AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #1 Skrevet 14. november 2019 Jeg har lang tid observert at barna i barnehagen til barnebarnet mitt leker ute uten skikkelig tilsyn. Da snakker jeg om at de ansatte enten sitter å prater sammen på en benk, mens barna leker eller at de rett og slett er inne/ står i døråpningen mens barna aker ned akebakken. Og siden mitt barnebarn dessverre går i denne barnehagen nå, så vet jeg at dette er faste ansatte. Jeg bor rett ved denne barnehagen og ser alt fra kjøkkenvinduet mitt. De minste sover ute i vogner og uten unntak ligger barn der og gråter, sjeldent at de blir tatt opp eller trøstet av ansatte. Har et par ganger vært så «uhøflig» at jeg gått inn og gitt dem beskjed om at nå ligger unger å gråter der ute, da har de sett stygt på meg, men motvillig gått ut til ungene. Nå har kommer mitt barnebarn til å begynne i ny barnehage og han er uansett lite i barnehagen nå siden moren hans er hjemme med minstemann. Men jeg ønsker å melde denne barnehagen til en instans høyere opp, rett og slett av hensyn til de andre barna der. Dette er rett og slett ikke forsvarlig, det er ikke mye omsorg der og det er bare et spørsmål om tid før en unge skader seg skikkelig grunnet manglende tilsyn. Hva synes dere? Anonymkode: 3440d...277 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #2 Skrevet 14. november 2019 Gjør det. På vegne av alle småbarnsforeldre som overlater sine kjære små i det som skal være trygge hender daglig, takk. Takk for at du, som ser, tar tak. For vi som ikke er der, vi overlater de små i god tro. Anonymkode: 29c32...466 40
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør det. På vegne av alle småbarnsforeldre som overlater sine kjære små i det som skal være trygge hender daglig, takk. Takk for at du, som ser, tar tak. For vi som ikke er der, vi overlater de små i god tro. Anonymkode: 29c32...466 Enig, kontakt først kommunen, og så fylkesmann. Anonymkode: eee2a...0e2 12
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #4 Skrevet 14. november 2019 Ja, gjør det. Det er viktig for barna som går der. Anonymkode: ac9b1...cb9 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #5 Skrevet 14. november 2019 Du vet vel lite om hva som egentlig skjer når du kun ser det fra vinduet ditt. Jeg syns du burde la saken ligge. TIng kan ha gode forklaringer. Anonymkode: 702b7...7ea 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 Fy søren, som førstegangsfødende har jeg helt vondt inni meg, håper inderlig ikke at min unge havner i en sånn barnehage. Det er så trist, hvordan kan voksne mennesker som velger å jobbe med barn være så uansvarlige? Og kollektivt bestemme seg for å gi blaffen i barna? Og hvorfor har ikke foresatte merket noe? Er det virkelig så lite kontakt mellom foresatte og de ansatte i barnehagen?
Gjest Vinglepetra Skrevet 14. november 2019 #7 Skrevet 14. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lang tid observert at barna i barnehagen til barnebarnet mitt leker ute uten skikkelig tilsyn. Da snakker jeg om at de ansatte enten sitter å prater sammen på en benk, mens barna leker eller at de rett og slett er inne/ står i døråpningen mens barna aker ned akebakken. Og siden mitt barnebarn dessverre går i denne barnehagen nå, så vet jeg at dette er faste ansatte. Jeg bor rett ved denne barnehagen og ser alt fra kjøkkenvinduet mitt. De minste sover ute i vogner og uten unntak ligger barn der og gråter, sjeldent at de blir tatt opp eller trøstet av ansatte. Har et par ganger vært så «uhøflig» at jeg gått inn og gitt dem beskjed om at nå ligger unger å gråter der ute, da har de sett stygt på meg, men motvillig gått ut til ungene. Nå har kommer mitt barnebarn til å begynne i ny barnehage og han er uansett lite i barnehagen nå siden moren hans er hjemme med minstemann. Men jeg ønsker å melde denne barnehagen til en instans høyere opp, rett og slett av hensyn til de andre barna der. Dette er rett og slett ikke forsvarlig, det er ikke mye omsorg der og det er bare et spørsmål om tid før en unge skader seg skikkelig grunnet manglende tilsyn. Hva synes dere? Anonymkode: 3440d...277 Ja, for all del meld videre. Så flott at du tenker på de andre barna der, selv om ditt barnebarn skal slutte.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #8 Skrevet 14. november 2019 Du virker litt spesiell der du stirrer ut av kjølkenvinduet ditt time etter time over lang tid? Gå over å snakk med styrer om du er bekymret. Det er riktig vei å starte. Foreldrene til ditt barnebarn kan også være med på dette møtet, siden de har/har hatt barnet sitt der. Er dere fortsatt bekymret etter dette, så kontakt eier av barnehagen/kommunen. Fortsatt bekymret etter dette så kontakter dere fylkesmannen. Anonymkode: 036d8...854 4
Gjest Vinglepetra Skrevet 14. november 2019 #9 Skrevet 14. november 2019 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet vel lite om hva som egentlig skjer når du kun ser det fra vinduet ditt. Jeg syns du burde la saken ligge. TIng kan ha gode forklaringer. Anonymkode: 702b7...7ea Hvis ting har gode forklaringer gjør det vel ikke noe om hun melder videre? Altså da kan barnehagen bare presentere disse for kommunen/ fylkesmannen så er saken ute av verden. Hun har barnebarnet sitt i samme barnehage, så regner med at hun har litt mer innsikt enn bare det hun ser fra vinduet. Endret 14. november 2019 av Vinglepetra
kisskissbangbang Skrevet 14. november 2019 #10 Skrevet 14. november 2019 Ja, det synes jeg du skal gjøre. Jeg tror det ofte oppstår en ukultur på sånne arbeidsplasser, og da kan det være behov for at noen kommer inn og roter litt opp i det. 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #11 Skrevet 14. november 2019 Ja det bør du gjøre. Anonymkode: c6414...59a 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #14 Skrevet 14. november 2019 Helt enig. Dette bør meldes fra om. Anonymkode: d7d1d...bd3 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #15 Skrevet 14. november 2019 I utgangspunktet tenker jeg at du bør kontakte styrer. Gjerne sammen med foreldrene til barnebarnet ditt. Da kan de fortelle fra sitt ståsted, og du fra ditt. Dersom styrer ikke tar tak umiddelbart, melder du til kommunen. Men måten du skriver på, og dette med at du bor rett ved barnehagen og ser barnehagen fra vinduet ditt, gjør at jeg mistenker at du er samme TS som har startet ca. fem–ti innlegg her inne, som alle er svært negative/svartmalende til barnehager generelt. Da synes jeg heller du skal ringe din egen fastlege ... Anonymkode: 762e7...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #16 Skrevet 15. november 2019 Lever bekymringsmelding til kommunen. Da må barnehagen se på seg selv med kritisk blikk, og blir fulgt opp. Det er ikke rett at de voksne står i døråpningen, eller sitter og skravler ved et bord i utetiden. De skal spre seg utover for å holde oppsyn med barna, delta, styre lek og konflikter om behov. Være aktive pedagoger, ikke kaffeslabberas. Anonymkode: 40de9...df2 4
ablaze Skrevet 15. november 2019 #17 Skrevet 15. november 2019 (endret) Det er jo mulig det er to sider av samme sak her da.. Et uteområde på en barnehage er inngjerdet, lekene er tilpasset barn i rett alder og området er generelt barnesikret. Jeg forventer ikke at de ansatte skal «spre seg utover for å holde oppsyn med barna, delta, styre lek og konflikter om behov» til enhver tid - i hvert fall ikke på stor avdeling. Barna skal føle på selvstendighet i både å styre/skape egen lek, å leke «alene» uten voksen, men vite at de voksne er tilgjengelige dersom noe skjer og de behøver hjelp. De voksne teller regelmessig, så de er nok mye mer tilstede enn barna føler. Når det kommer til soving har vår barnehage alltid hatt sovevakt, og det mener jeg er helt nødvendig på liten avdeling. Endret 15. november 2019 av ablaze 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #18 Skrevet 15. november 2019 En bekymringsmelding til bv fra bhg/skole starter gjerne med at foreldrene har vært i konflikt og meldt inn sin bhg/skole. Bare vær klar over det. Anonymkode: 1ebba...78b 1
Curlyme Skrevet 15. november 2019 #19 Skrevet 15. november 2019 3 timer siden, Vinglepetra skrev: Fy søren, som førstegangsfødende har jeg helt vondt inni meg, håper inderlig ikke at min unge havner i en sånn barnehage. Det er så trist, hvordan kan voksne mennesker som velger å jobbe med barn være så uansvarlige? Og kollektivt bestemme seg for å gi blaffen i barna? Og hvorfor har ikke foresatte merket noe? Er det virkelig så lite kontakt mellom foresatte og de ansatte i barnehagen? De ansatte er vel super hyggelige og følger med når foreldre kommer. Det er nok slik trist,men sant. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #20 Skrevet 15. november 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lang tid observert at barna i barnehagen til barnebarnet mitt leker ute uten skikkelig tilsyn. Da snakker jeg om at de ansatte enten sitter å prater sammen på en benk, mens barna leker eller at de rett og slett er inne/ står i døråpningen mens barna aker ned akebakken. Og siden mitt barnebarn dessverre går i denne barnehagen nå, så vet jeg at dette er faste ansatte. Jeg bor rett ved denne barnehagen og ser alt fra kjøkkenvinduet mitt. De minste sover ute i vogner og uten unntak ligger barn der og gråter, sjeldent at de blir tatt opp eller trøstet av ansatte. Har et par ganger vært så «uhøflig» at jeg gått inn og gitt dem beskjed om at nå ligger unger å gråter der ute, da har de sett stygt på meg, men motvillig gått ut til ungene. Nå har kommer mitt barnebarn til å begynne i ny barnehage og han er uansett lite i barnehagen nå siden moren hans er hjemme med minstemann. Men jeg ønsker å melde denne barnehagen til en instans høyere opp, rett og slett av hensyn til de andre barna der. Dette er rett og slett ikke forsvarlig, det er ikke mye omsorg der og det er bare et spørsmål om tid før en unge skader seg skikkelig grunnet manglende tilsyn. Hva synes dere? Anonymkode: 3440d...277 Meld! Har tenkt selv å gjøre dette.Men hvor gjør man det?Gjelder barn som stikker av fra bhg og voksne som jobber der som ikke følger med..Er inne eller opptatt med sitt.. Anonymkode: cdbe9...b69 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå