Gå til innhold

Hjemme til barnet er to , snart barnehagestart. Ble du som er i samme situasjon litt deprimert når barnet begynte i bhg og permisjonen over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med jenta mi til hun er to , snart starter hun i barnehagen. Jeg skal tilbake til studier i januar, så håper jeg kan ha det litt fleksibelt. Jeg skal skrive bachelor. Jeg begynner ikke før januar, så jeg tenker bruke hele desember på tllvending , litt fridager og korte dager for jenta mi. 

Jeg har jo vært hjemme med hun i to år, vi er veldig close, jeg ammer enda. Hun er hele verden for meg. Likevel merker jeg jo at det til tider er krevende å være hjemme med barn , og sikkert godt å komme på skolebenken og kunne lære nye ting og drikke kaffe i fred og ro under forelesning 😆, men likevel er jeg redd for å få en uheldig psykisk reaksjon.

Gikk det godt for dere i samme situasjon?

Jeg merker jeg iallefall er glad for at jeg kunne skal tilbake til en full jobb på dette tidspunktet ,selv om studier kan være like tidskrevende, så kan jeg iallfall ha det litt fleksibelt.

Anonymkode: 622a6...0a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne = ikke skal tilbake til full jobb.

Skrevet

Det er en overgang man bare må igjennom, men det kommer til å gå fint skal du se :)  

Jeg synes barnehagestart var vemodig til å begynne med. Men det gikk fort over da jeg så hvor godt barnet trives der. Da var jeg ikke i tvil om at det var riktig å la henne starte når hun var 1 1/2. Men vi hadde korte dager i starten på ca.4 timer, og det var helt supert, så det er en kjempefordel om du har mulighet til å gi henne det.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Sandie skrev:

Det er en overgang man bare må igjennom, men det kommer til å gå fint skal du se :)  

Jeg synes barnehagestart var vemodig til å begynne med. Men det gikk fort over da jeg så hvor godt barnet trives der. Da var jeg ikke i tvil om at det var riktig å la henne starte når hun var 1 1/2. Men vi hadde korte dager i starten på ca.4 timer, og det var helt supert, så det er en kjempefordel om du har mulighet til å gi henne det.

Ja jeg har mulighet til det hele første måneden, så blir det en måneds tid hvor det kanskje blir litt lenger dager, men det er ikke sikkert det blir daglig. Det blir iallefall ikke 8 timer daglig. Fra februar igjen så er det mest skriving hjemme, og da kan jeg iallefall styre litt selv. 

Huff.

Skrevet

Ja, jeg ville gjerne vært hjemme lenger med begge. Den tiden der er uvurderlig. 

Anonymkode: 333d3...878

Skrevet

Det gikk veldig greit, og var ganske deilig for meg, to ganger. En uheldig psykisk reaksjon trenger du ikke å frykte, det var da å ta sorgene veldig på forskudd. Barna mine trengte ingen tilvenning faktisk, så de hadde ingen reaksjon. Når jeg ser tilbake på det nå, var det ren idyll å være hjemme så lenge, men jeg husker jo at de siste månedene var rett og slett litt tunge og kjedelige, det var helt rett å begynne i barnehage da for mine. Og desember/januar da, helt perfekt. Det er ikke nå det er supert å gå på lekeplassen og i parken hver eneste dag alene uansett vær. 

Anonymkode: 07f6c...aec

Skrevet

Jeg syntes det var himmelen å komme tilbake på jobb igjen, jeg da.. men så var jeg også ufrivillig lenge hjemme, pga ikke rett på bhgplass før barnet var 18 mnd. Jeg mistrivdes veldig med å dasse rundt hjemme, uten den mentale stimulien jeg får på jobb. Ingen å være med på dagtid, ensomt og mentalt slitsomt. 

Anonymkode: 7cfc3...506

Skrevet

Jeg syntes det bare var fantastisk. Første året jeg gikk hjemme med baby, så hadde jeg 2 venninner som og fikk baby, så vi tilbragte jo mye tid sammen. Så hadde jeg barselgruppe. Så da fikk jeg jo være mye sammen med andre voksne. Men så ble barna 1 år, og alle de andre startet i barnehage. Det var heller ikke åpen barnehage der vi bodde. Og mitt barn var ekstremt aktivt og krevde mye. Har senere fått ADHD diagnose. Så her var både jeg og barnet overlykkelige, da barnet startet i barnehage. Jeg startet å studere, så jeg hadde fri en gag i uken, og litt kortere dager innimellom. Og alle feriene man har som student. Det er faktisk ganske deilig å være student, da man har små barn. 

Anonymkode: 4b3c5...6de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...