Gå til innhold

Lærerlønn


siina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke sant.

Flere av mine slektninger er lærere, og de har lenger ferie enn meg. De har lenger sommerferie pluss at de har påskeferie, vinterferie, høstferie, juleferie. Jeg må velge.

Jeg er klar over at de arbeider inn tiden, men spørsmålet står.

Hvor mange feriedager dreier det seg om?1212[ Dette Innlegg er endret av: Sissan den 2002-03-19 16:07 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

7 uker sommerferie 35 dager

1 uke høstferie 5 dager

1 uke juleferie 5 dager

1 uke vinterferie 5 dager

3 dager påskeferie

tror jeg!

53 dager??

mens vi andre har toppen 25 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ukentlig arbeidstid for lærere i full stilling er i gjennomsnitt 43,8 timer. Dette inkluderer undervisning, for- og etterarbeid og organisert tid (iflg. arbeidsplan). Tror det gjelder for alle kommuner.

Ansatte i andre yrker, skal ikke jobbe (iflg forskrifter) mer enn 37,5 timer per uke. Og overtidsarbeidet får de betalt for.

Fordelt utover året så har lærerne ikke mer ferie enn oss andre, de har bare mindre fritid ellers i året, og får ikke overtidsbetalt for det de jobber utenom tildelt arbeidstid.

Hilsen økonom i offentlig sektor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg skjønner at mange av dere mener mine spørsmål er fiendtlige, men det er faktisk bare et ønske om å forstå.

Nå vet jeg at lærere har mer enn 6 timer kvelds- og helgearbeid de pr. definisjon skal gjøre hver eneste uke for å jobbe inn feriene sine, og det er greit nok for meg.

Den eneste informasjonen jeg fant selv, var at lærere har 1687,5 timer i ett årsverk. Vet ikke hva andre har, og har ikke klart å finne det, så det sa meg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt på sida i forhold til det eg. spørsmålet, men kan noen svare på hvor mye en lektor har i lønn? Begynnerlønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...