Kniv & gaffel Skrevet 14. november 2019 #1 Del Skrevet 14. november 2019 Hvilke selskaper tilbyr billigst bredbånd-abonnement? Hva slags abonnement har dere andre, og hva betaler dere? Fikk nylig regning fra Telenor på kr. 2397 for tre måneder. Det omfatter selve abonnementet på kr. 649 + kr. 150 for linjetilgang. Hastigheten er 60/20. Jeg vil gjerne prøve å redusere utgiften her. I første omgang tenker jeg å endre abonnementet til et med lavere hastighet, men jeg vurderer også å bytte leverandør. Tror jeg kan klare meg fint med lavere hastighet. I tillegg til vanlig surfing på nettet, hører jeg ganske mye på podcaster og nettradio. Jeg ser derimot ikke så mye på filmer og serier, og driver ikke med online spill. På forhånd takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #2 Del Skrevet 14. november 2019 1 minutt siden, Kniv & gaffel skrev: Hvilke selskaper tilbyr billigst bredbånd-abonnement? Hva slags abonnement har dere andre, og hva betaler dere? Fikk nylig regning fra Telenor på kr. 2397 for tre måneder. Det omfatter selve abonnementet på kr. 649 + kr. 150 for linjetilgang. Hastigheten er 60/20. Jeg vil gjerne prøve å redusere utgiften her. I første omgang tenker jeg å endre abonnementet til et med lavere hastighet, men jeg vurderer også å bytte leverandør. Tror jeg kan klare meg fint med lavere hastighet. I tillegg til vanlig surfing på nettet, hører jeg ganske mye på podcaster og nettradio. Jeg ser derimot ikke så mye på filmer og serier, og driver ikke med online spill. På forhånd takk for tips! Bor du alene, eller er dere fler på samme nett? Anonymkode: 06eaa...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 14. november 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 14. november 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor du alene, eller er dere fler på samme nett? Anonymkode: 06eaa...5ad Ja, jeg bor alene. Glemte å skrive det. Edit: Bor heller ikke i borettslag eller sameie hvor man ofte har egne avtaler med bredbånd-leverandør. Endret 14. november 2019 av Kniv & gaffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #4 Del Skrevet 14. november 2019 Jeg har fiber fra altibox 100/100 til 639,- pr mnd. Anonymkode: 8f0a0...210 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #5 Del Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, Kniv & gaffel skrev: Ja, jeg bor alene. Glemte å skrive det. Da sjekker du dekningen din for ICE+ på ICE sitt dekningskart. Jeg vet ikke hvilket mobilabb du har, men jeg har ICE 6GB Frihet. Dette gir 1000GB i ICE sitt eget nett ICE+, og 6GB når man blir flyttet over til Telia sitt nett, der ICE+ ikke har dekning. Koster 398,-. Jeg bruker det til alt hjemme også, da jeg bor alene og ikke bruker mer enn 1 MB-konsumerende dings om gangen. En kan dele nettet til andre enheter med HorSpot på mobilen. ICE Frihet har en begrensning på 10 MB/s, men det holder til 2 Netflix-streams i full HD samtidig. Jeg greier ikke å bruke 1000GB i mnd uansett hva jeg gjør. Selv om jeg laster spill fra PS Store ofte. Med dette har du både bredbånd i massevis og mobilabb for pene 398.-:-) Anonymkode: 06eaa...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #6 Del Skrevet 14. november 2019 Du kan nok helt fint redusere hastigheten!! Jeg bor alene, streamer film/serier hver eneste ettermiddag/kveld, og sitter omtrent alltid på nett (aviser, facebook, snap, kg), og alltid tilkoblet på telefon, pc og tv. Jeg reduserte hastigheten grunnet økonomi, fra 65/10 til 10/5, og jeg har helt ærlig ikke merket forskjellen engang. Så med din bruk bør du også kunne klare deg fint med hastighet ned på 10/5. Anonymkode: 25974...08e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 14. november 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 14. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sjekker du dekningen din for ICE+ på ICE sitt dekningskart. Jeg vet ikke hvilket mobilabb du har, men jeg har ICE 6GB Frihet. Dette gir 1000GB i ICE sitt eget nett ICE+, og 6GB når man blir flyttet over til Telia sitt nett, der ICE+ ikke har dekning. Koster 398,-. Jeg bruker det til alt hjemme også, da jeg bor alene og ikke bruker mer enn 1 MB-konsumerende dings om gangen. En kan dele nettet til andre enheter med HorSpot på mobilen. ICE Frihet har en begrensning på 10 MB/s, men det holder til 2 Netflix-streams i full HD samtidig. Jeg greier ikke å bruke 1000GB i mnd uansett hva jeg gjør. Selv om jeg laster spill fra PS Store ofte. Med dette har du både bredbånd i massevis og mobilabb for pene 398.-:-) Anonymkode: 06eaa...5ad Betaler du bare 398 for både bredbånd og mobilabonnement? Det høres jo veldig bra ut! Jeg tok en rask titt på hjemmesiden til ICE og det ser ut som de bare har mobilt bredbånd og ikke via kabel. Stemmer det? Jeg har forøvrig mobilabonnement fra Telenor. For bredbånd fra Telenor ser jeg at de har 20/2 til 499 i måneden. I første omgang vurderinger jeg å endre til dette. Det kan jeg enkelt gjøre via Min Side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #8 Del Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, Kniv & gaffel skrev: Betaler du bare 398 for både bredbånd og mobilabonnement? Det høres jo veldig bra ut! Jeg tok en rask titt på hjemmesiden til ICE og det ser ut som de bare har mobilt bredbånd og ikke via kabel. Stemmer det? Jeg har forøvrig mobilabonnement fra Telenor. For bredbånd fra Telenor ser jeg at de har 20/2 til 499 i måneden. I første omgang vurderinger jeg å endre til dette. Det kan jeg enkelt gjøre via Min Side. Dette er kun mobilt bredbånd ja, men det er til gjengjeld mer enn du trenger noensinne. I tillegg har du fordelen av å kunne ta det med hvor det enn måtte være ICE+ dekning (altså ICE sitt eget mobilnett) Med dette trenger en ikke fiber eller internett via kabel. Si opp fastbredbåndet, om du har ICE+ dekning. Anonymkode: 06eaa...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #9 Del Skrevet 14. november 2019 5 minutter siden, Kniv & gaffel skrev: Betaler du bare 398 for både bredbånd og mobilabonnement? Det høres jo veldig bra ut! Jeg tok en rask titt på hjemmesiden til ICE og det ser ut som de bare har mobilt bredbånd og ikke via kabel. Stemmer det? Jeg har forøvrig mobilabonnement fra Telenor. For bredbånd fra Telenor ser jeg at de har 20/2 til 499 i måneden. I første omgang vurderinger jeg å endre til dette. Det kan jeg enkelt gjøre via Min Side. Om du gir meg postnummeret hvor du bor, skal jeg fort sjekke opp både ICE+ og routerdekning der du holder til🙂 Anonymkode: 06eaa...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 14. november 2019 Forfatter #10 Del Skrevet 14. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du gir meg postnummeret hvor du bor, skal jeg fort sjekke opp både ICE+ og routerdekning der du holder til🙂 Anonymkode: 06eaa...5ad Har ikke lyst til å oppgi postnummeret mitt. Er gammel KG-bruker med fersk profil, og vil foreløpig ligge litt lavt i terrenget når det gjelder hvor jeg bor. Du kan heller gi meg lenke til nettsiden hvor jeg kan sjekke selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #11 Del Skrevet 14. november 2019 ICE sin side - dekningskart - trykk på knappen "ICE+" under kartet. Søk så opp på ditt postnummer:-). 1000 GB og mobilabb i ett for 398,- er intet mindre enn et kupp:-) Anonymkode: 06eaa...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #12 Del Skrevet 14. november 2019 11 minutter siden, Kniv & gaffel skrev: Har ikke lyst til å oppgi postnummeret mitt. Er gammel KG-bruker med fersk profil, og vil foreløpig ligge litt lavt i terrenget når det gjelder hvor jeg bor. Du kan heller gi meg lenke til nettsiden hvor jeg kan sjekke selv. https://www.ice.no/dekning/ Anonymkode: 06eaa...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 14. november 2019 Forfatter #13 Del Skrevet 14. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: ICE sin side - dekningskart - trykk på knappen "ICE+" under kartet. Søk så opp på ditt postnummer:-). 1000 GB og mobilabb i ett for 398,- er intet mindre enn et kupp:-) Anonymkode: 06eaa...5ad 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.ice.no/dekning/ Anonymkode: 06eaa...5ad Hjertelig takk! Jeg skal til og lage meg middag nå, men skal sjekke dette nærmere i løpet av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 15. november 2019 Forfatter #14 Del Skrevet 15. november 2019 Hei igjen! Har sjekket dekningen til ICE+. Jeg pendler mellom to steder, og ser at der jeg oppholder meg mest (og har registrert adresse) er det god dekning. På det andre stedet er det ikke ICE+ dekning i det hele tatt. Der har jeg allede WiFi, så hvis jeg er inne er det ikke noe problem. Ute antar jeg det er Telia-dekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #15 Del Skrevet 15. november 2019 4 timer siden, Kniv & gaffel skrev: Hei igjen! Har sjekket dekningen til ICE+. Jeg pendler mellom to steder, og ser at der jeg oppholder meg mest (og har registrert adresse) er det god dekning. På det andre stedet er det ikke ICE+ dekning i det hele tatt. Der har jeg allede WiFi, så hvis jeg er inne er det ikke noe problem. Ute antar jeg det er Telia-dekning. Jepp, dette går da fint. Når du er i ICE+ sitt nett, får du et gult tegn oppe til venstre i mobilen. Dette blir grått når du er i Telia-område. Når du er i ICE-dekning, har du da 1000GB å bruke. Telefonen favoriserer dette nettet, selv om det er både Telia og ICE+ dekning der du er. I Teliaområde har du da 6GB å bruke. En kan self kjøpe større abb en 6GB i Teliaområde, om en trenger mer GB der. De 1000GB fra ice koster bare 99.- og legges til ditt opprinnelige abb. (ICE Frihet heter denne delen). Da er det bare å si opp fastnett og tegne ICE Frihet-abb:-). Du kan jo vente med å si opp fastnettet til du virkelig har prøvd ICE-abonnementet fullt ut:-) Anonymkode: 06eaa...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #16 Del Skrevet 15. november 2019 Du kan sikkert velge det billigste her: https://www.nextgentel.no/privat/bredband/mobilt-bredband Anonymkode: 35476...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #17 Del Skrevet 15. november 2019 Jeg har homenet, laveste hastigheten uten fasttelefon. Koster 503 i måneden på det, har ikke kart å finne noe billigere. Ser tv og slikt også via nett, da er mobilt bredbånd utelukket for min del. Anonymkode: 75664...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #18 Del Skrevet 15. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har homenet, laveste hastigheten uten fasttelefon. Koster 503 i måneden på det, har ikke kart å finne noe billigere. Ser tv og slikt også via nett, da er mobilt bredbånd utelukket for min del. Anonymkode: 75664...e35 Så lenge du er alene vil abonnementet jeg viser til over være MER enn nok. Det streames og lastes mye her:-) Anonymkode: 06eaa...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #19 Del Skrevet 15. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du er alene vil abonnementet jeg viser til over være MER enn nok. Det streames og lastes mye her:-) Anonymkode: 06eaa...5ad Vi er to i husholdningen her. Om det hadde vært nok med mobil bredbånd hadde vært fint. Har mine tvil da. Prøvde å regne på det, og mb går raskt når man streamer tv (via apple tv) noen timer i døgnet. Anonymkode: 75664...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #20 Del Skrevet 15. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er to i husholdningen her. Om det hadde vært nok med mobil bredbånd hadde vært fint. Har mine tvil da. Prøvde å regne på det, og mb går raskt når man streamer tv (via apple tv) noen timer i døgnet. Anonymkode: 75664...e35 Ja, en kan regne på det. Om dere begge hadde hatt abb som jeg snakker om, koster det dere 398 hver i mnd. Om hver av dere skal greie å streame opp over 30GB pr dag hver dag i mnd, vil jeg si du har et usunt forhold til TV'n:-) Netflix i full HD drar ca 3GB i timen. Anonymkode: 06eaa...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå