Gå til innhold

Lærerlønn


siina

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er midtveis i allmennlærerutdanninga, og lurer på om noen her vet hva begynnerlønn for lærer på barneskolen ligger på? Har hørt så mange forskjellige tall,at jeg ikke vet hva jeg skal tro på.

Noen som vet? På forhånd takk!:)

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som nyutdannet adjunkt begynner du vel på lønnstrinn 32, antakelig. Det tilsvarer 248900 kr brutto i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå økte lønna litt fra 1. januar i år, mot at en må jobbe mer, men nå husker jeg ikke hvor mye det var. Det var 1 lønnstrinn ekstra om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har også litt å si om du blir klassestyrer eller "bare" timelærer. Tror det er et lønnstrinn ekstra for å være klassestyrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som vet noe om ulike tillegg man kan få, utenom klassestyrer-tillegg?

Hva tjener en adjunkt med opprykk sammenlignet med en vanlig adjunkt?

Mie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har du hørt om noen lærere som har klaget over lønnen i det siste da? Stod på tv2 tekst-tv i dag at lærerstudentene syntes generelt sett at lønnen var helt grei.

Lærerlønnen har blitt mye bedre de senere årene, men fortsatt er det slik at folk med annen høyere utdanning over fire år tjener bedre enn lærerne. Nyutdanna siviløkonomer tjener f.eks i snitt ca 300.000 mot en nyutdannet adjunkt som tjener i underkant av 250.000. Industriarbeidere som bl.a. ikke har 200.000 i studielån i tillegg, tjener som oftest bedre enn adjunktene også.

Om lærerne egentlig tjener SÅ bra i forhold til utdanning og den belastning læreryrket kan være, vet jeg ikke helt, men det er vel opp til hver enkelt å vurdere...

Emily

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Viwi: HOLD MUNN !!