Lineyrox Skrevet 14. november 2019 #1 Skrevet 14. november 2019 Hei! Jeg aner ikke om dette er rett sted å skrive dette på, eller om noen i det hele tatt kommer til å se dette.. Men jeg prøver allikavel.. Jeg har et dilemma.. Jeg har «venner» som stadig sårer og skuffer meg, jeg kommer ofte hjem med en dårlig følelse, men ender bare opp med å tenke «så gale er det ikke, de mente det nok ikke sånn..» Vi er altså en trio.. Ofte snakker de om å gjøre ting sammen, uten å inkludere meg. Eller så snakker de om ting de vet jeg ikke kan noe om (hjembyen sin). De tråkker stadig over meg, og de er generelt dårlige personer, jeg merker selv at jeg blir dårlig selv bare av å være med dem. Men tingen er det at jeg har ingen andre jeg kan være med daglig.. jeg har andre venner, men de ser jeg sjelden, siden vi er på forskjellige arenaer. Jeg vet jeg burde kutte disse «vennene» mine ut av livet mitt, men da resulterer det i at jeg sitter mye alene hver dag... Og det er så kjipt.. Det hadde sikkert gått greit om jeg var i jobb, men nå har det seg slik at jeg er på skole, og der føler jeg det er verre om du sitter alene.. Så spørsmålet er.. Burde jeg bare tolerere dem til jeg ikke trenger lenger, eller burde jeg kutte dem ut? 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #2 Skrevet 15. november 2019 Kutt dem ut. Jeg har også hatt venner som bare har fått meg til å føle meg sliten, lei meg, og skuffet. De suger glede og energi; de gir deg ikke noe positivt. Det er bedre å være alene og lære seg å finne glede på egen hånd, enn å være med folk som regelrett stjeler gleden din. Anonymkode: b4ad7...82a 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #3 Skrevet 15. november 2019 Hvis du går på skole med de så bare bit tenna sammen og ha et greit nok forhold til du får en ny venn. Ikke kutt de ut så du blir helt alene, da sitter man der med skjegget i postkassa.. Men det går jo an å sette klare grenser og prøve å ikke la de påvirke deg negativt. Anonymkode: 0765c...b12 1
Trolljeger Skrevet 15. november 2019 #4 Skrevet 15. november 2019 14 timer siden, Lineyrox skrev: Så spørsmålet er.. Burde jeg bare tolerere dem til jeg ikke trenger lenger, eller burde jeg kutte dem ut? Kast dem på sjøen. Om det er ekte venner, så kommer de tilbake. 2
Lineyrox Skrevet 15. november 2019 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går på skole med de så bare bit tenna sammen og ha et greit nok forhold til du får en ny venn. Ikke kutt de ut så du blir helt alene, da sitter man der med skjegget i postkassa.. Men det går jo an å sette klare grenser og prøve å ikke la de påvirke deg negativt. Anonymkode: 0765c...b12 Ja, tenke også det.. Er ikke så god på å si ifra, så jeg trekker meg heller bare bort om jeg føler for det.. Men sist gang jeg gjorde det, baksnakka de meg så jeg kunne høre det 😶 Men jeg skal prøve å si ifra, og sette grenser! Så får de reagere som de gjør 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 Du finner deg ingen nye venner så lenge du er sammen med disse. Når du kutter ut disse vennene og blir sittende alene, vil du ha lettere for å søke utover til andre. Nå ser du bare alt det kjipe med de dårlige vennene dine. Ha mindre og mindre med dem å gjøre. Du trenger ikke å lage drama med å konfrontere dem. Bare gjør deg litt mer opptatt, ikke ha mulighet til å møte dem osv. Så finner du heller på andre ting hvor du kan treffe andre folk. Anonymkode: 10e0c...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2019 #8 Skrevet 17. november 2019 Jeg kuttet ut dårlig venner i livet og ble sittende igjen med kun noen få personer etter dette. Men det ga meg bedre selvtillit og litt etter litt ble det lettere for meg å bli kjent med nye mennesker. Jeg orker ikke å ha "venner" som tråkker meg ned. Jeg hadde en venninne som holdt på slik. Jeg unnskyldte henne hele tiden og tenkte at jeg må bli mer hardhudet. Jeg satt alltid igjen med dårlig følelse etter jeg hadde vært med henne. Vi hadde kjent hverandre i mange mange år, men tilslutt sa det stopp og jeg sa klart ifra hva jeg mente og at vennskapet var over. Angrer ikke et sekund. Anonymkode: 7a38d...8b0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå