AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #1 Skrevet 14. november 2019 Har ei datter på 11 måneder og bv er inne i bildet.. Bor med mine foreldre. så tingen er at jeg blir invitert til bursdagsfester, innflyttnings fester og sånt og er redd for og gå ut og drikke pga barnevernet inni bilde og ei barnefar som plutselig finner ut og bisle.. Mine foreldre har sagt At jeg har lov og kose meg en gang i blant og at de gjerne passer på henne osv. Jeg vill jo noen ganger gå ut og drikke/kose meg med venner men jeg vill ikke vær disse unge mødre som er nesten ute hvær helg og feste.. jeg henger ganske lite me folk nå pga barnevern og opptatt av barnet og andre ting, Hvor mye va dere ute da dere hadde barn? Anonymkode: 90e27...846
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #2 Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei datter på 11 måneder og bv er inne i bildet.. Bor med mine foreldre. så tingen er at jeg blir invitert til bursdagsfester, innflyttnings fester og sånt og er redd for og gå ut og drikke pga barnevernet inni bilde og ei barnefar som plutselig finner ut og bisle.. Mine foreldre har sagt At jeg har lov og kose meg en gang i blant og at de gjerne passer på henne osv. Jeg vill jo noen ganger gå ut og drikke/kose meg med venner men jeg vill ikke vær disse unge mødre som er nesten ute hvær helg og feste.. jeg henger ganske lite me folk nå pga barnevern og opptatt av barnet og andre ting, Hvor mye va dere ute da dere hadde barn? Anonymkode: 90e27...846 Har liksom 3 bursdags fester jeg er invitert neste måned av nær venner.. Anonymkode: 90e27...846
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har liksom 3 bursdags fester jeg er invitert neste måned av nær venner.. Anonymkode: 90e27...846 Og de 3 drar du ikke i, tenker jeg. Du er mor, attpå til alene om omsorgen, da har du ikke mulighet til å ut å rave hver helg, eller hver måned faktisk. Du valgte å få barn, da må du nesten ta vare på barnet ditt. Selvsagt et det greit med en fest i ny og ned, men barnet ditt er rett under året, og da sømmer det deg ikke å være ute støtt. Anonymkode: 8a779...c45 11
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #4 Skrevet 14. november 2019 Jeg har vært alenepappa siden mine barn var 1 år og 4 år. Barna er hos mor annen hver helg. Når jeg har levert dem, har jeg ofte vært så sliten at fest er det siste jeg jeg tenkte på. Du høres ut til å være svært ung. Forstår at du da kan føle trang til å ha det som andre unge. Men din situasjon er annerledes fordi du har et barn å ta vare på. Mitt råd er å konsentrere deg om barnet ditt. Denne tiden kommer aldri igjen og vil bety så mye for hvordan livet til barnet ditt vil gå. Du er ikke nødt til å si ja til alt du blir invitert på! Det er bare å si nei - at du skal være sammen med barnet ditt! Anonymkode: 4d0d7...356 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Når barnevernet er innblandet og du plages med at du ikke kan feste 3 ganger neste måned uten dårlig samvittighet. Da tenker jeg at du bør tenke deg godt om hvor prioriteringene dine er. Det er på tide å bli voksen, og tenke over hvorfor barnevernet er innblandet, og hva du kan forbedre med deg selv for å bli en bedre og mer moden mor. Det er barnet som er din første prioritet nå. Du kommer på andre plass. Festing får vente til du får livet på rett kjøl. Regner med at rus er en del av bekymringsmeldingen? Anonymkode: 4e121...487 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #6 Skrevet 15. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når barnevernet er innblandet og du plages med at du ikke kan feste 3 ganger neste måned uten dårlig samvittighet. Da tenker jeg at du bør tenke deg godt om hvor prioriteringene dine er. Det er på tide å bli voksen, og tenke over hvorfor barnevernet er innblandet, og hva du kan forbedre med deg selv for å bli en bedre og mer moden mor. Det er barnet som er din første prioritet nå. Du kommer på andre plass. Festing får vente til du får livet på rett kjøl. Regner med at rus er en del av bekymringsmeldingen? Anonymkode: 4e121...487 hva søren?! Jeg har aldri vert borti rus eller røyk.. nei bekymringsmelding er barnesutisme 😅 Anonymkode: 90e27...846
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Og de 3 drar du ikke i, tenker jeg. Du er mor, attpå til alene om omsorgen, da har du ikke mulighet til å ut å rave hver helg, eller hver måned faktisk. Du valgte å få barn, da må du nesten ta vare på barnet ditt. Selvsagt et det greit med en fest i ny og ned, men barnet ditt er rett under året, og da sømmer det deg ikke å være ute støtt. Anonymkode: 8a779...c45 En mor kan pinadø gå på fest. Jeg og mannen er godt voksne, men vi tar oss én kveld med valgfri aktivitet hver ila uken. Jeg går på kino eller tar en vinkveld med en venninne, han padler eller tar en øl med gutta. Jeg ser ikke hvorfor en mor som er ung, ikke skal få lov til å ha fri iblant, når hun har gode omsorgspersoner som kan passe barnet. Når det er sagt, så synes jeg tre bursdagsfester på en måned høres litt voldsomt ut. I hvert fall hvis det innebærer drikke, med påfølgende fyllesyke på søndagen. Jeg ville kanskje gått på 1-2 bursdagsfester, men så benyttet meg av tilbudet om barnefri, og funnet på noe med vennene mine utenom fest. Det er «partysesong», og mye fester nå, men med barnevernet inni bildet kan det være lurt å vise at man ikke går på fest hver helg. Anonymkode: e0607...f2b 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #8 Skrevet 15. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: hva søren?! Jeg har aldri vert borti rus eller røyk.. nei bekymringsmelding er barnesutisme 😅 Anonymkode: 90e27...846 Alkohol er rus. Jeg har da ikke nevnt noe om røyk? Hvis du ikke flyr på byn flere ganger i måneden ellers, så er det vel bare å stikke på fest da hvis barnet har det godt med foreldrene dine. Har barnefar meldt deg til barnevernet fordi han ikke tror du klarer å imøtekomme barnets ekstra behov som kommer med autisme? Anonymkode: 4e121...487
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #9 Skrevet 15. november 2019 Ingen ville reagert om jeg ( 33 år gammel tobarnsmor) hadde vært ute 3 kvelder på en mnd. (Spesielt nå før jul). Det hørtes ut som En helt vanlig ting å gjøre. Anonymkode: b86f0...f68 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #10 Skrevet 15. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alkohol er rus. Jeg har da ikke nevnt noe om røyk? Hvis du ikke flyr på byn flere ganger i måneden ellers, så er det vel bare å stikke på fest da hvis barnet har det godt med foreldrene dine. Har barnefar meldt deg til barnevernet fordi han ikke tror du klarer å imøtekomme barnets ekstra behov som kommer med autisme? Anonymkode: 4e121...487 Antageligvis har barnevernet vært koblet inn fra før fødsel, siden barneautisme er den alvorligste typen autisme. Det er mange gode grunner til det, men siden hun bor sammen med foreldrene sine og nok får hjelp med ting hun kanskje ikke mestrer like godt selv, så går det nok helt fint. Hun må likevel få lov til å ha fri innimellom. Anonymkode: e0607...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #11 Skrevet 15. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen ville reagert om jeg ( 33 år gammel tobarnsmor) hadde vært ute 3 kvelder på en mnd. (Spesielt nå før jul). Det hørtes ut som En helt vanlig ting å gjøre. Anonymkode: b86f0...f68 Jo, jeg ville reagert om du var 14 eller 40. Du har et barn under året, under oppsyn av barnevernet, hvorfor må du på død og liv drikke 3 helger på rad? Går hvertfall to dager bort i slike "festligheter". Når barnet har blitt større, så ser jeg ingen problem med å dra ut å feste i ny og ned, men fremdeles ikke tre ganger i løpet av én måned. Jeg som barnløs drikker ikke så ofte en gang. Anonymkode: 8a779...c45 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #12 Skrevet 15. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Antageligvis har barnevernet vært koblet inn fra før fødsel, siden barneautisme er den alvorligste typen autisme. Det er mange gode grunner til det, men siden hun bor sammen med foreldrene sine og nok får hjelp med ting hun kanskje ikke mestrer like godt selv, så går det nok helt fint. Hun må likevel få lov til å ha fri innimellom. Anonymkode: e0607...f2b Åja, at TS har barneautisme. Jeg misforsto og trodde det var barnet som hadde det. Jeg ser nå at barnet kun er 11 måneder, og det er litt i det tidligste laget å få en slik diagnose, ja 😊 Anonymkode: 4e121...487
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #13 Skrevet 15. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: hva søren?! Jeg har aldri vert borti rus eller røyk.. nei bekymringsmelding er barnesutisme 😅 Anonymkode: 90e27...846 Hva er barnesutisme? Anonymkode: 03b63...4a7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #14 Skrevet 16. november 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Alkohol er rus. Jeg har da ikke nevnt noe om røyk? Hvis du ikke flyr på byn flere ganger i måneden ellers, så er det vel bare å stikke på fest da hvis barnet har det godt med foreldrene dine. Har barnefar meldt deg til barnevernet fordi han ikke tror du klarer å imøtekomme barnets ekstra behov som kommer med autisme? Anonymkode: 4e121...487 Dette er samme mammaen som stadig lager nye tråder her på kg. Anonymkode: b0aad...dfd
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #15 Skrevet 16. november 2019 På generell basis vil jeg si det er for mye å gå ut på vift tre ganger i måneden, når man er mamma. Da tenker jeg mest på de som er sammen med den andre forelderen. Du er ikke det. Jeg hadde da forventer mer av deg, dvs at du er ute med venner maks en gang i måneden. Nå som bv er inne i bildet, burde du ikke dra ut i det hele tatt på fest. Fokuser på ditt barn. Det er viktig å ta vare på dine venner også, men nå er du i en periode i livet der de heller bør besøke deg heller enn motsatt. Og det bør være uten alkohol. Blir babyen din akutt syk så bør det være du som mor som drar med ungen til lege. Ikke besteforeldre. Og da må du være edru. Anonymkode: e6ab0...eea 1
OnFire Skrevet 16. november 2019 #16 Skrevet 16. november 2019 På 14.11.2019 den 23.58, AnonymBruker skrev: Og de 3 drar du ikke i, tenker jeg. Du er mor, attpå til alene om omsorgen, da har du ikke mulighet til å ut å rave hver helg, eller hver måned faktisk. Du valgte å få barn, da må du nesten ta vare på barnet ditt. Selvsagt et det greit med en fest i ny og ned, men barnet ditt er rett under året, og da sømmer det deg ikke å være ute støtt. Anonymkode: 8a779...c45 Virker absolutt som at hun har mulighet til å "rave" ute hver måned, med barnepass. Hver helg blir litt i overkant, men må kunne gå på fest, ut på byen osv månedlig, hvis for eksempel moren hennes passer på ungen. Sømmer seg ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå