CheapChampagne Skrevet 26. mai 2005 #1 Skrevet 26. mai 2005 Pga lesing til eksamen og MYE skriving har jeg fått skikkelig vondt i håndleddet. Gjør vondt å bare holde i en penn, og skriving er det enda verre med. håndleddet har hovnet litt opp også. Kan dette være tegn på senebetennelse? Hjelper det med støttebandasje? Og er det noe vits i å gå til lege? Er skikkelig krise nå, pga flere eksamener i neste uke og uka etter der..
Trudi Skrevet 26. mai 2005 #2 Skrevet 26. mai 2005 Høres kjent ut dette... Jeg har også vonde håndledd i alle eksamensperioder og tidligere når jeg spilte mye. Jeg vet at enkelte som spiller mye (instrumenter altså) i perioder går rundt med bandasje på håndleddene og tar betennelsesdempende piller, som du får hos lege. Men om du har eksamen i neste uke er det kanskje litt kort tid...? Ved slike "kurer" bør man vel holde den vonde muskulaturen i ro, og det er kanskje ikke et aktuelt tema akkurat denne uka? Et godt tips er ihvertfall å holde deg varm i områdene rundt den vonde muskulaturen. Om det blir for ille har du alltids krav på å bruke pc på eksamen.
cosmo Skrevet 26. mai 2005 #3 Skrevet 26. mai 2005 Hmm..hørtes jo utsom noe som kunne ligne på senebetennelse ja... Hadde senebetennelse et år pga piano selv(bruker de samme musklene den ene veien mye). Hadde noen timer hos fysioterapaut som knakk litt i meg og det hjalp veldig. Videre sa han at jeg burde trene muskelene i armene den andre veien, så jeg begynte å svømme og ta push-ups... Ble helt bra jeg=) Kanskje det hjelper å bruke armene på andre måter enn det du gjør når du skriver slik at det blir mer balanse? Ikke så lett å få tid til når eksamen er rett rundt hjørnet kanskje, men et par turer i svømmehallen eller noe er kanskje verdt det?? God bedring=)
CheapChampagne Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2005 Tusen takk for svar! :D Har vært å kjøpt støttebandasje i dag, så får håpe den hjelper litt! Blir også svømmetur senere i dag hvis jeg kommer på hvor jeg har lagt badetøyet mitt.. :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2005 #5 Skrevet 27. mai 2005 Jeg spilte tverrfløyte i 7 år og vet godt hva du sliter med. Støttebandasje er et godt tiltak. Du kan også få tak i en salve på apoteket som er betennelsesdempende. Tror den er reseptfri men husker ikke hva den heter, men det vet de som jobber der. Lykke til
Donnie Darko Skrevet 27. mai 2005 #6 Skrevet 27. mai 2005 Etter du har brukt muskelaturen i det aktuelle området så fyll opp et kar med passe varmt vann og tøy ut hendene nedi der. pleiede å gjøre det etter jeg hadde spilt trommer før.
Trudi Skrevet 27. mai 2005 #7 Skrevet 27. mai 2005 Den betennelsesdempende kremen heter Orudis. Fås reseptfritt på apoteket. Noen sverger også til tigerbalsam. Hadde en plan om å bruke Orudis mot beinhinnebetennelse, men er ikke helt sikker på om det var den som hjalp eller om det faktum at jeg holdt meg i ro - trolig en blanding. :-) Men den koster ihvertfall ikke så mye, så det er verdt å prøve.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2005 #8 Skrevet 27. mai 2005 Den betennelsesdempende kremen heter Orudis Det var det ja :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå