blå Skrevet 26. mai 2005 #1 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har fått nytt servise, og det er jo et stor klistremerke på alle delene. Jeg klarer jo å pirke vekk klistremerke, men det blir sittende igjen litt av merke, så blir det sånn klistrete under kopper og skåler. Irriterer meg. Har prøvd å gnidd med microfiber klutt. Hatt det i kokende vann, men det er sånn klistrete under uansett. HJELP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. mai 2005 #2 Del Skrevet 26. mai 2005 Flytende plasterfjerner eller lynol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mai 2005 Flytende plasterfjerner eller lynol? plasterfjerner??? Hva er det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2005 #4 Del Skrevet 26. mai 2005 Ha på matolje og la det ligge til det blir oppbløtt. Vask vekk med zalo. Pleier å virke her i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. mai 2005 #5 Del Skrevet 26. mai 2005 Det brukes til å fjerne limet som kan sitte på huden etter plaster. Tror det selges på apotek. Jeg vet ikke om det virker på klistremerker, da! Var bare en tanke jeg fikk! Lynol burde vel ta det bort? Hvis du kjenner noen som har et velutviklet hobbyrom/kjeller har de sikkert lynol - hvis du ikke har det selv? Det er skikkelig irriterende med sånne merker! De kunne vel satt på noen som i det minste gikk av i varmt vann??? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. mai 2005 #6 Del Skrevet 26. mai 2005 Neggelakkfjerner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ii Persille Skrevet 26. mai 2005 #7 Del Skrevet 26. mai 2005 Plasterfjerner funker som bare det. Nyttig å ha i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 26. mai 2005 #8 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg pleier å gni litt med en sånn svamp med en grov side på vanskelige klistrelapper jeg. Har alltid gått av her da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 26. mai 2005 #9 Del Skrevet 26. mai 2005 Mamma jobber i sånn butikk som selger servicer og slikt, de bruker lampeolje. Funker som bare det, og tar ikke dekoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blå uinnlogget Skrevet 26. mai 2005 #10 Del Skrevet 26. mai 2005 Tusen takk for svar. Nå skal jeg nok få de av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. mai 2005 #11 Del Skrevet 26. mai 2005 ...og hvis ingenting av dette virker hver for seg, kan du jo mikse en salig blanding av plasterfjerner, lampeolje, lynol, neglelakkfjerner, matolje og zalo. Og gni det rundt med en svamp med skrubb! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2005 #12 Del Skrevet 27. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 27. mai 2005 #13 Del Skrevet 27. mai 2005 sitrus-rens det bruker vi på jobben for å få vekk prislapper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #14 Del Skrevet 27. mai 2005 Nå har jeg forsøkt litt med det jeg hadde i huset. Neglelakkfjerner: meget dårlig resultat, koppene var fremdeles klistrete under. Matolje og Zalo: Litt bedre, men jeg måtte gni så mye at dekoren gikk av under den ene koppen, og koppene er ennå litt klistrete. En grov skrubb: jeg jobba meg halvt i hjel (hallo, jeg har tross alt 56 deler) desuten gikk dekoren av her også, og nå har jeg to kopper uten dekor under. nylonvask: Det beste hittil, men ikke supert. Lot det ligge i vannet en stund, så måtte jeg gni ganske mye etterpå. Fremdeles var noen av skålene klistrete under. Har ikke prøvd lampeolje (hvor kjøper man det???), sitrius rens (??? hva er det???) eller plasterfjerner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. mai 2005 #15 Del Skrevet 27. mai 2005 Så at du hadde prøvd varmt vann, og det er nok derfor du sliter litt, for det gjør gjerne at limet sitter bedre. Om du har noen deler du enda ikke har hatt i varmt vann, så legg dem over natta i kaldt vann, da pleier ofte klistrelappene å løsne. Om ikke neggelakkfjerner fungerer så er det heler ingen vits i å prøve plasterfjerner, for de virker på samme måte, bare at plasterfjerner er laga for å være mer hudvennlig og derfor er mildere. Mulig sitrus-rens er din beste sjanse, men noen klistremerker er bare helt umulige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idahe ii Skrevet 27. mai 2005 #16 Del Skrevet 27. mai 2005 Sitrus rens kjøper man hos Jernia, eller andre jernvareforhandlere. den vi har kommer vel fra 3M trur jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mai 2005 #17 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg minner om LYNOL... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blå uinnlogget Skrevet 27. mai 2005 #18 Del Skrevet 27. mai 2005 Beklager væren. Glemte å nevne lynol. Det må jeg prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mai 2005 #19 Del Skrevet 27. mai 2005 Få tilbakemelding, da!!! Men ikke sniffe!!! Lynol er sterkt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Andromeda Skrevet 28. mai 2005 #20 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg jobba i et glassmagasin før, og da brukte vi alltid jif vindus- og speilspray (sånn blått vann på spruteflaske). Spray det på, la virke noen sekunder, og tørk av med papir. Gjenta hvis nødvendig. Andromeda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå