CabinCruiser Skrevet 21. november 2019 #21 Del Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, Sandum.PT skrev: Dette er jo også veldig individuelt i forhold til hva man liker osv. Men jeg er helt enig i at styrketrening pluss HIIT er en knallkombo! Se min nylige edit på innlegget. Samt, hvis man skal bli verdens beste hekkeløper så er det jo helt meningsløst å bruke 20 timer i uka på ellipse. Men en variasjon av treningsformer skaper gode resultater. F.eks vil en hekkeløpers hovedfokus være på å styrke "fraspark" og "hopp" og det skapes jo både av løping og av å utvikle gode hofte og rumpemuskler via styrketrening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #22 Del Skrevet 21. november 2019 38 minutter siden, CabinCruiser skrev: Dere glemmer viktigheten av å diskutere forbrenning av kalori der og da vs "heldøgnsforbrenning" altså effekten av treningen i løpet av døgnet. For TS sin del vil jeg tørre å påstå at styrketrening først og så etterfulgt av litt cardio er mer optimalt med tanke på TS sin målsetning. Er TS sin målsetning å bli maratonløper hadde jo løp og jogg helt klart vært den prioriterte treningsformen. Men her er det kroppskomposisjon + holdning som er hovedmålet. Da bør styrketrening være prioritet fulgt av 1-2 HIIT-økter, intervalløkter osv i uka. Der er utbyttet mye større enn ved å fokusere på den evindelige cardioen. Styrketrening gir også økt basalforbrenning ettersom man øker og styrker muskelmassen (mer å bære på = flere kalorier brukt) i tillegg til at det forebygger dårlig holdning og f.eks beinskjørhet. Prioriteringsrekkefølgen bør vel være godt kosthold, så styrke, så cardio. NB: Bevegelse er bedre enn ingen bevegelse, så dersom cardio er eneste alternativ så er det vel det da. Bare merk at du får ingen stram sterk kropp av det. Du får heller ikke muskelbyggermuskler av normal styrketrening. Ønsker ikke å bli maraton-løper ønsker å føle meg sterkere, få bedre balanse, høyere forbrenning - og samtidig gå ned i fett - ønsker ikke muskel-bygger muskler.. bare se stram og tonet ut. Først og fremst ønsker jeg å bli sunnere og mentalt sterkere Anonymkode: 4de25...5a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 21. november 2019 #23 Del Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ønsker ikke å bli maraton-løper ønsker å føle meg sterkere, få bedre balanse, høyere forbrenning - og samtidig gå ned i fett - ønsker ikke muskel-bygger muskler.. bare se stram og tonet ut. Først og fremst ønsker jeg å bli sunnere og mentalt sterkere Anonymkode: 4de25...5a1 Styrketrening gir deg alt det der, såfremt du også har ett greit kosthold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #24 Del Skrevet 21. november 2019 2 timer siden, CabinCruiser skrev: Styrketrening gir deg alt det der, såfremt du også har ett greit kosthold Det kan nok finpusses. Aner jo ingenting om kalorier eller hvor mye fett/ protein / karb jeg bør ha. Spiser ikke mye korn, mer nøtter og kjerner. Smoothie m grønt. Kaffe m fett. Egg til lunsj el rester fra middag. Mye gryteretter eller fisk/ kylling bakt i ovn. Anonymkode: 4de25...5a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 22. november 2019 #25 Del Skrevet 22. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan nok finpusses. Aner jo ingenting om kalorier eller hvor mye fett/ protein / karb jeg bør ha. Spiser ikke mye korn, mer nøtter og kjerner. Smoothie m grønt. Kaffe m fett. Egg til lunsj el rester fra middag. Mye gryteretter eller fisk/ kylling bakt i ovn. Anonymkode: 4de25...5a1 Det kommer an på hvem du spør. Noen vil påstå at nøkkelen til all lykke ligger i å kutte ut potet og bananer, mens andre igjen mener at du skal ha 3g protein pr kroppsvekt. Honestly, det er ikke så veldig nøye for oss hobbymosjonistene, og det skaper bare mer stress av å makrofisere kostholdet til det er overanalysert. "Det hjalp meg" vil mange si, ja det hjalp dem, men det hjelper nødvendigvis ikke deg å følge alle andres dietter fordi du er ikke dem. Du er deg. Det er din kropp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #26 Del Skrevet 22. november 2019 13 timer siden, CabinCruiser skrev: Det kommer an på hvem du spør. Noen vil påstå at nøkkelen til all lykke ligger i å kutte ut potet og bananer, mens andre igjen mener at du skal ha 3g protein pr kroppsvekt. Honestly, det er ikke så veldig nøye for oss hobbymosjonistene, og det skaper bare mer stress av å makrofisere kostholdet til det er overanalysert. "Det hjalp meg" vil mange si, ja det hjalp dem, men det hjelper nødvendigvis ikke deg å følge alle andres dietter fordi du er ikke dem. Du er deg. Det er din kropp. Det er sant Anonymkode: 4de25...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #27 Del Skrevet 22. november 2019 Men ja, ANER ikke hvordan 1500 kalorier ser ut for meg. Spiser helst ikke korn og potet Anonymkode: 4de25...5a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #28 Del Skrevet 22. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men ja, ANER ikke hvordan 1500 kalorier ser ut for meg. Spiser helst ikke korn og potet Anonymkode: 4de25...5a1 Eller melk. Er mer glad i grønnsaker enn frukt ! Heldigvis ikke særlig søttann. Litt sjokolade.. feks en halv plate i uken.... 🤫😆 kuttet ut brus og juice og te m honning så og si Anonymkode: 4de25...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bodyhack_petter Skrevet 22. november 2019 #29 Del Skrevet 22. november 2019 Vil du trene, men minimalt ville jeg gått for styrketrening alene. Det er dette som definitivt vil gi deg mest for pengene når det gjelder endring av kroppssammensetning (mer muskler, mindre fett). Styrketrening gir deg både bedre kondisjon og mer muskler. Mer muskler trenger energi som gjør at du kan spise mer. Kardio, uansett form uten kontroll på kosthold vil mest sannsynlig ikke gjøre stort annet enn å forbedre kondisjonen din. Kaloriene du forbrenner vil du ganske enkelt spise igjen. Min erfaring er at man relativt sett blir mer sulten av kardiotrening - og det er for mange ganske overraskende hvor lite mat som skal til for å spise igjen det du forbrenner på en økt. Når det er sagt, hvis du virkelig ønsker en varig endring på kroppssammensetningen, kommer du ikke unna et kontrollert kosthold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå