omgås så mange mennesker. Hva skal jeg gjøre? Føler tiden løper fra meg snart.. Er 22 år. 

Anonymkode: 7d732...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt noen jobber?

Anonymkode: 30797...789

Skrevet

NOE må vel trekke deg i en eller annen retning? Tenk litt på gartner, for eksempel, tenk på hvilke arbeidsdager en gartner har, hvor mye eller lite kreativt de kanskje gjør. Kjenner du en umiddelbar reaksjon inni deg, som et blankt nei eller kanskje ja eller tja? Så kan du gå videre derfra. Ta for deg yrker du kommer på eller ‘ramler over’.

Du har ikke dårlig tid, ta den tiden du trenger. Det er ikke (eller burde i hvert fall ikke være) et krav til at du skal stake ut en nøyaktig kurs for livet ditt. Men tenk litt på  hvilken retning du naturlig dras.

Jeg skulle ønske jeg ble skiboms:)

Anonymkode: 35cc1...789

Skrevet

- Det finnes karriereveiledningssenteret med gratis karriereveiledning for voknse: https://www.kompetansenorge.no/Karriereveiledning/offentlige-karrieresentre/ 

Støtter for øvrig det de andre skriver.

Hvis du ikke klarer å finne interesser, prøv å finn ut hva du er god på og hva slags styrker du allerede har. Det trenger ikke være så komplisert, f.eks: Noen mennesker er veldig nøyaktige, mens andre er veldig effektive. Noen tåler å sitte i timesvis med rutinearbeid og pirke på små ting, mens andre trenger fart og spenning hele tiden. Noen er teknisk flink og reparerer ofte tingene sine selv, andre er gode på å organisere ting i huset... f.eks. Noen er glad i å lese bok, andre er glad i å løfte tungt... Hva slags type er du?  Det har mye å si for hva slags jobb du vil trives i.

Skrevet

Støtter det de over skriver. Så trenger du ikke 'brenne for jobben'. Det holder at du trives greit med arbeidet og evt kollegaer. Det er mange måter å fylle livet med noe interessant og utviklende på. 

Man har fritid i hverdagene og dessuten helger og ferier. Man kan ha hobbyer og ta div kurs, reise osv. Omgi seg med mennesker man føler seg vel sammen med. 

Dessuten er det mange som bytter jobb/yrke i løpet av et langt yrkesliv. Dermed er det ikke slik at yrkesvalget du tar nå er hugget i stein for alltid. Du er bare 22, du har 40-50 år foran deg som yrkesaktiv, så ikke vær redd for at tiden har gått fra deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...